Låna mc-släp?

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Hej på er alla!

Jag har starka funderingar på att åka upp till Gelleråsen den 18/4-08 för lite "specialutbildning".

Mitt problem är nu bara att jag behöver låna ett passande mc-släp. Finns det någon vänlig själ som är villig att att låna ut sitt släp till mig?

En fördel är att det får plats med 2st hojar.

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Tack för tipset :tummenupp

De vill ha 120kr/dag och nya kostar 9500kr om man vi ha ett alldeles eget släp.

Problemet är bara att jag bor strax norr om Helsingborg och det är en bit att köra...

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Tack för tipset :tummenupp

De vill ha 120kr/dag och nya kostar 9500kr om man vi ha ett alldeles eget släp.

Problemet är bara att jag bor strax norr om Helsingborg och det är en bit att köra...

Det är väl bara att hyra valfritt släp på valfri tapp ???
Varför envisas med MCsläp ?

Låna/hyr/köp/stjäl (nja kanske inte iaf) ett vanligt 250*125 flaksläp. Det rymmer iaf 3 normala kåpförsedda mewturrsykklarr.
//P

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Det är väl bara att hyra valfritt släp på valfri tapp ???
Varför envisas med MCsläp ?

Låna/hyr/köp/stjäl (nja kanske inte iaf) ett vanligt 250*125 flaksläp. Det rymmer iaf 3 normala kåpförsedda mewturrsykklarr.
//P

Bilen drar mindre soppa med ett pyttigt mc-släp om man endast ska "släpa" på sin egen hoj.

Det lutar ändå trots allt åt de tre första alternativen. Det fjärde är nog inte riktigt hälsosamt :gnissla

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Bilen drar mindre soppa med ett pyttigt mc-släp om man endast ska "släpa" på sin egen hoj.

Det lutar ändå trots allt åt de tre första alternativen. Det fjärde är nog inte riktigt hälsosamt :gnissla

Bah, den drar marginellt mindre soppa, och har du inte en skåpbil kan du ju börja fundera på vart du lägger däck, elverk, däckskrängarutrustning, bensindunkar, depåtält etc....

Dessutom är WAF-en mkt högre på en vanlig kärra än ett dedikerat hojsläp. Kan ju inte vara jättekul att åka till Ikea/tippen/kakelaffären/skoaffären med ett hojsläp ?

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Bah, den drar marginellt mindre soppa, och har du inte en skåpbil kan du ju börja fundera på vart du lägger däck, elverk, däckskrängarutrustning, bensindunkar, depåtält etc....

Jag har inga ambitioner att införskaffa ovanstående utrustning (än), därmed klarar jag mig alldeles utmärkt med ett vanligt släp + en diesel kombi i dagsläget.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping