Lämplig tjejhoj?

per.b79

mycket vill ha mer
Gick med
30 Oct 2003
Hoj
Söker billig R1a -02
Hon kan köpa min R6a -02. har gått ca450mil.

Frippe_S skrev:
Tjejen funderar på att ta körkort.
SÅ vi kikar lite på hojar till henne.
Någon som har något råd till vad för hoj e lämplig.
Måste vara ganska låg hoj. Tjejen är strax under 160 lång.
Kubikmässigt så lär det väl bli en 600..

Frippster...

Pissmyran

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
GPX600R
Polly skrev:
Personligen skulle jag aldrig köpa en SV650 för det var den de flesta rekommenderade mig eftersom det var en bra "tjejhoj". Vem vill ha en "tjejhoj"?! Inte jag iaf. Men det är säkert en vettig hoj om du frågar nån som kört den.

Lycka till från sporthojs kortaste tjej (?)

Den tävlingen slog jag dig i, med mina 152,5 :tomten . SV:n utan sänkning har jag inte en chans att nå ner på... Jag letade länge, men efter begagnat, och hittade kawas GPX600R, den når jag ner med tåspetsarna på iallafall, det är nog den lägsta hoj (icke custom) som jag hittat. Det har gått åt några blinkers och kopplingshandtag/bromshandtag, men man blir säkrare ju mer man åker (egentligen ju mer man stannar, för det är ju bara då problemet infinner sig... :hihi ).

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jag har en mamma som vill ta hojkort. Nu har pappsen en z-7s, men hon vill ha en egen.
Nu till problemet. Hon är 152cm lång... Det ni!! Finns det nån hoj hon skulle kunna ha?? (förutom PW80) :va

Getingen

Dont Panic
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
2016 Yamaha MT-07
juha01 skrev:
Jag har en mamma som vill ta hojkort. Nu har pappsen en z-7s, men hon vill ha en egen.
Nu till problemet. Hon är 152cm lång... Det ni!! Finns det nån hoj hon skulle kunna ha?? (förutom PW80) :va

HAHAHAHA monkey bike kanske :hihi

Tjej hoj borde nog förövrigt vara en Hornet 600 tycker jag, min tjej är iallafall hel tänd på "The Hornet"

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Getingen skrev:
HAHAHAHA monkey bike kanske :hihi

Tjej hoj borde nog förövrigt vara en Hornet 600 tycker jag, min tjej är iallafall hel tänd på "The Hornet"

Det enda som folk har rekommenderat hittils är virago 535, mammas enda kommentar till säljaren var: Jag vill ha en motorcyckel, ingen gubbräcer...

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Pejo skrev:
Varför en tjejhoj? Varför inte bara en 'hoj' ? SV650, R6 etc brukar vara poppis hos dom med flätor.
Jag har inga flätor men (kör som en kärring och) gillar min R6a.
En SV skulle jag, eventuellt, kunna tänka mig även om jag nog hade satsat på en Triumph eller BMW med tanke på märkesförsäkringspremierna. En Triumph Daytona 600 kanske? Läs här för bra test: http://www.bikeproject.com/Articles/index.php?GID=3352

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Polly skrev:
Vem vill ha en "tjejhoj"?! Inte jag iaf. Men det är säkert en vettig hoj om du frågar nån som kört den.

Lycka till från sporthojs kortaste tjej (?)

:fakta precis.."tjejhoj" vilket skituttryck...vaffan.... man köper den hojen man vill ha...o anpassar sig... allt går med lite jävlar anamma...!! :tummenupp

o det finns alltså dom som är kortare än mig.... :Bugar :tungan

Tjing...tjing!!

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Madhonda skrev:
:fakta precis.."tjejhoj" vilket skituttryck...vaffan.... man köper den hojen man vill ha...o anpassar sig... allt går med lite jävlar anamma...!! :tummenupp

o det finns alltså dom som är kortare än mig.... :Bugar :tungan

Tjing...tjing!!

Håller med dig Madhonda! Tjejhoj, hmpf! :fatta!
Allt går bara man anpassar sig! :huvet :D

Jag e ju ändå rätt lång, 173cm så sporthojar e oftast inget problem!
På min egen hoj dock, når jag inte ner med båda fötterna! Efter ett tag uppfinner man sin egen teknik och jag flyttar kroppen lite åt ena sidan, sätter i ena foten i backen och behåller den andra på ena fotpinnen när jag stannar! Funkar kanon! :tummenupp
Som sagt, en vanesak!
En monster (minst 900) vore väl annars en bra "nybörjarhoj" oavsett kön på föraren?

Miasen

Skrapar nu båda knäna!! =)
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Ingen just nu tyvärr...
Jag har en CBR 600 RR O den funkar jättebra!!
Hade en GSX R 1000 förra året o den va oxå helt ok...

Som sagt innan: Man vänjer sig vid att inte kunna sätta i båda fötterna vid stopp... Man hittar sin egen stil!! :)

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Honda oldschool - i bitar
Alakhai´s Tös skrev:
Jag har en CBR 600 RR O den funkar jättebra!!
Hade en GSX R 1000 förra året o den va oxå helt ok...

Som sagt innan: Man vänjer sig vid att inte kunna sätta i båda fötterna vid stopp... Man hittar sin egen stil!! :)

Då måste du vara halvlång iaf? :va
Jag är 1.56 och ½ cm å når IIIINNNTE ner från kongas gixxer 1000. :4skrika
fattas ungefär 1,5 Dm på varje sida av benen.. :(

till er övriga, hur mycket kan man egentligen sänka en normal sporthoj, tex en cbr 600 eller gsxr 750??!!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Har hon aldrig kört hoj förut är det ju faktiskt lämpligt att ta en som fötterna toutchar marken från. Visst visst, man hittar sin egen stil o.s.v. när man blir VAN vid Mc:n.
En 500-600cc:are är ju ett bra alternativ, helt klart. (för hur mkt man än vill, så kan man inte köra som en 1000cc:are med dem :hihi )
Men ska hon köra upp för tungt kk, (utan begränsning), så skaffa en hoj som hon kan köra upp på då. Du får bara köra upp för mellan kort med en 500 eller 600.
Jag skulle säga Kawasaki zr7 eller z750, eller en Honda Hornet eller ett läckert Monster. Men så gillar jag ju naket åxå :banana

BTW fånigt att säga tjejhoj.. Ta ex. SV:n, den kallas gärna för tjejhoj, men jag har sett bra mkt fler killar som kör dem än tjejer. (ta en titt i "SV tråden" bara och se)

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Tjejhoj?

Eh, om man då e över 50 blir det tanthoj, morsan bytte från Bandit 600 till Fazer 1000 i höstas, trivs som firren i vattnet :tummenupp

Då borde Blejden å Rettorna vara nybörjarhojar för killar, för hur många fjuniga 18-20åringar är det inte som shoppar sådana :arsele

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år