Lägga upp bild på framstöd? ej depåstöd.

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
Nån som har en bild av sitt framhjulsstöd, inte depåstöd fram utan typ en ställning som man kör in hojen framhjul i så den inte välter, ungefär som ett cykelställ om ni fattar.

Har sett att vissa ha sådana som den tar med o har på släpet lr i bussen när de transportera hojen..

// Alex

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
vi har en egentillverkad! ram av fyrkantsprofil ca 180x30cm och sen två plattjärn som sticker upp en 10-15cm på var sida om hjulet, dessa stöttas av vars två trekantsvinklar (lika dant på andra sidan för hoj nr.2 ) :)

sandstream

Guest
Penguin skrev:
Snyggt :tummenupp
Måste var extremt mycket lättare att spänna fast hojen med den där.
Nått liknande ska jag nog fixa till bussen nästa år.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Penguin skrev:

Jag har testat en sån av liknande modell och tycker de är helt onödiga. För mig funka en spännrem som man trär över cliponen bättre.
Fast det är kanske en smaksak.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Utformar man det rätt, dvs bygger en "vagga" under däcket också så behöver man inte spänna ett skit. Bara att köra ner framhjulet i vaggan och tuta iväg.

Edika

#99 SP 2007
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Aprilia RS250
Dom brukar göra reklam för liknande saker i engelska tidningar typ Fast Bikes. Om någon är intresserad kan jag leta upp nån och kolla om det finns någon hemsida.

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Hur bra är det att hojen står och bryter i hjulet?
Mc-hjul är väl knappast gjorda för sånt.....

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Eftersom själva däcket är mycket bredare än fälgen så är det ingen fara, sidan på däcket belastas när man svänger oxå.
Som jag upplevde det med Penguins stöd är att hojen sitter fast så hårt att lilla jag inte orkar få loss den själv.

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
Edika skrev:
Dom brukar göra reklam för liknande saker i engelska tidningar typ Fast Bikes. Om någon är intresserad kan jag leta upp nån och kolla om det finns någon hemsida.

det får du jättegärna göra!! så har jag nåt att göra i vinter!!

alex

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Victor skrev:
Eftersom själva däcket är mycket bredare än fälgen så är det ingen fara, sidan på däcket belastas när man svänger oxå.
Som jag upplevde det med Penguins stöd är att hojen sitter fast så hårt att lilla jag inte orkar få loss den själv.

Nja, när man kör blir det väl knappast nån belastning i sidled på hjulet, det skulle förstås vara om man svänger utan att lägga ner hojen men det vet jag ingen som gör...
tänk på hur det kan se ut i ett cykelställ när cyklarna fallit på varandra......

Parkera hojen är nog ok, men att använda ett sånt stöd för transport tror jag inte är så bra

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
enhjuling skrev:
Nja, när man kör blir det väl knappast nån belastning i sidled på hjulet, det skulle förstås vara om man svänger utan att lägga ner hojen men det vet jag ingen som gör...
tänk på hur det kan se ut i ett cykelställ när cyklarna fallit på varandra......

Jaha, du menar sååå. Och med tanke på vad man utsätter fälgen för när man byter däck, vurpar sånt så är det nog lungt. Jag har iallafall inte hört talas om en fälg som gått sönder så.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det här funkar mycket bra på mitt släp. Varmförzinkat och fint, men väger satan. De båda skenorna flyttas oberoende av varandra - så en eller två bågar går bra. En fördel är också att tygdunkten är flyttad bakåt vilket minskar kultrcket, jämfört med att ha framhjulen dikt an mot framlämmen.

enhjuling skrev:
Hur bra är det att hojen står och bryter i hjulet?
Mc-hjul är väl knappast gjorda för sånt.....
Om hojen står och bryter i framhjulet så har man surrat riktigt konstigt... Om det verkligen bryter så mycket att det kan göra skada så vad är alternativet? Är krafterna verkligen så stora så måste man ju ha något som håller emot, annars vrider sig hjulet tills ena styrstoppen tar emot och då står cykeln inte särskilt rakt längre. Nä fan, det här funkar prima.

Bifogat

• Släp.JPG
    Släp.JPG
    71.2 KB · Visningar: 390
  • Släp 2.JPG
    Släp 2.JPG
    79.4 KB · Visningar: 216

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
enhjuling skrev:
Nja, när man kör blir det väl knappast nån belastning i sidled på hjulet
Varje gång du lutar så blir det det. Minns gravitationen från skolan. Sä det är absolut ingen fara...

sandstream

Guest
Victor skrev:
Jag har testat en sån av liknande modell och tycker de är helt onödiga. För mig funka en spännrem som man trär över cliponen bättre.
Fast det är kanske en smaksak.
Jag skulle vilja ha en liknande lösning mest för att slippa balansera hojen med ena handen medans jag försöker spänna med andra.
Att bara kunna köra in hojen och få den i rätt läge direkt vore kanon.

@Pingvinen: Kommer att göra en kopia på din så du får väl stämma mig för designintrång eller nåt sånt :tungan

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning