Nu är jag hemma, kom hem vid kvart i tre. Då hade vi åkt 18 mil i 2,5 plusgrader och hällregn, man fick välja mellan att ha visiret imfritt och förfrysa ansiktet eller att inte se nått och bara vara kall om ansiktet. Gissa vilket jag valde? Sikt är för kärringar ändå....
Val nummer två var mellan att komma hem i rimlig tid och vara dyngsur och djupfryst eller att ta lite längre tid på sig och vara lite mindre djupfryst, ganska självklart val där med, risken för vattenplaning när man åker två på hojen är rätt minimal så det vart att hålla 30 över skylten hela vägen. Från Uppsala till Segeltorp så höll jag konstnat vänsterfilen. Förvånansvärt lite trafik hjälpte till att hålla farten uppe, och de bilar och tradare som trots allt fanns på vägen gjorde sitt bästa för att släppa fram dåren i våtdräkt och hans stackars flickvän på den gamla hojen.
Att man faktiskt kunde frysa så mycket och fortfarande vara kapabel till att styra sitt fordon och tänka logiska tankar trodde jag inte, men nu vet jag. Hälarna var helt bortdomnade, mina fina Hestra Goretex-handskar började ta in vatten i Björklinge, min fina vindjacka i Goretex-liknande material visste jag sedan tidigare att den bara håll emot vattnet i ett par mil så det var ingen överraskning att den sög upp vatten som en wettex-trasa och vidarebefodrade vätan in i min tröja som jag hade utanpå stället som en extra kyl-stoppare.
Nåväl, hemma är vi och kul hade vi igår! Det var lite lätt häftigt att se en snöskoter lägga långa svarta spår på flygrakan, och köra med spinnande band och kastande bakdel, PÅ ASFALT! För er som inte visste det så är Gävle ett Mekka för oss som åker gammelgixxer, det finns gott om dem där! Med min så var det nog en 6-7 stycken på Tierps-fältet när vi rullade dit, det var som julafton!
På kvällen var det en trevlig fest på Gävle mc, och vid 23,30 så försvann alla till Gävles krogliv, jag skjutsade Ambulans och hans tjej till Hardrock cafe, och styrde sedan Ambulans-Saaben hem till honom och kröp isäng med min flickvän. Det var tydligen fullt pådrag på stan, och Örebroarna gjorde sitt bästa för att dricka krogägarna ur huset.
Jag vill tacka alla inblandade för en trevlig dag igår, stort tack till alla på Gävle mc för lokal, dryck och gästvänlighet, tack Ambulans för sängplats (jag börjar känna mig hemma där), det var roligt att träffa Örebro-pojkarna live, trots att jag har glömt namnet på ett par av dem. Kul att se Toca1, som ju hade åkt lite längre än oss andra....
OLJEKYLD GSXR, numera nerkyld, avkyld och vattenkyld