Läketid karpaltunnelsyndrom

hojdaniel

Medlem
Gick med
24 Mar 2022
Hoj
Honda CBR 650R
Hej, trots övningar och stretch verkar inte skiten försvinna. Så tänkte lika bra och göra något åt saken. Hade en grym läkare på Capio movement som fixade armbågen så tänkte be han operera mig.
Någon som vet hur lång tid efter detta innan det går köra hoj, samt om de nu drar ut på tiden hur lång tid innan man kan skriva på datorn då man har det i jobbet.

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Testa använd sådana här först. Ha dem på under natten. Gjorde underverk för mig. Jag ligger och viker handleden på natten. Problem försvann på några dagar

hojdaniel

Medlem
Gick med
24 Mar 2022
Hoj
Honda CBR 650R
Testa använd sådana här först. Ha dem på under natten. Gjorde underverk för mig. Jag ligger och viker handleden på natten. Problem försvann på några dagar
Wow försvann alltså? Men kände du av det efter natten ? För jag har inga problem normalt men kan få lite känningar ibland av att fingrarna är lätt domnade.
Köper en sådan på direkten tack för tipset verkligen. Jag tänkte med väntetid och allt är det nog ändå 4-5 månader bort om man skriver upp sig för operation.

har kollat på Bob and Brad som visar något de kallar för nerve flossing. Tror de handlar om att försöka stretcha ut nerverna men vet inte om de faktiskt hjälper.
Känner av problemet efter knappt 5 min på bågen och då håller ja fjäderlätt men värre i stan när man gasar mer.

Är du helt återställd idag och hur illa var de för dig ?
Mina problem uppstod när man hade eget och borrade med bergsborr. Nu sitter man bara på kontot och det kan ju anstränga men på annat sätt. Dock inga vibrationer som borrning!

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Wow försvann alltså? Men kände du av det efter natten ? För jag har inga problem normalt men kan få lite känningar ibland av att fingrarna är lätt domnade.
Köper en sådan på direkten tack för tipset verkligen. Jag tänkte med väntetid och allt är det nog ändå 4-5 månader bort om man skriver upp sig för operation.

har kollat på Bob and Brad som visar något de kallar för nerve flossing. Tror de handlar om att försöka stretcha ut nerverna men vet inte om de faktiskt hjälper.
Känner av problemet efter knappt 5 min på bågen och då håller ja fjäderlätt men värre i stan när man gasar mer.

Är du helt återställd idag och hur illa var de för dig ?
Mina problem uppstod när man hade eget och borrade med bergsborr. Nu sitter man bara på kontot och det kan ju anstränga men på annat sätt. Dock inga vibrationer som borrning!
Jag fick det efter att jag suttit i soffan med laptop...
Jag kände mig stum i armarna, med värk. Allt är borta nu. Det kan ju vara värt ett test. Har du kollat så du inte har ett diskbråck i nacken om du somnar i fingrarna. Sätt händerna bakom huvudet, försvinnet problemen då?

hojdaniel

Medlem
Gick med
24 Mar 2022
Hoj
Honda CBR 650R
Jag fick det efter att jag suttit i soffan med laptop...
Jag kände mig stum i armarna, med värk. Allt är borta nu. Det kan ju vara värt ett test. Har du kollat så du inte har ett diskbråck i nacken om du somnar i fingrarna. Sätt händerna bakom huvudet, försvinnet problemen då?

Va skönt att det försvinner ! Tycker det tar bort mycket av glädjen med att åka när man behöver ta bort handen och skaka hela tiden.

Har faktiskt lite problem med nacken men det kommer inte så ofta . Om de nu är kopplat till nacken vad kan man göra ?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Nacken, ingen aning. Skulle nog gå till en duktig sjukgymnast

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ta hjälp av expertis, gärna några olika typer och se vad de kan ge för råd, tips och behandlingar innan du tar beslutet att opereras. Många fysiologiska bekymmer går att träna bort. Man kan ta hjälp av fysioterapeut, naprapater, massörer etc.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Om jag sitter med laptopen får jag skitont i handlederna, framförallt i det som sticker ut på undersidan så att säga, det tar inte många minuter. Men har jag ett ergonomiskt tangentbord och trackball så försvinner problemen, eller uppstår inte är väl mer rätt.

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Man tappar ju styrkan i handen efter operationen, vill minnas att åtminstone 4-6 veckor för min del innan man kunde köra hoj hyfsat aktivt, kan ha varit 8 veckor också, har förträngt.
Pilla med dator hade jag inga problem med under läketiden.

hojdaniel

Medlem
Gick med
24 Mar 2022
Hoj
Honda CBR 650R
Man tappar ju styrkan i handen efter operationen, vill minnas att åtminstone 4-6 veckor för min del innan man kunde köra hoj hyfsat aktivt, kan ha varit 8 veckor också, har förträngt.
Pilla med dator hade jag inga problem med under läketiden.

Det låter ändå bra. Kommer försöka få remiss och under tiden ska jag köra all rehab ja kan och skulle det hinns bli bra då har jag en bättre mc säsong nästa år att se fram emot.

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Hur har det gått?

hojdaniel

Medlem
Gick med
24 Mar 2022
Hoj
Honda CBR 650R
Hur har det gått?

Hej, har begärt remiss till Capio movement då jag hade mycket bra kirurg sist. Väntetid är ju till hösten början av nästa år. Har gjort övningar varje dag samt använt handledsskydd som det som länkades i tråden. Det har blivit lite förbättring men inte bra. Fortfarande domningar även när hand inte används.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping