Kylvätska under Gsxr 750 -93

adrazar

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Vänersborg
Hoj
GSX-R 750
Hallå!

Kom ut en dag på parkeringen utanför jobbet och såg till min förtvivlan en stor pöl grön-skimmrande vatten. Kylvätska verkar ju troligast. Efter detta har det fortsatt att komma vätska, men inte i samma mängder. Det kommer bara om jag kört den, så det verkar inte vara ett läckage.

Det rinner ut ur slangen som går ned under hojen, vilket borde vara nån slags övertrycksslang?
Tempen har hittils agerat precis som vanligt, alltså inga överhettningar, men man blir ju orolig eftersom den inte gjort såhär förut... Och det är inte så att jag pressat den mer nu än vad jag gjort förut, och vädret är ju inte varmare nu än förut heller.

Om jag fattat slangens bana rätt genom service manualen, så borde den enbart gå till kyltanken(?) men kan ju ha fel där också.

Nån som kan upplysa mig vidare? Läcker som sagt inte nån annanstans, utan bara ut genom slangen. Och slutar läcka efter ett litet tags avstängd... Men droppar ju när jag är ute och kör, märker det om jag står vid rödljus och ikar ned. Det forsar ju inte, men droppar likväl.

Får väl helt enkelt sluta stanna vid rödljus... :D
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Det kan vara kylarlocket som inte är tätt.
Det blir tryck i kylsystemet när motorn är varm, kylvätskan expanderar av värmen. När man stannar vid rödljus kyls vattnet lite sämre och tempen ökar (specuellt om det finns en läcka) och då kan man se att det dumpas vatten.
När hojen blivit kall, skruva av locket och kolla om tätytorna är rena.
Annars kan det vara locket som släpper ur vatten vid för lågt vattentryck.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top