Skrutten skrev:Har vi många blodgivare här på forumet?? Eller kanske några som skulle vilja bli?
Tänkte springa iväg nu i veckan och lämna lite. Droppen i Nordstan har öppet till 19 på torsdagar. Någon som vill följa med?
Gottis skrev:Jag följer gärna med har haft dom tankarna många gånger nu ska det verkligen bli av
Hultan skrev:Har lämnat länge!
Tjet skrev:Synd att man är så adel, tror inte de behöver mitt blåa blod.
Coola Ola skrev:Mitt blod är grönt? Ska det inte vara så?
Skulle för övrigt aldrig falla mig in att lämna blod, jag svimmar ju nästan när jag ska lämna blodprov (dvs sånt de tar från en ven, inte fingertoppen....)
Face your fears..Coola Ola skrev:Mitt blod är grönt? Ska det inte vara så?
Skulle för övrigt aldrig falla mig in att lämna blod, jag svimmar ju nästan när jag ska lämna blodprov (dvs sånt de tar från en ven, inte fingertoppen....)
Hultan skrev:Face your fears..
Jag hatar det med....
Coola Ola skrev:Det är skumt det där, jag har ju diabetes så sprutor och stick är inget som helst problem. Måste ju ta blodprov i fingrarna så gott som varje dag dessutom. Däremot är det tvärkört när jag ska lämna blodprov på sjukhuset några ggr om året. Det är inte mycket jag lämnar men när jag ser mitt blod i små ampuller så blir riktigt svimfärdig, känns ungefär som efter att man fått en redig rallarsving. Går säkert att bota genom att härda sig men jag är en fegis helt enkelt...
Källa?sharpedge skrev:Om man är en aktiv blodgivare så har man större risk att drabbas av blodsjukdomar senare i livet.
Inte underförstått att man inte ska lämna blod nu då Bara att man ska vara lite försiktig med det bara. Lämnar själv blod, men inte lika ofta som dom säger att man kan.
sharpedge skrev:Om man är en aktiv blodgivare så har man större risk att drabbas av blodsjukdomar senare i livet.
Inte underförstått att man inte ska lämna blod nu då Bara att man ska vara lite försiktig med det bara. Lämnar själv blod, men inte lika ofta som dom säger att man kan.
hassethehen skrev:Skulle det inte fungera att "förfesta" på droppen? Kan bara bli skandaler efter man lämnat blod och krökar loss...
/H
En sjukskötare från en Hematologavdelning på en föreläsning för ngra år sen. Min mor är sjuksköterska och var med på föreläsningen.Hultan skrev:Källa?
hassethehen skrev:Skulle det inte fungera att "förfesta" på droppen? Kan bara bli skandaler efter man lämnat blod och krökar loss...
/H
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |