läcker olja?

+++++

+++++
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ktm640
har en 640lc4sm-05a som jag har märkt att det ligger olja under motorn och spårade läckan enda fram till ovan framdrevet men där tar spåren slut :huvet kan nån hjälpa mig med tipps var det skulle kunna komma i från.

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
+++++ skrev:
har en 640lc4sm-05a som jag har märkt att det ligger olja under motorn och spårade läckan enda fram till ovan framdrevet men där tar spåren slut :huvet kan nån hjälpa mig med tipps var det skulle kunna komma i från.

Låter som kedjeolja. Framdreven är så små att centripitalkraften blir enorm när kedjan går runt dem, därför kastas nästan all olja av just där och det kan bilda dropp. Men, annars kan det naturligtvis vara packboxen (eller sitter där en o-ring på 640´n?) till utgående axel som inte är tät.

Daniel

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
+++++ skrev:

Sätter mina kalsonger på att det är packingen runt hydralkoppligsmackapären som gett upp.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
skulle gissa på packboxen runt utgående axel. Ta dig en titt under drevet. :tummenupp

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum