Lättskött husdjur

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Då fantasin sinat och hjärnan stannat, och i brist på annat, så vänder man sig till det enda stället där all världens kunskap och sjuka ideer finns samlad, nämligen SH!

Så, kära medlemmar!
Har ni något tips på något husdjur som kan pigga upp min alldeles för stora studentlägenhet, men som ändå inte kräver att man bryr sig alldeles för mkt om den, och inte att man kommer hem varje dag?
Det får gärna vara något lite annorlunda djur!

Vandrande pinnar & bananflugor går bort, likaså katt.
Hade det varit förra året hade jag inte sagt nej till Hugo, fruktansvärt ball firre det!

Så låt er fantasi flöda, ingen idé är för (lite) dum!:)

Tamråttor!

Fast dom är nattaktiva så du kanske inte får sova så mycket.

Mina ungar hade såna, och vill man vara kreativ så kan man bygga hur roliga klättergrejor som helst åt dom

Uj, var är inflyttningsfesten? ;)

Köp en attacksnigel.

Du kommer ändå glömma mata den när du ligger och är bakfull för tredje dagen irad..

En man :rolleyes:

Kampfisk. Har haft min i 2,5 år och han har en helt sanslös överlevnadsinstikt *, klarade ett fall på 2,5 meter då han fick för sig att hoppa ur skålen, satt i matsalsrummet och fick bokstavligen fisk på tallriken :D

Kampis la vi självklart tillbaka i skålen ;)

*till skillnad mot den första http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=145037 r i p

Last edited:
Hamster?
Krävs väl bara lite vattenbyte o mat o sånt. iofs kanske måste man byta vattnet varje dag så det kanske går bort?

Reptiler av alla slag! Finns inga djur som är lättare att sköta och roligare att äga. Gillar du inte ormar finns det tusentals olika sorters ödlor och annat småskit. :D

Orm matar du en gång i veckan, ju älde den blir desto mer sällan matar du. Städning sker genom att plocka en plopp bajs o en plopp kiss efter några dagar då den käkat. :tummenupp

Ödlor behöver lite mer umgänge när dom är unga för att bli tama men sen tar dom hand om sig själva och man kan i princip ha dom lösa hemma.

Annars finns skölppaddor, spindlar, grodor, paddor osv.

Va inte rädd, gå till en reptilaffär och prata med personalen och låt dom visa dig lite alternativ så du kan få känna och titta på dom.

Lycka till! :tummenupp

Bor du i Lödde som i Löddeköpinge eller nån annanstans i sverige? Har en Kungspyton hona som är helt sjukt snäll om du vill kan du få titta och klappa hon nån dag. Bara säga till, bor i Malmö.

En liten sköldpadda. Jag hade en för många år sedan som hette Ralf och var helfestlig.

Mangrovekrabba :hihi
Sebastian.jpg

Bor du i Lödde som i Löddeköpinge eller nån annanstans i sverige? Har en Kungspyton hona som är helt sjukt snäll om du vill kan du få titta och klappa hon nån dag. Bara säga till, bor i Malmö.

Oh ja, en spindel är ju allas drömhusdjur.... :näsblod:D

Och ja, han bor i Lödde som i Löddeköpinge.

Tamråttor!

Fast dom är nattaktiva så du kanske inte får sova så mycket.

Mina ungar hade såna, och vill man vara kreativ så kan man bygga hur roliga klättergrejor som helst åt dom

Tamråttor luktar illa hur noga man än städar buren eftersom odören liksom sitter i huden på de rackarna, åtminstone har det varit så på de tre jag haft, dessutom är de otroligt sociala och blir deprimerade om man inte bryr sig om dem. Annars ett förträffligt husdjur, men inte för trådskaparen kanske...

Jag skulle föreslå nån spindel eller reptil, t ex skäggagam. Ormar funkar ju också men jag tycker det brukar lukta skit omkring dem.

Reptiler av alla slag! Finns inga djur som är lättare att sköta och roligare att äga. Gillar du inte ormar finns det tusentals olika sorters ödlor och annat småskit. :D

Orm matar du en gång i veckan, ju älde den blir desto mer sällan matar du. Städning sker genom att plocka en plopp bajs o en plopp kiss efter några dagar då den käkat. :tummenupp

Ödlor behöver lite mer umgänge när dom är unga för att bli tama men sen tar dom hand om sig själva och man kan i princip ha dom lösa hemma.

Va inte rädd, gå till en reptilaffär och prata med personalen och låt dom visa dig lite alternativ så du kan få känna och titta på dom.

Lycka till! :tummenupp

vad vänlig du är monika ,, hennes orm är 3 meter lång o 7 cm huggtänder o ej klappvänlig

akvarie kan ju va ngt , men med lite roligare fiskar , min kampfisk spola jag dock ner alldeles för tråkig

Last edited:
ser två fel med det här..
1 "alldeles förstora studentlägenhet" Varför?
2 Husdjur är för attt folk inte ska känna sig ensama, vafan ska du med ett till? du har en hel korridor med husdjur runt dig.:hihi

Skippa husdjur och skaffa en hobby som tar lite plats istället! Måla massa tavlor och ha i hörnet. Bygg en fet bilbana. Skaffa en sko-fetisch och gör en lyxig sko-hylla där du kan sortera alla efter färg. Ställ dit ett 4 x 3m Piano.

Själv står det surfbrädor längs mina väggar och hela duschen är invaderad av våtdräkter av alla slag... Underbart :tummenupp

Lycka till :)

Riktigt räliga!:gnissla
Uj, var är inflyttningsfesten? ;)

Köp en attacksnigel.

Du kommer ändå glömma mata den när du ligger och är bakfull för tredje dagen irad..
Inflyttningsfest, tja, kanske det! Om ett par veckor isf!:D

En man :rolleyes:

Kampfisk. Har haft min i 2,5 år och han har en helt sanslös överlevnadsinstikt *, klarade ett fall på 2,5 meter då han fick för sig att hoppa ur skålen, satt i matsalsrummet och fick bokstavligen fisk på tallriken :D

Kampis la vi självklart tillbaka i skålen ;)

*till skillnad mot den första http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=145037 r i p
En man, nejtack!
Men en kampfisk funderar jag också på faktiskt. Ganska festligt och lite mer hanterbart än en Hugo-fisk!

Hamster?
Krävs väl bara lite vattenbyte o mat o sånt. iofs kanske måste man byta vattnet varje dag så det kanske går bort?
Hamstrar är rätt roliga & bättre än råttor iaf:)

Min bror hade nån typ av ödla för ett par år sedan, och orm innan dess. Reptiler är inte riktigt min grej, förutom sköldpaddor. Problemet med dem är ju att dem blir så jävulskt stora och gamla!
(ja, lödde som i lödde, där det (inget) händer! Dock hgb numera!:))

ser två fel med det här..
1 "alldeles förstora studentlägenhet" Varför?
2 Husdjur är för attt folk inte ska känna sig ensama, vafan ska du med ett till? du har en hel korridor med husdjur runt dig.:hihi
1; För att jag fick den billigt
2; Bor inte i korridor!

Skippa husdjur och skaffa en hobby som tar lite plats istället! Måla massa tavlor och ha i hörnet. Bygg en fet bilbana. Skaffa en sko-fetisch och gör en lyxig sko-hylla där du kan sortera alla efter färg. Ställ dit ett 4 x 3m Piano.

Själv står det surfbrädor längs mina väggar och hela duschen är invaderad av våtdräkter av alla slag... Underbart :tummenupp

Lycka till :)

Ytterliggare en hobby, förutom hoj och kite?;) SÅ fett är inte CSN!

En narval kanske vore nånting för dig?
Okej, min lgh må vara större än genomsnitts studentens, men den där! :skrämd

Tack för alla förslag hitintills! Finns ett par att fundera på!:)

Tack för alla förslag hitintills! Finns ett par att fundera på!:)

Var det krabban?!

Eller.. Dum fråga. Klart det var krabban. :tummenupp
Passa dig, dock. De är utbrytarkungar av RANG. Min till och med lyfte bort täckglaset från akvariet, inifrån. :skrämd

*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...