Lämplig hoj, mellanklassare, tips.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Tja. Jag håller på att sälja min motorcykel (Gsx600f -96)
Jag har helt enkelt tröttnat på den och vill ha en annan mellanklasshoj(är 19år fyllda).
Jag vill helst ha vattenkylt och helst fyrcylindrigt, det ska vara kåpa på den.

Dom hojar jag kollat på är cbr600(18000 hel hel för en 34hk hoj!!!!!!!!) en rf600(8000 hel hel är lite rimligare)
Men det är fortfarande 25kw vi snackar om, cyklarna är tillockmed lite äldre än den jag redan har (ca94).

Har ni som åker nåt tips på bra hoj som inte är ett nerbyt (kawa gpx, yamaha xj m.fl.)
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
johanp skrev:
sv650s, men då får du även uppgradera dig med en twin motor på köpet!!!

Det är en trevlig hoj men den är rätt dyr, prisklassen jag tänkt mig är under 30Kkr.
 

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Ort
...
Hoj
...
Borde väl inte va så förbaskat dyrt att försäkra en CBR600 av årsmodell tidigt 90tal? När jag kollade... innan jag hade kortet så ville dom ha ca 7000kr hel/helår. O då tror jag inte dom gick efter reggbeviset där det stod 25kw.

För övrigt så har brorsan en gsx600f... o skillnaden mellan den o en CBR600 är som dag o natt. Även om CBR:n inte är nån värsting så kändes det som gsxf:n stod still när man körde den. O chassit går inte att jämföra... Enda fördelen jag ser med gsxf:n är väl att kåpan skyddar mera. Den drar väl möjligtvis mindre soppa oxå men det beror nog mer på körstilen än motorn.

Den CBR:n jag jämför med är en -92:a. Så trots ålderskillnaden anser jag att den är överlägsen om man inte ska åka touring.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
sEiKo skrev:
Tja. Jag håller på att sälja min motorcykel (Gsx600f -96)
Jag har helt enkelt tröttnat på den och vill ha en annan mellanklasshoj(är 19år fyllda).
Jag vill helst ha vattenkylt och helst fyrcylindrigt, det ska vara kåpa på den.

Dom hojar jag kollat på är cbr600(18000 hel hel för en 34hk hoj!!!!!!!!) en rf600(8000 hel hel är lite rimligare)
Men det är fortfarande 25kw vi snackar om, cyklarna är tillockmed lite äldre än den jag redan har (ca94).

Har ni som åker nåt tips på bra hoj som inte är ett nerbyt (kawa gpx, yamaha xj m.fl.)

Jag hade en RF 600 innan, den är fin och ovanlig, gick skitbra strypt och var härlig i allmänt...den kan jag rekommendera! Finns från -93 till -97.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Re: Re: Lämplig hoj, mellanklassare, tips.

Emmi skrev:
Jag hade en RF 600 innan, den är fin och ovanlig, gick skitbra strypt och var härlig i allmänt...den kan jag rekommendera! Finns från -93 till -97.

Jo dom är fina, Men dom ligger nästan i övre skiktet för vad jag har råd med också. Om jag inte hittar en tidig cykel. Ska jag ha en i samma årsmodell som jag redan har (96) så blir dom för dyra men hittar jag en tidig så...

Vet nån föresten vad det kostar att strypa en sån ungefär?
Kan man ta in den och strypa för att sedan besiktiga eller måste man regga den i sverige först och sen strypa?
Då blir det ju två regbesiktningar och det kostar flis!
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Vilket försäkringsbolag var det? Jag kollade med Bilsport och mc och dom brukar ju vara billiga när det gäller strypta hojar.
Jag betalar ex. 2600 hel-hel för min Gsx600f och då är ändå jag rätt ung.


Gilgo skrev:
Borde väl inte va så förbaskat dyrt att försäkra en CBR600 av årsmodell tidigt 90tal? När jag kollade... innan jag hade kortet så ville dom ha ca 7000kr hel/helår. O då tror jag inte dom gick efter reggbeviset där det stod 25kw.

För övrigt så har brorsan en gsx600f... o skillnaden mellan den o en CBR600 är som dag o natt. Även om CBR:n inte är nån värsting så kändes det som gsxf:n stod still när man körde den. O chassit går inte att jämföra... Enda fördelen jag ser med gsxf:n är väl att kåpan skyddar mera. Den drar väl möjligtvis mindre soppa oxå men det beror nog mer på körstilen än motorn.

Den CBR:n jag jämför med är en -92:a. Så trots ålderskillnaden anser jag att den är överlägsen om man inte ska åka touring.
 

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Ort
...
Hoj
...
Har för mig det var IF... var ett tag sedan så jag är inte helt 100 på vilket bolag. Pendlade mellan 7000-20000kr beroende på bolag. Men det var ju en 92:a så det påverkade säkert oxå en del.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Gilgo skrev:
Har för mig det var IF... var ett tag sedan så jag är inte helt 100 på vilket bolag. Pendlade mellan 7000-20000kr beroende på bolag. Men det var ju en 92:a så det påverkade säkert oxå en del.

Den jag har kollat på är en 94. Jäkligt fin med Sebring-slipon och omlackade kåpor.
 
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Top