Thermal
:borrar olja.
Golvet i min lägenhet är riktigt skabbigt och det behöver läggas om, nu ligger det nån typ av parkett och den skall ersättas. Vilka fabrikat är det som gäller? Igår var jag ute på Bauhaus och tittade, men inget av de golv som fanns där ingav förtroende. Jag har några provbitar från Kährs som känns/ser mycket bättre ut rent kvalitetsmässigt. Man får väl vad man betalar för? Själva arbetet borde väl inte vara några problem då det bara borde vara att lägga ut det på samma underlag som det gamla?
Men här kommer del 2 som komplicerar det, i hallen vill jag ha klinkers! Hur bygger jag upp nivån så att det ligger jämt med trägolvet? Parketten är ca 15 mm och klinkersen runt 9 mm. Naturligtvis så bygger ju underfixen lite men räcker det? Eller blir det kanske för mycket? Funderade på golvvärme också men det kanske blir svårt att passa in?
Mycket frågor som jag iofs kunde ha ställt på Bauhaus men tydligen var det helg igår och helt fullpackat med folk!
Men här kommer del 2 som komplicerar det, i hallen vill jag ha klinkers! Hur bygger jag upp nivån så att det ligger jämt med trägolvet? Parketten är ca 15 mm och klinkersen runt 9 mm. Naturligtvis så bygger ju underfixen lite men räcker det? Eller blir det kanske för mycket? Funderade på golvvärme också men det kanske blir svårt att passa in?
Mycket frågor som jag iofs kunde ha ställt på Bauhaus men tydligen var det helg igår och helt fullpackat med folk!