Kvinnor och begreppet "vi"

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nån mer här som märkt att kvinnor använder ordet "vi" på ett lite annorlunda sätt än vi män?

Edit: Begrepp stavas såklart med 2x p, så det behöver ni inte kommentera.

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
När "vi" används på det sättet är det bara för att tala om för dig vad du skall tycka/göra.

Eller; Skal "vi" duscha?
Betyder, jag står i det varma vattnet och rakar allt medan du står som en våt hund i ett hörn och håller mig sälskap

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
När "vi" används på det sättet är det bara för att tala om för dig vad du skall tycka/göra.

Exakt, det var dit jag ville komma, men tyckte någon annan kunde få yppa orden :D
Idag har "vi" städat, handlat, bytt blöjor och lagat middag! :3freak

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Fungerar även med vårt/våra på ändliga resurser som pengar där dina pengar är gemensamma. Hennes är hennes även om hon skulle tjäna mer för att "män generellt har högre lön" och kvinnan har lytt under patriarkatet i x antal tusen år. Detta oavsett vilka privilegier de åtnjuter/åtnjutit historiskt och att de har lagt beslag på domäner som de följdaktligen dominerar till fullo. Dessbättre är detta områden som man kan skita i, heminredning exempelvis. Barn är inte ett sånt område men det har vi lagar som ser till att det inte fungerar kombinerat med ett flagrant missbruk av desamma. Kvinnolöner som t ex barnbidrag är också en bonus för att hon har mens och föder barn.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag blir förvånad över hur många män som verkar finna sig i en sån sits.

Byt kvinna eller odla kulor. :fakta

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Det roliga är att ni sitter här och klagar på era kvinnor som ena riktiga kärringar! :tummenupp

mojja83

Guest
När jag hör ordet vi känner jag spontant skjut mig slutar aldrig gott.

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Kvinnor använder ordet "vi" för att ni ska känna er delaktiga i det som vi beslutar :rolleyes: :D

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kvinnor använder ordet "vi" för att ni ska känna er delaktiga i det som vi beslutar :rolleyes: :D

Eller om något otrevligt ska göras... Då brukar det också heta "Vi måste ta tag i det här." vilket betyder "Du ska göra det här annars blir det inget nuppa av."

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Säger som jag alltid sagt, orsaken till att det inte är lönt att försöka förstå är att kvinnor säger en sak, menar en annan och tänker en tredje...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
När jag kom hem nu på lunchen så hade "vi" handlat mat och fixat lunch till mig, det tycker jag är bra. "Vi" får även fixa disken för nu har jag bråttom tillbaka.

Nyheter
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen