Läderställ erbjudet till SMC-medlemmar

Crave

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
-
Så här ligger det till...
Var och testade kläder hos dem. So far so good...
Hittade vilka storlekar jag skulle ha i skinnstället, handskar och stövlar.
Behövde inte köpa något då utan det skulle vi ta när allt hade kommit in.
Men lagret var "väldigt" tunt alltså fanns inte allt hemma, rättare sagt
3/4 fanns inte där... Blev då lovad att dem skulle få in sakerna 1-2 veckor efter att jag varit där. Tog det kallt under tiden. När så tiden hade gått, ringde jag igen. Fortfarande INGA kläder. På nytt ring om en vecka då ska kläderna finns på plats... Och åter igen en vecka gick. Samma visa som tidigare, INGA kläder. Och så på gick det i nästan 2 månader. Och en dag så hade allt kommit in, så det vara bara att komma in igen för att testa kläderna igen. Egen tanke då - ÄNTLIGEN" När jag kommer dit så har dem FAN! inte ett skit som passar, möjligtvis handskar och ryggskydd. -SAY WHAT!
Först har man väntat på det i nästan 2 månader och sen kan dem INTE leverear det dem lovar. Och så klart är det ju leverantörens fel. -Yeah sure. Enligt mig rena rama skit snacket.
Det är därför jag är så negativt inställda till dem.

Sen säger en att dem beställer sina kläder från kina och den andra säger pakistan. -Öhh! Vet dem var dem själva beställer?!
Snacket går isär, inte mycket som stämmde där inte.

Och NEJ jag är ingen lokal återförsäljare...
 
Last edited:

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Hemma
Hoj
En tung
Så här ligger det till...
Var och testade kläder hos dem. So far so good...
Hittade vilka storlekar jag skulle ha i skinnstället, handskar och stövlar.
Behövde inte köpa något då utan det skulle vi ta när allt hade kommit in.
Men lagret var "väldigt" tunt alltså fanns inte allt hemma, rättare sagt
3/4 fanns inte där... Blev då lovad att dem skulle få in sakerna 1-2 veckor efter att jag varit där. Tog det kallt under tiden. När så tiden hade gått, ringde jag igen. Fortfarande INGA kläder. På nytt ring om en vecka då ska kläderna finns på plats... Och åter igen en vecka gick. Samma visa som tidigare, INGA kläder. Och så på gick det i nästan 2 månader. Och en dag så hade allt kommit in, så det vara bara att komma in igen för att testa kläderna igen. Egen tanke då - ÄNTLIGEN" När jag kommer dit så har dem FAN! inte ett skit som passar, möjligtvis handskar och ryggskydd. -SAY WHAT!
Först har man väntat på det i nästan 2 månader och sen kan dem INTE leverear det dem lovar. Och så klart är det ju leverantörens fel. -Yeah sure. Enligt mig rena rama skit snacket.
Det är därför jag är så negativt inställda till dem.

Sen säger en att dem beställer sina kläder från kina och den andra säger pakistan. -Öhh! Vet dem var dem själva beställer?!
Snacket går isär, inte mycket som stämmde där inte.

Och NEJ jag är ingen lokal återförsäljare...


För att du fått vänta på grejor och fått fel storlek så e grejorna skit?
Ja herregud..

Snacka med en av dessa säljare i den lokala affären då han såg ja körde ganska oskyddat. Och han verka ha bra koll på grejorna, och även mkt bra argument. Och jag skulle nog utan tvekan köpa därifrån.
Dock har ja beställt andra grejor då jag vill vara pimpad ihopa med hojen :)
 

CeeJay

Semi Rookie
Gick med
30 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
Fireblade -00
Var med tjejen och provade ett ställ hos CAFD för ca en 1,5 månad sedan. De hade vid tillfället nästan inga storlekar hemma så man fick prova det som fanns.
Tjejen provade minsta storleken som fanns och den satt perfekt i jackan men byxorna såg ut att vara minst 2 storlekar för stora, både allvädersstället och skinnstället var likadant. Dem hade ett förslag att man skulle lämna det till en skräddare som skulle fixa det och dem hade en kontakt som skulle ha 1000 spänn och då försvann ju det där billiga priset ganska snabbt.
Vet inte om problemet med storlekarna för tjejen är överförbara om man går upp i storlekarna för killar, men kan vara bra att veta. Tycker inte man ska köpa utan att prova innan.

Annars så verkade grejerna vara av schysst kvalitet, speciellt skinnstället. Man ska dock veta att det inte är något vanligt skinnställ i den mening man är van vid utan mera som ett allvädersställ tillverkat i skinnmaterial. Övrig utrustning verkade vara som vilka andra grejer som helst i den prisklassen, varken bätter eller sämre.

Snackade lite allmännt med killen som drev stället och han sa att de hade haft en del problem att få hem grejerna i tid, men att det skulle vara på väg. Han nämnde dock en sak som var lite oroande om man skulle köpa ett ställ. Det visade sig att dragkedjan mellan jackan och byxorna som hindrar luft och väta att komma in i ryggen hade sytts på fel på deras förra leverans (skulle dock inte vara så nu, men de är ju tillverkade på andra sidan jorden så vem vet...). Dem hade på något sätt vänt alla dragkedjor bakofram så de gick inte att använda
 

trosell

Medlem
Gick med
5 Sep 2004
Ort
LJUSDAL
Hoj
1 Liter
Vad menas menas med detta..
från CAFD´s prislist..

Stövlar
Art. nummer 06 - 5117
Styckepris
945:-

Styckepris ? allvarligt ? 945/stövel ? 1890 för ett par eller.,
 

LottaG

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
V-botten
Hoj
Triumph Speed Four -03 samt snålåker på en ZX12R
Jag fick hem mitt skinnställ och tillbehör utan krångel och kan bara säga att jag är nöjd. Allt känns rejält och efter två veckors användning så har det mjuknat lite och känns riktigt skönt. Ang. storleken för tjejer som någon tidigare skrev om så var det väl för min del lite problem med byxorna av den anledning att dom inte är sydda för kvinnor med former. Var väldigt trånga från grenen och upp till midjan, men det har blivit bättre efter det att skinnet mjuknat. Jag har nu också beställt ett allväders.

Kan varmt rekomendera detta ställ :tummenupp
 

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Ort
IGöteborg
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
Beställde varor (Postförskott) som var för små. Fanns inga storlekar som skulle passa mig. Mailade och fick instruktioner om hur de skulle skickas tillbaka. Gjorde så. Har väntat på återbetalning av de återsända varorna sedan slutet på augusti.

Inga svar på mail, brev eller fax. Suck!
Får väl låta ärendet till Sverker på Plus och ARN.
Känns skit eftersom det är första gången jag blivit blåst via postorder, jag är en stor vän av att köpa bra och billigt på nätet annars.

Jag hoppas att detta är en engångsföreteelse och ett olycksfall i arbetet. Det finns en del som tyder på det med tanke på andra som är nöjda kunder.

Ytterst tveksam om jag kommer att handla där igen...
 

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Ort
IGöteborg
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
Uppdatering:
Fortfarande inget svar. (Och tro mig, jag har försökt...)

Har tröttnat rejält och pratat med kommunens konsumentvägledare och på deras inrådan (Ärendet är solklart) skickat in en anmälan till ARN (Allmänna Reklamationsnämnden)

Planerar även ett besök när jag har vägarna förbi.
kan UNDER INGA FÖRUTSÄTTNINGAR rekommendera detta företag. Bedrövligt besviken kund!

/H
 

RickardEM

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Gyttorp
Hoj
Suzuki GSX600F -95
Någon som har lyckas få kontakt med CAFD på sistone?
Beställde lite grejor 081124 och har inte fått några grejor eller lyckas få kontakt med dem...
Finns det någon tidsgräns på hur långe det kan dröja innan dem skickar, vill inte beställa hos någon annan och sedan så dyker det upp ett paket på posten rätt som det är.

\Rickard
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top