Lånar du ut din hoj

Multipoll

• Antal röstningar
    0

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
yonsson skrev:
Okej då jag får väl erkänna. Min syrras kille har lånat den 2 gånger. Han hade dock ZX10 och tycker min är allmänt klen så risken att han vurpar för att den är för snabb för honom är minimal

Jag tror att det är isåfall då som vurperna händer om jag ska vara ärlig!
Eftersom kan kör sin zx10 så bra så tänker han förmodligen att han kan göra vad som helst med din hoj..

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Victor skrev:
Jag lånar gärna ut min hoj till folk jag känner. Själv tyckerjag att det är kul att få testa andra modeller men jag är skitnervis varje gång jag provkör någon annans hoj.

Word !

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Jag lånar ut min hoj till mina närmaste för de gör samma sak till mig. Vid ett tillfälle lånade jag inte ut den. Det var när jag skulle åka till Italien. Dagen efter skulle min bästa vän köra upp och han vill ha hojen under den månad som jag skulle vara borta. Jag hade ingen lusta att vara därnere och vara orolig att han skulle köra ihjäl sig under en månads tid...

Skulle en person som lånar min hoj köra ihjäl sig, skulle jag aldrig förlåta mig själv.

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
Jag lånar inte ut min hoj längre. En riktigt bra vän som jag litade på vurpade med den. Han drabbades typ av hybris och kör ca 100 innan en korsning då han tvärnitar och kommer på andra sidan vägen där det är ett staket och grus under. = framhjulsläpp och där ligger hojen. Det slutade med att han "bara" fick betala självrisken på fjuttiga 3000kr eftersom mina föräldrar inte ville bråka med dom.. och det spelade ingen roll vad Han och jag hade kommit överens om. Han sa precis efter vurpan: fan sorry dennis, jag betalar... sorry... men ni vet hur det slutade :huvet
så nej! ALDRIG MER :mad:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
jao om nån mc polare vill testa en repa är det ok.
Polaren hade trassel med flickvännen och ingen bil så han fick ta hojen nån timme eller så men det är enda gången jag lånat ut den mer än 10-15 min.

Dock vart jag helt jävla yxtokig då jag hade lämnat hojen till en kille som skulle serva den. Är på krogen och det kommer fram en helt främmande kille "öhh fan va din hoj går, körde på bakhjulet med den" :3freak
"VA ?" säger jag. :mad:
"jamen asså när du hade den hos jocke testade jag den"

Då hade puckot lånat ut min hoj (halvförsäkrad) och låtit en person som inte ens ägde A-kort och omdöme vara ute och testa den. :kocko

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Lånar gärna ut hojen förutsatt att personen har A-kort samt är medveten om att krascher/skador betalas.

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Lånar ut hojen!
men förklarar att om den pajjar eller nått händer så är det den som lånar den som betalar!

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Klart man lånar ut hojen, personen i fråg får ju skälvklart betala ev skador. Jag kör halvförs så jag brukar informera om att det kan bli dyrt om dom skulle råka göra skrot av hojen?

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jag har ett litet problem vad gäller det här.
Har en polare med en Bmw M3 -02. Han var i somras (och kommer även vara så denna sommaren) väääldigt ivrig på att köra min hoj. Känns ju halvbra att låna ut hojen till någon utan mc kort, men samtidgt får ju jag köra hans M3 ibland.

Kan ju tilläggas att killen har råd att köpa 2 nya hojar till mig om han skulle vurpa, däremot har inte jag flis till att köpa en ny M3 åt honom :D.

Det bästa skulle ju vara att bara neka honom min hoj, men han vill ju så himla gärna prova och han har ju råd om han skulle vurpa (jag har bara halvförs. har inte råd med hel eftersom jag inte skenförsäkrar :fakta).
Fast om han ska betala hojen måste han ju överleva, vill inte bli av med en kompis och verkligen inte hojen.

Vad ska jag säga till honom nu i sommar :va

EDIT: Han blir förbannad om han inte får köra.

EDIT 2: Får ju tilläggas att jag GÄRNA VILL köra hans M3.

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Har lånat ut min hoj ett antal ggr till folk jag litar på. Under förutsättningar att dom har MC kort och står för alla skador så är det OK..
Däremot så har jag gjort en tabbe att låna ut hojen till en polare utan kort. Han lovade att ta det lungt och det första han gjorde inne i stan var att maxxa.! :mad:
Ang dra hojen på slangen så har jag krashat en polares offroad.. mindre lyckat. Men eftersom man är en ärlig själ så betalade jag ju självklart alla skador.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
[B]motorras[/B]

kom upp med en liten fråga här. Vad händer om motorn rasar när polaren kör din hoj. Vem står för det då?.. vems "fel" är det egentligen då?. :va

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag valde annat, dom två stycken som provat min hoj har jag lånat hoj åt forut och jag vet dom kan hantera en hoj battre an jag...Grabbar utan kort och vana behøver ej gjøra sig besvar....

(egentligen gillar jag inte at låna bort hojen, vil man ha hoj kan man kjøpa sjalv)

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Huruvida dom kan köra eller inte står ju på körkortet
Jag lånar ut bilen till dom som har B-kort
Jag lånar ut hojen till dom som har A-kort och som jag känner är pålitliga.
(inom ramarna för vad försäkringen tillåter)

I bägge fallen lär ju min försäkring täcka eventuella skador vid en olycka, så det är mitt minsta bekymmer, medans jag med hojen är lite mer rädd för ovarsam hantering (samt personskador).

Jag själv däremot lånade en splirrans ny HD (80 mil på mätarn), utan att ha A-behörighet, åkte en liten sväng och vände på en liten grusplan...
Vad han tänkte på när han lånade ut 200 000:- till mig vete tusan.
(det gick bra, jag höll mig på hjulen)

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
philsson skrev:
kom upp med en liten fråga här. Vad händer om motorn rasar när polaren kör din hoj. Vem står för det då?.. vems "fel" är det egentligen då?. :va

Om motorn varm kjøras och inte filas på varvtals stoppen, borde ju en modern R-hoj i gott skick tåla at brukas.....om den rasar hade den nog rasat iaf...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Arctic#1 skrev:
Om motorn varm kjøras och inte filas på varvtals stoppen, borde ju en modern R-hoj i gott skick tåla at brukas.....om den rasar hade den nog rasat iaf...
Men låt säga att motorn ÄR varmkörd och han drar en runda.. (låtsäga att du inte ser honom.. till ex står och väntar).. så ringer han dig och säger att motorn har rasat.. och att han körde normalt.. vad gör man i den situationen?.. betalar halva var eller?. :va

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
NEJ inte ngn av min R1000 skulle jag låna ut!!!
Men min R750 skulle det nog gå bra vid vissa omständigheter...

.../Yoshi

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
jag har lånat ut min pärla till "Rigge", så då lär jag väl låna ut den till vem som helst :hihi

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin