lägenheter i göteborg?

DuCCe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
jag har planer på att flytta så jag tänkte höra hur de är emd lägenheter i gbg

en trea rätt nära centrum..
vad kan en sådan kosta som är rätt ok?

är de svårt att få tag på?

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
DuCCe skrev:

nej det är inte svårt att hitta...... :rofl

det är inte så farligt dyrt när du väl hittat en, säg 4000 om du har tur, 6000 om du har mindre tur...

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
vad är definitionen på "rätt nära"?

om du ska köpa så är det väl 600-700' och uppåt för nåt lite fräschare...

real

Rika Barn Leka Bäst
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NS400R -85 och KTM 620 SuperMotard -97
Skall du köpa en 1:a i centrum får du nog punga ut med bortåt miljonen.

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tenere 700
KickAss_Prod´s skrev:
Lätt o hitta?? Skämtar du? Fick leta som faaaaaaan innan jag fick min :huvet

Vadå? Menar ni att det e svårt att hitta en trea som e till salu??? Om man ska köpa en lägenhet, så kan det ju inte vara så svårt? :rolleyes:

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Jag skrattar åt er sydsvenskar som köper lägenheter för miljoner...
Jag gav 190k för min, 2km från centrum i Ösd... tycker jag är lagom för en tvåa på 60 kvadrat och 1865 i hyra

Mingves

Guest
Att hitta en hyresrätt är nog omöjligt. Jag sökte som en tok i 8 månader innan jag fick min, och det var för 3 år sedan när det inte var som det är idag på marknaden.

Att hitta en bostadsrätt är nog inte omöjligt. Man får nog öppna den stora plånboken bara:(
Skulle gissa att de ligger mellan 1M-2M beroende på hur mycket avgift man vill ha....oftast är avgiften på ca 3000kr/mån för en juste läägenhet.

Om du skall köpa en lägenhet svart så skulle jag gissa på att det säkert kostar 100kkr...men det har ju risken att man kan mista den om hyresvärden kommer på dig med att ha köpt den...

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Inte så lättatt hitta alltid. Men kolla med Essel Förmedling på Kungsgatan (2???). Han har inne shyssta grejjer ibland..

- Johan

DuCCe skrev:

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
om du vill ha en hyresrätt så är det lite värre än helkört att få tag i särskilt dom mindre lägenheterna 1,2,och 3, rok större lägenheter skan vara lättare att hitta men då börjar det ju spåra ut och hyrorna drar i väg

jag letade i nästan 9 månader efter 1a och 2a hands kontrakt på 2or 45-70 kvm och hande som enda krav att jag inte ville bo i ytterområden dvs ca 0-7 km från centrum.
det var i stort sätt omöjligt men om man har kontakter så går ju allting det slutade i alla fall med att jag köppte en lägenhet i majorna men det var ju inte jättebilligt och sedan jag flyttade in för 1 år sedan har likadana lägenheter sålts för 100kkr mer än vad jag gav :D

så om du köper en lägenhet svart så är det väll ca 100kkr under bordet och ska du ha en trea på 60-80 kvm så tippar jag på 5-8000kr beroende på standard
om du vill ha ett svartkontrakt så gå in till bostadsförmedlaren när han stänger då brukar dom svara på frågor för dom "känner" ju alltid någon som kränger svartkontrakt

/oskar

ps hör av dig om du vill veta mer ds

Therudeboy

Guest
bebbe skrev:
Räkna med 2 mille och 6 till 8000 tusen i hyra, om den skall vara fräch vill säga.

Vet ungefär vad det kostar,pappa har haft en 1:a där.

Har funderat på att hyra en vindsvåning eller nåt annars,hade en på ingengörsgatan innan på 200kvm och hyra låg inte mer en på 10k i månaden.

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Burre skrev:
Jag skrattar åt er sydsvenskar som köper lägenheter för miljoner...
Jag gav 190k för min, 2km från centrum i Ösd... tycker jag är lagom för en tvåa på 60 kvadrat och 1865 i hyra

Jo men vart ligger Östersund? :hihi

Var i Oslo 2 veckor och hälsa på brorsan och blir varje gång imponerad av att man kan få en lägenhet vart som helt bara man har 3 månader garanti hyra att punga upp.

Att det sen inte finns kylskåp eller spis i lägenheterna som standard i Norge är livets mörka sidor. :dummer

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
DuCCe skrev:
Tack så mycket för alla svar nu har man fått nåt att fundera på..

Välkommen till vansinnet! :gnissla

Jag fattar inte hur man har råd att bo i Göteborg, om man inte gjorde som jag och köpte i början på 90-talet. Priset på min har gått upp cirka 5 gånger… Och jag som tyckte det var för mycket pengar när jag köpte…
Ja, jisses!

Jag har funderat på att skaffa en skåpbil. Ställa den på heden på helgen och utanför jobbet i veckorna. Dusch finns på gymmet och käk på krogen. Det kostar lite med parkeringsavgift, men det är gratis om man jämför.
Ett plus med skåpbil är också att när man åker på bankörning har man allt med! Semester blir givetvis med den också. Vad är haken?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept