Lämpligaste bilen för MC-transport

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Hoj
Kawasaki Er-6n 2009; KTM 400EXC-R 2011
Läget kära Sporthoj!

Motor parken håller på att uppdateras där hemma och det är dags för en nyare skåpbil att köra runt hojjarna i. Bilen ska både agera crossbuss, någon bandag på asfalt samt lite vardagsbil då jag mestadels åker kollektivtrafik när det inte är lämpligt att köra hoj.

I dagsläget har vi en Volkswagen transporter från -98 som drar hutlöst mycket bensin! Den är modell lång som är skönt när man lastar men jobbigt att hitta parkering i stan. Är sällan i stan och egentligen väldigt litet problem då man är en gud på att fick parkera! :tungan

Så nu vill jag ha rekommendationer grundad på er erfarenhet!

Bilen får kosta mellan 35-50' och ska kunna lasta 2 crossar. Vid ett riktigt kap kan budgeten sträckas men då ska det vara extremfall!

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Caddy maxi kan va intressant om du bara ska få in 2 crossar.. Däremot räcker nog inte din budget.

Renault trafic/primastar/vivaro eller Ford transit är väl annars heta kandidater om du vill ha en större bil. Den första är trevligare att köra men något mindre. Dessa får du utan problem för 50.

Jag hade dock köpt en nyare transporter. Mest personbilskänsla i klassen och den lastar tillräckligt. Hade 2 på mitt gamla jobb som vi plågade satan utan att dom protesterade. Den är dock trängre i kupen än trafic eller transiten

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping