Lägesrapport från Bockbrännarstaden

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Som bekant så kom ju boysen från Pennybridges hit idag..
Eloge till Toca 1 som har åkt 63 mil så långt... plus att han ska hem igen...
Efter att ha vart i Tierp o gasat ... blivit ivägkörda av farbror blääääää , så är örebroarna på hotellet nu.. antagligen bra på ryken...

Tror att de va Hagster som tappade halsduken i 170 knyck på E-4 här på tillbakavägen :p

Oljekyld hängde på bra.. trots dammsugarskorstenar... :)

Nu vankas mat.. o sen ner till Gävle mc o supa Örebroarna under bordet... :öl

vidare rapport kommer senare... skål !!! :öl :öl

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Lite förvirrande vid statoil när man hälsade på typ 25 pers, efter 3e så glömde man vilket namn......... Hehehe

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
ambulans skrev:

Tror att de va Hagster som tappade halsduken i 170 knyck på E-4 här på tillbakavägen :p

Ähh... redan full? Det var jag på utvägen... å de va inga mesiga 170 inte...

Nu tankas det bärs sen vidare mot kåken!!!

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Såhär är det... Hagster vart skitfull (otippat) och har käkat 2 kilo räksallad och blivit kändis på O´Learys.... nu är han inne på muggen och gör något dumt som jag inte ens vill veta.... alla andra vet jag inte....

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Stackars muppar som ska åka hem i det här vädret, endel var ju riktigt hårda å åkte utan kåpor....

Mycket upptåg på festen igår ivf...hehehe :tummenupp

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Tom Byron skrev:
Stackars muppar som ska åka hem i det här vädret, endel var ju riktigt hårda å åkte utan kåpor....

Den OLJEKYLDE muppen kom hem i alla fall. Har just pratat med vederbörande och han sa: "Jag har aldrig frusit så mycket. Jag har kört 18 mil i 2 graders värme... och hällregn".

Huga!

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Nu är jag hemma, kom hem vid kvart i tre. Då hade vi åkt 18 mil i 2,5 plusgrader och hällregn, man fick välja mellan att ha visiret imfritt och förfrysa ansiktet eller att inte se nått och bara vara kall om ansiktet. Gissa vilket jag valde? Sikt är för kärringar ändå....
Val nummer två var mellan att komma hem i rimlig tid och vara dyngsur och djupfryst eller att ta lite längre tid på sig och vara lite mindre djupfryst, ganska självklart val där med, risken för vattenplaning när man åker två på hojen är rätt minimal så det vart att hålla 30 över skylten hela vägen. Från Uppsala till Segeltorp så höll jag konstnat vänsterfilen. Förvånansvärt lite trafik hjälpte till att hålla farten uppe, och de bilar och tradare som trots allt fanns på vägen gjorde sitt bästa för att släppa fram dåren i våtdräkt och hans stackars flickvän på den gamla hojen.
Att man faktiskt kunde frysa så mycket och fortfarande vara kapabel till att styra sitt fordon och tänka logiska tankar trodde jag inte, men nu vet jag. Hälarna var helt bortdomnade, mina fina Hestra Goretex-handskar började ta in vatten i Björklinge, min fina vindjacka i Goretex-liknande material visste jag sedan tidigare att den bara håll emot vattnet i ett par mil så det var ingen överraskning att den sög upp vatten som en wettex-trasa och vidarebefodrade vätan in i min tröja som jag hade utanpå stället som en extra kyl-stoppare.
Nåväl, hemma är vi och kul hade vi igår! Det var lite lätt häftigt att se en snöskoter lägga långa svarta spår på flygrakan, och köra med spinnande band och kastande bakdel, PÅ ASFALT! För er som inte visste det så är Gävle ett Mekka för oss som åker gammelgixxer, det finns gott om dem där! Med min så var det nog en 6-7 stycken på Tierps-fältet när vi rullade dit, det var som julafton! :tummenupp
På kvällen var det en trevlig fest på Gävle mc, och vid 23,30 så försvann alla till Gävles krogliv, jag skjutsade Ambulans och hans tjej till Hardrock cafe, och styrde sedan Ambulans-Saaben hem till honom och kröp isäng med min flickvän. Det var tydligen fullt pådrag på stan, och Örebroarna gjorde sitt bästa för att dricka krogägarna ur huset.
Jag vill tacka alla inblandade för en trevlig dag igår, stort tack till alla på Gävle mc för lokal, dryck och gästvänlighet, tack Ambulans för sängplats (jag börjar känna mig hemma där), det var roligt att träffa Örebro-pojkarna live, trots att jag har glömt namnet på ett par av dem. Kul att se Toca1, som ju hade åkt lite längre än oss andra....

OLJEKYLD GSXR, numera nerkyld, avkyld och vattenkyld :sjuk
:squid :squid :squid :squid :squid :squid :squid

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
*skrattar*.. hade kunnat betala för att få sett när du kom hem Per... :D Hoppas ett varmt bad ordnar tillbaka kroppstempen nu :tummenupp

Kan meddela att jag o Tom K åkte till Hotellet med varsin bil för att skjutsa Örebroarna till Gävle mc för att hämta sina hojar.
Tom hade fått låna en bubbla av den han bor hos i stan här..
hm.. en bubbla är rätt liten, va väl kanske liiiiiiiiite trång för Tom :rolleyes:
Nåväl.. vi fyllde bilarna med bakfulla örebroare , varav en såg lite grön ut i ansiktet i dag.. :p o transporterade dom till Gävle mc,
Toms bubbla gick nu nästan på underredet, dessutom funkade inte bensinvärmaren i den, så imman va ju fullständig i regnvädret.

hur som helst så kom Pennybridges pojkarna iväg vid 15 tiden.. och ja skulle nog gissa att dom är rätt så blöta vid hemkomsten, ska bli kul att höra hur det gick :)

Men kul hade vi... man är ju lite orolig i dag eftersom Linda fick tag i Toms digitalkamera på krogen i går, o hade jääääättekul med den.. det blixtrade i stort sett oavbrutet.. *hua*.. undrar vad dom kommer att visa :cool:

Hoppas på flera träffar... några flera dagar, o bättre väder så ska vi nog nå klimax :tummenupp

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
ambulans skrev:
[B}Kan meddela att jag o Tom K åkte till Hotellet med varsin bil för att skjutsa Örebroarna till Gävle mc för att hämta sina hojar.
Tom hade fått låna en bubbla av den han bor hos i stan här..
hm.. en bubbla är rätt liten, va väl kanske liiiiiiiiite trång för Tom :rolleyes:

Men kul hade vi... man är ju lite orolig i dag eftersom Linda fick tag i Toms digitalkamera på krogen i går, o hade jääääättekul med den.. det blixtrade i stort sett oavbrutet.. *hua*.. undrar vad dom kommer att visa :cool:

[/B]

Det slank nog in ett K för mycket där, det borde vara B om man nu prompt skall lägga dit något.
Angående bubblan så gick den riktigt bra, fast värmen var den klassiska bubblavarianten, dvs inte alls. Plats fanns, förutom när man skulle ta sig in eller ur.

Kamerabilderna kommer att framkallas senare idag tror jag, så då får man väl se facit från gårdagen :)
Lite tråkigt att kameran inte kom med till Tierp, den låg i en av packväskorna som jag hängde av inne i Gävle.

Last edited:

schrunken

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 640 Adventure -03
ambulans skrev:
[B:

hur som helst så kom Pennybridges pojkarna iväg vid 15 tiden.. och ja skulle nog gissa att dom är rätt så blöta vid hemkomsten, ska bli kul att höra hur det gick :)

[/B]

Blöta :confused: Gävle -> Hallsberg = ca 25 mil, burr blött, kallt och eländigt men nu är man äntligen hemma och kan tina opp!

Skitkul att träffa allihopa, kommer nog inte ihåg alls många namn men det var lyckat! Tack för arrangemanget och inbjudan :tummenupp

Snöskotern på Tierp var det tuffaste jag sett på länge :D

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Först blev det samling och mat på Max

Bifogat

• samling.jpg
    samling.jpg
    51.5 KB · Visningar: 388

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Sedan var det dax för förfest...

Bifogat

• förfest.jpg
    förfest.jpg
    40.2 KB · Visningar: 376

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
... och där dök Fantomen upp... :rock

Bifogat

• fantomen.jpg
    fantomen.jpg
    32 KB · Visningar: 367

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Väl på festen träffade vi bla Ambulans :hej

Bifogat

• ambulans.jpg
    ambulans.jpg
    30.9 KB · Visningar: 364

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Den här bilden skulle jag posta under rubriken "Fuelmedia redak" sa de?! :crash

Bifogat

• rumpa.jpg
    rumpa.jpg
    16.5 KB · Visningar: 365

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
och vad som hände efter detta kort vet iallafall några av oss :D
(Eller så hade han verkligen kissat i sängen :skrämd )

Bifogat

• cola.jpg
    cola.jpg
    37.5 KB · Visningar: 350

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
och idag stannade de unga tu i sängen och bara gosade :slicka

Bifogat

• bakis.jpg
    bakis.jpg
    34.1 KB · Visningar: 342
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...