Lära sig shuffla?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag är inte mycket för att dansa, dansar vals om det krävs och hoppar väl runt som en annan dåre och pumpar med armen på fyllan. Men just shuffle är ändå lite tilltalande... Siktar inte på att börja med något seriöst eller bli särskilt bra på det, tycker mest att det hade varit jävligt awesome att kunna komma med lite "riktiga" moves på någon skolfest när någon envisas med att dra igång party rock anthem...:gnissla

Någon här som shufflar? Några bra "down to earth"-tips till en nybörjare?:)
Har kollat diverse tutorials på youtube, men tänkte mest bara kolla om någon har lite konkreta enkla nybörjartips (eller kanske en extra jävulskt bra tutorial) att komma med?:) Just nu går det väl inte sådär skitbra prexis...:gnissla

Siktar väl främst på att nöta in en snygg walking man plus T-step, sen kan jag säkert variera mig med lite kicks och grejer om jag bara kan grunderna som ett rinnande vatten... Min nuvarande walking man är allt annat än flytande om vi säger så, gubbfan verkar ju stelopererad:näsblod

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Sökte lite på tuben. Shuffla verkar coolt, snygga tjejer utförde det också. Själv har man precis lärt sig dansa fox, men det här är ju en annan nivå.
Kände att fox måste man kunna, man vet aldrig vart man hamnar. Så jag hooka up en tjej bekant som tävlingsdansat ett tag för typ 100år sedan och sa att nu får du fn lära mej. Så vi körde stenhårt så nu sitter den i vilket fall.

Men jag undrar. Har du inte råd att stå i baren?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag röstar för att du lär dig att skanka istället.
http://www.youtube.com/watch?v=-MoNsx7bKkI

Nja, mindre användbart i dagsläget tror jag...:gnissla

Jag kan bara göra det på fyllan eftersom jag aldrig dansar nykter.

Fått filmbevis i efterhand av polarna möjligen?:D

Sökte lite på tuben. Shuffla verkar coolt, snygga tjejer utförde det också. Själv har man precis lärt sig dansa fox, men det här är ju en annan nivå.
Kände att fox måste man kunna, man vet aldrig vart man hamnar. Så jag hooka up en tjej bekant som tävlingsdansat ett tag för typ 100år sedan och sa att nu får du fn lära mej. Så vi körde stenhårt så nu sitter den i vilket fall.

Men jag undrar. Har du inte råd att stå i baren?

De som får in ett riktigt bra flyt gör att det ser sjukt coolt ut. Utan flyt, mindre coolt (dvs som jag)...:gnissla

Ja, och dessutom gör de det i högklackat (vilket vi ju alla vet är världens mest erotiska plagg)!:banana

http://www.youtube.com/watch?v=VUQN2XH7_zQ&feature=related

Som sagt, jag dansar väldigt sällan och är inte så värst intresserad av att lära mig mer. Men det hade varit jävligt fränt att kunna knäcka lite sjysta shufflemoves på någon av skolans hålligång:yoparty

Nej, jag är fattig:( kan jag däremot impa på en Sjyst brud med lite shuffle kanske hon bjuder på öl:tuttar

Last edited:

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
na
T o m småbarn kan ju:
[YOUTUBE-ID]2FjZkJJx3bc[/YOUTUBE-ID]

Ser ju kul ut. Tror jag ska lära mig och lägga ut på tuben, 45 år, tunnhårig och vackert vinterbulkad, borde bli en succé under en annan youtubetråd här på sh..

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
[YOUTUBE-ID]f0ugqBptF1Q[/YOUTUBE-ID]

Basic shuffling och running man samt övergång. Nu är det bara att träna. :tungan

Bidrar med lite musik att träna till:

Headhunterz - The Power of the Mind
[YOUTUBE-ID]_F0hN1nOBcw[/YOUTUBE-ID]

Wildstylez - No Time to Waste
[YOUTUBE-ID]tIonBsMBP0M[/YOUTUBE-ID]

Angerfist & Crucifier - Broken Chain
[YOUTUBE-ID]hQu3jxMITKQ[/YOUTUBE-ID]

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
T o m småbarn kan ju:
[YOUTUBE-ID]2FjZkJJx3bc[/YOUTUBE-ID]

Ser ju kul ut. Tror jag ska lära mig och lägga ut på tuben, 45 år, tunnhårig och vackert vinterbulkad, borde bli en succé under en annan youtubetråd här på sh..

Den där låg uppe i youtubetråden, cool som fan!:)

Do it!
Så laddar jag upp mina patetiska försöka i tråden också, sen blire :ligga!:banana

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Körde det där 1995 och var kung på det! fick alla brudarna på lågstadiet för de ville vinna danstävlingarna med mig :)

inte i samma form men tror jag hoppar över det ändå då jag skulle se ut som en discoturk när jag går loss på klubben.

Körde det där 1995 och var kung på det! fick alla brudarna på lågstadiet för de ville vinna danstävlingarna med mig :)

inte i samma form men tror jag hoppar över det ändå då jag skulle se ut som en discoturk när jag går loss på klubben.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Är vi typ lika gamla?:va Shit!

Äh vafan, adaptera nya stilen och kom in i matchen! Tänk dig när vi drar ett shufflesolo á la kinesiska lillbruden plus random bypasser på nästa sporthojsbar!:banana Brudarnas BH:ar kommer ju flyga av rent spontant av uppståndelsen!:tuttar :yoparty

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag började från noll för inte sålänge sedan... typ nästan nyss.

Det är bara nöta. Det släpper efter ett tag.
Med det intet sagt att jag är särskilt bra.
Men tillräckligt för att få upp lite bitches på dansgolvet på halloween :brynad

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Då lyssnar du på för lite ska. :fakta

Börjar du skanka så kanske du får dansa med en sånhär tjej:
http://www.youtube.com/watch?v=Uc6c164SgLA
Istället för med en 9årig kinesiska. :tummenupp

Och då blir det till att ro båten hela natten lång! :banana

Lyssnar inte på ska;)

Vad är det för fel på cheyerna som shufflar nu då?:va

http://www.youtube.com/watch?v=t2KwTyPVcJE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=kl6q5_XfJFI&feature=related

:tummenupp

Jag började från noll för inte sålänge sedan... typ nästan nyss.

Det är bara nöta. Det släpper efter ett tag.
Med det intet sagt att jag är särskilt bra.
Men tillräckligt för att få upp lite bitches på dansgolvet på halloween :brynad

Filma och lägg upp på tuben så gör jag detsamma när stelheten försvunnit:tummenupp :D

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Är vi typ lika gamla?:va Shit!

Äh vafan, adaptera nya stilen och kom in i matchen! Tänk dig när vi drar ett shufflesolo á la kinesiska lillbruden plus random bypasser på nästa sporthojsbar!:banana Brudarnas BH:ar kommer ju flyga av rent spontant av uppståndelsen!:tuttar :yoparty

Ingen aning! är 27.

Får väl köra på det ifall det skulle inträffa :) men jag går fan inte upp själv och kör med detta när alla andra står o vinglar.

Nyheter
Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...