Kymco strypning

Man of War

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Kymco Stryker 125
Hej allihopa!
Är lite nybörjare här på forumet. Jag hoppas att någon kanske kunde hjälpa mig.
Jag undrar nämligen om någon här vet var strypningen (-arna) sitter på en Kymco Stryker 125 (syns i min avatar).
Det är nämligen så att jag inte får upp min i motorvägsfart, vilket behövs då jag måste åka en kortare sträcka på motorväg för att komma till jobbet. Skulle någon kunna hjälpa mig?
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
Är inte det en 4 T:are? Dom brukar sakna strypningar eftersom dom ialla fall inte har mer än 15hk fast den borde ju i alla fall göra lite mer än 110 km/h.
Kollat allt står rätt till (tändstift, luft/bränsle filter mm.).
 

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
helt sant som ni skriver... 4-taktare är tyvärr klenare än 2-taktare och därför behöver man inte sätta i någon strypning i dessa motorer... försök leta upp något trimsystem till hojen så får du kanske upp morotseffekten till ca 20hk (nä, inte på bakhjulet gnällspikar :D)
 

Man of War

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Kymco Stryker 125
Jag har varit ute och kört lite nu på morgonen. Samma hastighet, c:a 100 km/h. Men det är på femte (och högsta) växeln med varvtalet i botten, drygt 10k. Kan det vara värt att "dreva" upp den tro? Bara tio-femton kn/h snabbare maxfart skulle betyda mycket.
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
Man of War skrev:
Jag har varit ute och kört lite nu på morgonen. Samma hastighet, c:a 100 km/h. Men det är på femte (och högsta) växeln med varvtalet i botten, drygt 10k. Kan det vara värt att "dreva" upp den tro? Bara tio-femton kn/h snabbare maxfart skulle betyda mycket.

Om du har bra ax i den så kan det vara värt det men om den segar nu så kommer det bli ett helvete sen...
 

Man of War

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Kymco Stryker 125
Vastrix skrev:
Om du har bra ax i den så kan det vara värt det men om den segar nu så kommer det bli ett helvete sen...

Jag vet inte riktigt om den segar. Har kört hojar med bättre acc men även med sämre. Det är så att den känns väldigt lågväxlad. Det går inte ens att göra en ren U-sväng på ettan, man måste ha tvåan eller trean. Ettan är så låg.
 

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhankmo, Finland
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Man of War skrev:
Jag vet inte riktigt om den segar. Har kört hojar med bättre acc men även med sämre. Det är så att den känns väldigt lågväxlad. Det går inte ens att göra en ren U-sväng på ettan, man måste ha tvåan eller trean. Ettan är så låg.

Ok det låter som att du kunde prova dreva den då
 
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

Top