läckande packning!!

Ortiz

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Ort
Växjö
Hoj
02,Ktm 640 sm (SÅLD) KTM 690 smc -11(bytt) KTM 990 Superduke- 08
hej jag skulle behöva en lite mer utförlig beskrivning på hur jag ska göra för att byta en läckande packning. tror att detta är packningen mellan ventilhuskåpan och topplocket.(kolla bild,det gula strecket är den packning jag menar)det är på vänsterfram som det läcker. någon som skulle kunna berätta vad jag ska göra och inte bara byt packningen så vore de kanon.. vill ut å gasa igen nämligen.//björn
 

Bifogat

  • IMG_0038.jpg2.jpg
    IMG_0038.jpg2.jpg
    234.3 KB · Visningar: 61
Last edited:

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
säker på att det inte läcker från locket uppe på kåpan, det i framkant har ju en tendens att läcka lite hur som.

annars får du ta bort tank sadel mm . tömma kylaren. väck med alla slangar. med lite tur kan du kanske lyfta på kåpan sen utan att lyfta ur motorn. på RFS motorn är det bara packning på tub där så det e lätt fixat.
 
Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Du behöver inte tappa ur kylvattnet heller.Ställ den i kompläge och skruva isär bara.
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
säker på att det inte läcker från locket uppe på kåpan, det i framkant har ju en tendens att läcka lite hur som.

annars får du ta bort tank sadel mm . tömma kylaren. väck med alla slangar. med lite tur kan du kanske lyfta på kåpan sen utan att lyfta ur motorn. på RFS motorn är det bara packning på tub där så det e lätt fixat.

precis som föregående talare så rekomenderar jag att verkligen kolla så det inte är från främre ventilkontrollslock. där är vanligt.
 

Ortiz

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Ort
Växjö
Hoj
02,Ktm 640 sm (SÅLD) KTM 690 smc -11(bytt) KTM 990 Superduke- 08
okej men det sitter ju inte direkt lättåtkomligt..men känns inte som om det är kladigt ovanför själva packningen så tror inte de e ventilkontrolsslocket.. ska ändå göra ventiljustering nu med så..e de smidigast att ta bort kylaren eller? hur ställer man den i kompläge?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top