Jag är inte hundra, men jag minns någon liknande frågeställning när jag tog kortet.Benny skrev:Är du skyldig att lämna företräde för cyklister vid ett sånt här varningsmärke? Har nämligen två olika versioner av körkortstester och det blir JA på en av dem och NEJ på det andra, så hur e det???
R1 Uffe skrev:Jag som är trafiklärare borde kunna det eller.........
Om bana korsar din bana (när du kör raktfram) så ska du ha särskild uppmärksamhet / bromsberedskap.
Men ska du svänga höger/vänster & bana korsar den väg du ska svänga in på, då ska du lämna företräde
(Med reservation för ändring![]()
![]()
![]()
R1 Uffe skrev:Håller du på att plugga teorin, tänkte mest när du kunde de
R1 Uffe skrev:Jag som är trafiklärare borde kunna det eller.........
Om banan korsar din bana (när du kör raktfram) så ska du ha särskild uppmärksamhet / bromsberedskap.
Men ska du svänga höger/vänster & banan korsar den väg du ska svänga in på, då ska du lämna företräde
(Med reservation för ändring![]()
![]()
![]()
Om cykeln befinner sig på övergångsstället så kan du väl inte göra annat än lämna företräde? Du kan ju knappast köra på cykeln, det om något är inte tillåtet.tingeling_66680 skrev:Okej du som é trafiklärare...
en liten fråga...
Om nån cyklar på ett övergångsställ...behöver man lämna företräde då?
Jag har hört att man inte behöver det eftersom att de cyklar där.
Bara lämna företräde åt alla dess jobbiga fotgängare.
sgtpepper skrev:Om cykeln befinner sig på övergångsstället så kan du väl inte göra annat än lämna företräde? Du kan ju knappast köra på cykeln, det om något är inte tillåtet.
sgtpepper skrev:Om cykeln befinner sig på övergångsstället så kan du väl inte göra annat än lämna företräde? Du kan ju knappast köra på cykeln, det om något är inte tillåtet.
tingeling_66680 skrev:Nja menar väl mer på att det kommer nån som é på andra sidan övergångstället och cyklar sakta...
Jonne_boy skrev:då behöver du inte stanna och släppa fram den...
men lätta på gasen så ser det perfekt ut..
tingeling_66680 skrev:Vaddå "lätta på gasen så ser det perfekt ut"? Vem ska kolla?![]()
Jonne_boy skrev:uppkörningsgubben...
eller du mernar inte på uppkörningen utan annars??
gäller inte störst först![]()
tingeling_66680 skrev:Vaddå "lätta på gasen så ser det perfekt ut"? Vem ska kolla?![]()
Benny skrev:Haha, man får bestämma sig för att antingen stanna eller ge järnet så ingen HINNER se vad som hände, skulle nog rekomendera det första alternativet, kan ju förstöra hojen...![]()
Gustav1 skrev:Hörde en gång att det var böter på att cykla över ett övergångsställe. Det används väl lika ofta som att gå mot röd gubbe, men stämmer detta?
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |