läcker soppa

Status
Ej öppen för fler svar.

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Hej Hej
Jag har ett "litet" broblem. Min NSR läcker soppa när jag kör djupa ner lägg å kör höga vinklar på bakhjulet. jag har haft den i snart 4 månader & det här har aldrig hänt förutt. bensinen läcker utt vid svingens börgan (jag tror att det är över flödet från förgasarn) :va E det någon som vet vad man kan göra föratt få stop på läckandet? det blir ganska dyrt å köra när det läcker soppa :)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
NSR_MAN skrev:
Hej Hej
Jag har ett "litet" broblem. Min NSR läcker soppa när jag kör djupa ner lägg å kör höga vinklar på bakhjulet. jag har haft den i snart 4 månader & det här har aldrig hänt förutt. bensinen läcker utt vid svingens börgan (jag tror att det är över flödet från förgasarn) :va E det någon som vet vad man kan göra föratt få stop på läckandet? det blir ganska dyrt å köra när det läcker soppa :)

Kan också vara så att du kör med rellativ mycket bensin i tanken när det inträffade och det kommer ut från dranerings slangen från tanken, För den slangen sitter där du beskriver.

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
en bra idé är att plocka ner förgasaren och rengör flotörhuset och kolla att flotören inte hindras av någe skit..
men kolla först exakt vart soppan läcker ifrån om det är dreneringsledningarna från förgasaren så plocka ner den.

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Padde skrev:
Kan också vara så att du kör med rellativ mycket bensin i tanken när det inträffade och det kommer ut från dranerings slangen från tanken, För den slangen sitter där du beskriver.

ok! menar du det hålet som sitter på vänster inne i kanten under tanklocket? Skulle man inte kunna sätta en liten kork eller något där så att det inte soppan läcker ut. Eller finns det risk att tanken exploderar eller att det blir baksug inne i tanken :va

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
NSR_MAN skrev:
ok! menar du det hålet som sitter på vänster inne i kanten under tanklocket? Skulle man inte kunna sätta en liten kork eller något där så att det inte soppan läcker ut. Eller finns det risk att tanken exploderar eller att det blir baksug inne i tanken :va

Täck INTE igen ventilations hålet för tanken.
Om motorcykeln står i starkt solsken bildas det rätt gött med gaser i tanken, som gärna vill ut genom det hålet!

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
HAHAHAHHAHAHHHAHA när jag åker på höga bakhjul :rofl

90:a :corn

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
NSR_MAN skrev:

Japp det är draneringshål om tex du tankar för mycket eller lägger hojen så pass mycket så det (om packningen i locket skulle vara skadad) läcka ut. Sätt värken för det hålet eller nått annat på tanken. Sätter du igen det hålet blir det troligtvis vakum i tanken och soppan rinner inte ner. Och som sagt farligt om inte gaserna vid höga tempraturer kan komma ut.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Solid snake skrev:
Köra idag? Fint väder ute, kan ju avrunda det med en öl o pizza? ;)

Nej eyy ska till en polare nu kväll men fean imorrn kväll är det nog ganska lungt.. Säkert fint vär också så vi kan köra en runda..

Solid snake

Guest
Padde skrev:
Nej eyy ska till en polare nu kväll men fean imorrn kväll är det nog ganska lungt.. Säkert fint vär också så vi kan köra en runda..

Hjälp, patrik kan på lördag, e du sjuk eller nått? Ska jag ringa ambulansen? Du brukar ju aldrig ha tid. :brinnerup :död

Söndag osse, då ska jag, xceed o rg olsson ut.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Solid snake skrev:
Hjälp, patrik kan på lördag, e du sjuk eller nått? Ska jag ringa ambulansen? Du brukar ju aldrig ha tid. :brinnerup :död

Söndag osse, då ska jag, xceed o rg olsson ut.

RING FÖR HEVLE*E!!! :D

Nej men vi säger imorrn får se på Söndag också, Men imorrn först och främst.

Solid snake

Guest
Padde skrev:
RING FÖR HEVLE*E!!! :D

Nej men vi säger imorrn får se på Söndag också, Men imorrn först och främst.

Vilken tid? Från morgon till kväll, mums, minst 60 mil ska avverkas med tvåtaktare. :lol :rolleyes:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Solid snake skrev:
Vilken tid? Från morgon till kväll, mums, minst 60 mil ska avverkas med tvåtaktare. :lol :rolleyes:

Hmm, Jag är online imorrn på msn vi snackar då. Typ från klockan 13.

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Padde skrev:
FILM FILM FILM!!

:corn :corn :corn

'kanske' kommer film håller på å gör en me polarn!
men jag har kör förbud efter som hojen inte e besiktad :huvet
:hihi men jag filmar säkert lite i helgen om jag får stop på soppa läckandet.

(P.S e född 89) för alla som undrar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...