Längd?

Stranada

Trött på köttfärsen
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Borås
Hoj
tomt garage
Är 177cm en bra längd att ha när man skall köra sporthoj? Når man allting? Vad är ideallängden?
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Nää, du måste nog vara minst 180cm lång för att köra en 600 och större. :rolleyes:

Ta och provsitt en hoj så hittar du nog svar på dina frågor
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Har också tänkt på det där med längd :rolleyes: ... är ganska exact 1.90, och då jag provsatt en R6a så kändes det som att knäna inte fick plats i "ingröpningarna" i tanken.... det var mao ganska obekvämt. Någon i min längd som har problem? eller var det bara jag som satt fel ? :) ;) nuuubee*
 

Dezert

flames
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R '99 med Rött Kåpglas och Röd Hugger
Jag är typ 175cm och sitter perfekt på min och når ner.. fast ibland skulle de kunna vara bra att ha några cm längre ben så man kan ta i mer när man ska backa :)
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Du ska vara 179.5cm för alla motorcyklar oavsett typ... :rolleyes:
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
e 168 cm o har korta ben.. når ner nästan på rettan.. lite värre var de me r6:an.. men hur ofta har man benen i backen då?? tycker de e sällan man har två hjul i backen.. :D :D
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Stranada skrev:
Så 1.77 skall inte vara några större problem då?

Uppenbarligen inte
58.gif
... åk till nån mc affär och provsitt så får du känna själv... :tummenupp
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Om jag vore 175 cm lång skulle jag var glad. Kom igen med längd som är 164 cm över havet :D

Då är det tårna (stortån) som får göra jobbet mot vägen då man stannar :tummenupp

Kör/kört Gixxer GSX600r, R1, Kawa GPZ, Honda VF m.fl

Dock var väl Husabergaren 600 lite väl hög. Ca 1.5 dm kvar till backen på båda sidorna när jag körde den :eek:
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
shoei skrev:
Har också tänkt på det där med längd :rolleyes: ... är ganska exact 1.90, och då jag provsatt en R6a så kändes det som att knäna inte fick plats i "ingröpningarna" i tanken.... det var mao ganska obekvämt. Någon i min längd som har problem? eller var det bara jag som satt fel ? :) ;) nuuubee*


600:eek:r är ju bara små moppar, testa en fysiskt större hoj så borde dina 190 inte vara några problem. :)

Jag är 183 och tyckte oxå R6an var pytteliten. :)
Fast, jag kanske oxå satt fel. :crash

Jag gillar i alla fall min TLR, passar för de fletsa storlekar. :)
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
PutteLiten skrev:
600:eek:r är ju bara små moppar, testa en fysiskt större hoj så borde dina 190 inte vara några problem. :)

Jag är 183 och tyckte oxå R6an var pytteliten. :)
Fast, jag kanske oxå satt fel. :crash

Jag gillar i alla fall min TLR, passar för de fletsa storlekar. :)

hehe.. ok ... Men vad jag har förstått så är R6an större än R1an? :I ? Så då borde jag ju kunna ha en sådan..... för yamaha gör ju lätt som finaste hojarna... så jag vill inte ha något annat inte! :fakta ;)
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
shoei skrev:
hehe.. ok ... Men vad jag har förstått så är R6an större än R1an? :I ? Så då borde jag ju kunna ha en sådan..... för yamaha gör ju lätt som finaste hojarna... så jag vill inte ha något annat inte! :fakta ;)

WORD :tummenupp Jag har min 3'e Yama på raken.... Men nu kör du en Honda ellers?
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
RoLLER skrev:
WORD :tummenupp Jag har min 3'e Yama på raken.... Men nu kör du en Honda ellers?

Jap... visst gör jag det =) ( inte så märkesgalen då det gäller cross inte ) .... Men då det gäller streethojar så är det bara yamaha som gäller(!) :tummenupp


Du hade väl förresten vita miniblinkers på din ... ? ser inga på avatarbilden.. men den kanske är gammal? :)

Men kawas nya zx6r är inte så dum inte :cool:
http://www2.blocket.se/view/1374328.htm?l=0
 

Mavve

Guest
Du vet inegnting om hur lång man får vara som mc-förare och du skall sätta dig på en R1???

hur kommer sånna här frågor upp egentligen?
Jag valde en hoj jag ville ha när jag var 18 och sen köpte jag den efter jag provade den...... hur gör ni andra? Kollar på statistik, effekt, fälgbredd, längd, vikt etc etc???????

Hur får man ens för sig att man är för stor för en R6 eller tvärtom?

Jag är 172cm kort och kan sitta på nästan vilken hoj som helst.

Liwa1= :rock

Kolla på Chris Ash: Han är ju hur lång som helst och kör 125 :crash :tummenupp

En "kompis" till mig som ÄR MINDRE än jag(han är 169cm) sa att han satt som en fakir på min zxr400 och bara trackade mig för den klena effekten.
Jag som är längre sitter PERFEKT på den och kör ifrån honom på sin ducce ST4 :p

Har nån sagt till dig att du är för kort eller för lång så skratta dem rakt upp i ansiktet åt deras direkta okunnighet. Du blir bara vilseledd.

Bra att du frågar här visserligen så vet du ju..... kunde inte hjälpa om jag överreagerade då jag själv aldrig skulle få en tanke på att avstå från en hoj jag vill ha om jag inte når ner :eek:
Köp det du vill ha, det smörjer själen ;)

750RR
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top