Längdåkningsstavar!!

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Tjenare, behöver uppgradera mina stavar lite. Är inne på ett par Swix CT1, någon här som har lite kontakter eller vet var man får tag på ett par till ett bra pris?

Funkar också om nån har vägarna förbi Oslo och vill köpa med sig ett par hem till mig. :) (stavarna är konstigt nog billigare i Norge än Sverige)

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
långsammast i ledet
vad kostar Swix CT1 i norge?är ju e ganska dyr stav tycker jag! antar att du är en riktigt seriös åkare? tänkte byta upp mej iår med nya skidor bindningar och skor... nåt tips till en vasaloppsmotionär?

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
vad kostar Swix CT1 i norge?är ju e ganska dyr stav tycker jag! antar att du är en riktigt seriös åkare? tänkte byta upp mej iår med nya skidor bindningar och skor... nåt tips till en vasaloppsmotionär?

Seriös o seriös, detta blir mitt fjärde år jag åker skidor så har inte hållt på så värst länge. Mitt mål i år är att försöka bli placering 999 eller bättre i vasaloppet. Har nu ett par Swix CT7 stavar, typ det sämsta man kan ha, som visserligen har funkat utmärkt.
Dom som kan sånt här säger att det tydligen ska göra väldigt mkt med ett par bra styva stavar. Tänkat att lika bra o köpa bästa skiten den här gången.:)

kostar 1200:- NOK på http://www.oslosportslager.no/ vilket är ca 1500SEK, dvs en tusing billigare än här.

Är du anmäld till vasaloppet så du väl fått biblen, Pölders katalog, många paket där i.
Själv kör jag på Atomic men många säger att madshus är jäkligt fina skidor, har fått för mig att atomic o madshus är lite lättare o fäste på om man inte är en så teknisk duktig åkare jämfört med tex Fischer.
Hade först skidor i 1800:- klassen men bytte förra året till ett par i 3500:- klassen. Kanske lite lättare att få en fin yta när man vallar annars så märker jag ingen större skillnad.

Skor tror jag är skitsamma om man inte är elit, har man ett par skor som är hela, inte skaver samt man inte fryser finns det ingen anledning till att byta, såvida årets modell inte är snyggare:) :)

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa