Lämna blod!

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Har vi många blodgivare här på forumet?? Eller kanske några som skulle vilja bli?

Tänkte springa iväg nu i veckan och lämna lite. Droppen i Nordstan har öppet till 19 på torsdagar. Någon som vill följa med?
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Skrutten skrev:
Har vi många blodgivare här på forumet?? Eller kanske några som skulle vilja bli?

Tänkte springa iväg nu i veckan och lämna lite. Droppen i Nordstan har öppet till 19 på torsdagar. Någon som vill följa med?


Jag följer gärna med :) har haft dom tankarna många gånger nu ska det verkligen bli av :tummenupp
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Ja, då var det dags igen!

Hoppas dom får bättre fart på mina vener den här gången så jag blir klar före dig! :tungan

C ya!
 

Coola Ola

Guest
Tjet skrev:
Synd att man är så adel, tror inte de behöver mitt blåa blod. :(

Mitt blod är grönt? Ska det inte vara så?
Skulle för övrigt aldrig falla mig in att lämna blod, jag svimmar ju nästan när jag ska lämna blodprov (dvs sånt de tar från en ven, inte fingertoppen....)
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Coola Ola skrev:
Mitt blod är grönt? Ska det inte vara så?
Skulle för övrigt aldrig falla mig in att lämna blod, jag svimmar ju nästan när jag ska lämna blodprov (dvs sånt de tar från en ven, inte fingertoppen....)

Men man får ju obegränsad mängd juice och kakor, lätt värt att svinna för. :gnissla
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Coola Ola skrev:
Mitt blod är grönt? Ska det inte vara så?
Skulle för övrigt aldrig falla mig in att lämna blod, jag svimmar ju nästan när jag ska lämna blodprov (dvs sånt de tar från en ven, inte fingertoppen....)
Face your fears..

Jag hatar det med....
 

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Ort
IGöteborg
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
Är en äkta vardagshjälte! (Vad gäller blodgivning iaf) :)
Har lämnat blod länge. Och ja, det BOTAR rädsla för stick och annat. t o m tandläkarbesöken går lite lättare efter det att jag har lämnat blod.
Skulle det inte fungera att "förfesta" på droppen? Kan bara bli skandaler efter man lämnat blod och krökar loss... :rolleyes:
/H
 

Coola Ola

Guest
Hultan skrev:
Face your fears..

Jag hatar det med....

Det är skumt det där, jag har ju diabetes så sprutor och stick är inget som helst problem. Måste ju ta blodprov i fingrarna så gott som varje dag dessutom. Däremot är det tvärkört när jag ska lämna blodprov på sjukhuset några ggr om året. Det är inte mycket jag lämnar men när jag ser mitt blod i små ampuller så blir riktigt svimfärdig, känns ungefär som efter att man fått en redig rallarsving. Går säkert att bota genom att härda sig men jag är en fegis helt enkelt...
 

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Ort
IGöteborg
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
Coola Ola skrev:
Det är skumt det där, jag har ju diabetes så sprutor och stick är inget som helst problem. Måste ju ta blodprov i fingrarna så gott som varje dag dessutom. Däremot är det tvärkört när jag ska lämna blodprov på sjukhuset några ggr om året. Det är inte mycket jag lämnar men när jag ser mitt blod i små ampuller så blir riktigt svimfärdig, känns ungefär som efter att man fått en redig rallarsving. Går säkert att bota genom att härda sig men jag är en fegis helt enkelt...

Nej, nej, nej! Håller INTE med!
Feg och försiktig är INTE samma sak... :tummenupp
(Du är försiktig, alltså...)
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Om man är en aktiv blodgivare så har man större risk att drabbas av blodsjukdomar senare i livet.

Inte underförstått att man inte ska lämna blod nu då :rolleyes: Bara att man ska vara lite försiktig med det bara. Lämnar själv blod, men inte lika ofta som dom säger att man kan.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
sharpedge skrev:
Om man är en aktiv blodgivare så har man större risk att drabbas av blodsjukdomar senare i livet.

Inte underförstått att man inte ska lämna blod nu då :rolleyes: Bara att man ska vara lite försiktig med det bara. Lämnar själv blod, men inte lika ofta som dom säger att man kan.
Källa?
 

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
sharpedge skrev:
Om man är en aktiv blodgivare så har man större risk att drabbas av blodsjukdomar senare i livet.

Inte underförstått att man inte ska lämna blod nu då :rolleyes: Bara att man ska vara lite försiktig med det bara. Lämnar själv blod, men inte lika ofta som dom säger att man kan.


:va Ja, jag vill oxå veta.. Vem säger det?
 

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
hassethehen skrev:
Skulle det inte fungera att "förfesta" på droppen? Kan bara bli skandaler efter man lämnat blod och krökar loss... :rolleyes:
/H

Lysande idé! Kan bli hur livat som helst.. :banana
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Hultan skrev:
En sjukskötare från en Hematologavdelning på en föreläsning för ngra år sen. Min mor är sjuksköterska och var med på föreläsningen.
Men som sagt, chansen finns även om den är liten så då är jag hellre lite mer försiktig genom att ge ngra färre ggr per år en max antal :)
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top