Lång leveranstid FC-Moto?

vaderse

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
N/A
Hej, 2-3 Juni så beställde jag ett komplett ställ, hjälm, ryggskydd, skor osv från FC-Moto men jag har ännu inte fått några varor. Statusen på ordern är "In Process). Jag har mailat dom men enbart fått svaret att dom också väntar på varor eller nått liknande. Är det vanligt att man brukar få vänta så här pass länge??
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Har du beställt en varu som är slut så väntar de oftast på den sista produkten o skickar allt på samma gång. Vad du kan göra är att fråga ifall de kan skicka de saker de har "in stock" och sedan dra iväg den resten när de fått hem dem
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Nej, har beställt från dom flera gånger. När de haft varorna hemma har dom levererats på en vecka.

Har de varit slut på lager men funnits hos leverantörens lager har det kanske tagit närmare två veckor.

Men om det som nu i ditt fall kanske är slut även hos leverantören är det ju inte mycket fc-moto kan göra.
 

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1
Finns flera trådar här på SH angående FC-moto och deras leveranstid osv.

För att sammanfatta dem kort så kan det ta lång tid om de inte har alla saker hemma. De är också dåliga på att svara på mail eller i telefon, men fördelen är att de är billiga.
Alltså, vill du ha något snabbt - köp det lite dyrare av en handlare i Sverige. Kan du vänta - köp det lite billigare från FC Moto.
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Finns flera trådar här på SH angående FC-moto och deras leveranstid osv.

För att sammanfatta dem kort så kan det ta lång tid om de inte har alla saker hemma. De är också dåliga på att svara på mail eller i telefon, men fördelen är att de är billiga.
Alltså, vill du ha något snabbt - köp det lite dyrare av en handlare i Sverige. Kan du vänta - köp det lite billigare från FC Moto.
Prova AlienMoto så ska du få se lång leverans tid!!!!!!!!fick beställnings bekräftelse d 4 Maj!!! fortfarande inga varor eller mailsvar.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Beställde ny jacka, ett par byxor och nya skor i söndags. Orderstatusen blev uppdaterad väldigt fort för mig från "Waiting" till "In process" så antagligen är väl sakerna på gång. En bekant köpte därifrån för ett tag sedan och på han lät det inte som om det varit några problem överhuvudtaget. Snabbt och billigt.

Å andra sidan kan man ju tycka att det borde vara ännu snabbare eftersom FC-Moto håller till i Tyskland, men UPS / DHL har en god förmåga att fippla bort paket eller vara jävligt trötta med leveranser.
 

Jordus

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda Hornet -98
Jag bestallde Skinnstall, Hjalm, Stovlar och Handskar i Maj. Dagen efter ringde FC-Moto och sa att hjalmen var slut. Jag kollade igenom deras sortiment igen, valde en annan hjalm och mailade over artikelnumret. Ringde pa eftermiddagen och kollade sa allting stod ratt till och 4 dagar senare stod UPS snubben i dorren... Och jag hade sparat 10k :tummenupp
 

vaderse

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
N/A
Tack för alla svar. Det som gör mig lite pissed är ju att jag har valt saker som dom har "hemma"... alltså det framgår ju inte riktigt vad dom har hemma eller vad dom har hos sin leverantör.. Det går ju bara att välja vissa storlekat som finns osv. och det är ju det jag gjort. Har ju tagit 3 veckor och 1 dag nu vilket jag tycket är på tok för länge. Jag har även testat maila dom men deras svarstider på mailen är ju rätt långa också. Hur kommer man i kontakt med dom om man vill ringa? Funkar engelska bra?
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Själv står orden som dispatched, pengar har dom dragit och jag har fått trackingnummer till UPS som det varit status "Billing Information Received" några dagar nu.
Blir lite orolig.. Ska börja jaga dom på telefon imorrn för mail svarar dom inte på.
 

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1000R 03
Beställde ett berik-ställ där för ngt år sedan. Fanns inte i lager så det tog nog minst 2månader(kanske 3) innan dom skickade..... fel storlek:gnissla Så det tog ett tag innan jag fick det jag beställt, men blev nöjd med stället iaf hehe
 

kungsberga69

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Stockholm/Färingsö
Hoj
M1800R-07,GS550E-82 ,XBR500-85,FJ1200-88
Beställde en jacka+handskar sent i torsdagskväll,
skulle blivit utkört i tisdags men vart tvungen att ändra lev adress så
jag fick det igår !
:tummenupp
Klart godkänt tycker jag !
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Liten uppdatering: Skorna jag köpte skickades idag (beställde i måndags). Helt OK enligt min standard. Bara vänta på resten nu...
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Jävla bajs ....Jag och två polare beställde , Hjälm, stövlar och handskar den 21.a aug har sedan den 22.a stått in process har mailat ett antal ggr utan svar ..... Är nog sista gången jag beställer därifrån.

Kan juh tilläggas att förra helgen den 30:e aug så beställde jag ett leatt brace moto gpx ifrån USA och det finns ny hos posten i malmö, hur kan detta gå fortare än ifrån Tyskland.. ???? :va

///Micke
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top