11kw för att klassas som lätt mc.kleinealf skrev:hur många kw får man högst ha för att den räknas som lätt mc? står 17kw i papprena på min.....![]()
-Rosen- skrev:11kw för att klassas som lätt mc.
säker på att du inte har kollat på maxeffekten eller nått sånt?
ledsen men jag har ingen aningkleinealf skrev:maximal nettoeffekt= 17 din. (papprena från vv)
är det som den står reggad som?
SkyNard skrev:Jag kan kolla sen när jag kommer tillbaka till sverige men du fâr endast ha 11 kw alltsâ 14,95 hk (en kw = 1,37 hk) som max effekt men mânga kör ostrypt och har ca 25 kw men det är en annan femma![]()
Hagberg skrev:Du kan ju varken siffrorna eller räkna.
11*1,37 = 15.07
och dessutom så är en kw 1,36 :kocko
haha, inte för att det är viktigt men ändå.
Och håll inte på med brutto och netto effekter..
en lättmotorcykel får endast ha 11kw = ca 15 hästkrafter (14,96)
/Hagberg
jo det är samma som gäller men hur stor chans är det att tillverkaren överstiger detta när man bara får ha 11 kw i hojenphilsson skrev:17 kw är väl runt 25hk. och DIN effekt är dessutom uppmätt på bakhjulet. Inte en chans att du får köra den på A1 kort. Som sagt 11kw som gäller. Finns det inget effekt/vikt förhållande vad gäller lätt MC som tung begränsad har sina 0,16kw/kg?.
Ne lät mc har inte samma förhållanden som tung med begränning! Lätt mc har bara sin regel att det måste vara max 125 cc och på 11 kw eftersom det är mer eller mindre omöjligt att överstiga 0,16hk/kg på en mc som endast har 14.96 hkphilsson skrev:17 kw är väl runt 25hk. och DIN effekt är dessutom uppmätt på bakhjulet. Inte en chans att du får köra den på A1 kort. Som sagt 11kw som gäller. Finns det inget effekt/vikt förhållande vad gäller lätt MC som tung begränsad har sina 0,16kw/kg?.
Är det inte något försäkringspapper det står så i då?kleinealf skrev:hur många kw får man högst ha för att den räknas som lätt mc? står 17kw i papprena på min.....![]()
Zayn skrev:Är det inte något försäkringspapper det står så i då?
På min försäkring står det 25kw (27.2 hk) eftersom den är "strypt", antar att det är någon orignaleffekt som tillverkarna utgett.
Men på regbeviset står det 11kw, bäst att det gör det för dig också.![]()
Hagberg skrev:Då får den inte framföras med ett A1 kort.
/Hagberg
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy