Låååång MC tripp

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
Tjena,

Kom hem nu i söndags efter 3v i Lissabon, Portugal. Idag tisdag körde jag en liten sväng i stan med hojjen och ser 4 MC-åkare på 3st BMW GS1200 som verkar vilja ha hjälp. Dom undrade var färjan till Aspö(en liten ö utanför stan där dom skulle övernatta) gick här i Karlskrona. Visar dom vägen var den går ifrån några 400m bort och efter lite snack så visar det sig att dom var från... yes... Lissabon i Portugal. hehe. Dom var ute på en "liten" MC-tripp på sin semester. Dom hade kört från Portugal, genom Spanien, Frankrike, Belgien, Holland, Tyskland, Danmark, Sverige till Karlskrona:)yoparty) hehe, imorrn ska dom vidare upp till Stockholm, över till Finland med båten, sen till St Petersburg i Ryssland, sen tror jag det var ner till Estland, Vitryssland, Ukraina, Rumänien, Bulgarien, till Istanbul i Turkiet sen västerut genom Grekland tror jag, till Albanien, upp genom Kroatien, genom Italien och sen funderade dom på att ta båten från Genua i Italien till Barcelona eller köra genom Franska reviäran oxå. Sen genom Spanien tillbaka till Portugal.
Har alltid velat göra en riktigt lång MCtripp så man blev duktigt avis. :gnissla

Om ni vill kika på deras blogg så finns den här:
http://bloguedaviagem.blogspot.com/
Tyvärr är den på portugisiska. :)

Last edited:

ladelai

The Patriots
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Yamaha R1, Yamaha MT-07
Trevlig resa och intressant rutt. För dem blir det ungefär en liknande resa ifall man skulle ta "ett varv" runt europa fast där de börjar från andra hållet.

De såg ju inte ut som några direkta grusrävar med tanke på att man kunde tro att de hämtat ut stället imorse. Sen undrar man ju om man måååste skaffa sponsring till höger och vänster bara man ska göra några 1000mil.
Jag är väl bara avis på att de är iväg och inte jag haha.

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
OUCH, vilka galningar.... :gnissla
Men det e klart, har man en ultimat hoj för syftet går det säkert helt OK.

Å det vill jag ha! :yoparty

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Trevlig resa och intressant rutt. För dem blir det ungefär en liknande resa ifall man skulle ta "ett varv" runt europa fast där de börjar från andra hållet.

De såg ju inte ut som några direkta grusrävar med tanke på att man kunde tro att de hämtat ut stället imorse. Sen undrar man ju om man måååste skaffa sponsring till höger och vänster bara man ska göra några 1000mil.
Jag är väl bara avis på att de är iväg och inte jag haha.

Sponsring är bra om man är pank. I annat fall är det skit, för sponsorerna förväntar sig en massa i gengäld, inte bara att man kör runt med deras klistermärken på hojen.

De vill att man skriver artiklar, håller seminarier och deltar på mässor. Jag lovar, det suger när man kommer hem från sin resa och måste "betala" i efterhand. Nästa resa jag gör blir med så få sponsorer som möjligt.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum