Lång leveranstid.........

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Gjorde en highsider på Gelleråsen och lämnade in hojen på firma i maj för reparation.

Bestämde mig för att slå till på ett Yoshimura-slipon till min Superduke.
Fick besked av Bike att det skulle ta upp till 5veckor om jag hade otur. Pratade även med en representant för Boove på Bikes öppet hus i Göteborg och han lämnade samma besked.

Har nu väntat på sliponet i över två månander och försöker få ett besked om ETA....
Bike säger att det är semestertider, så Boove är underbemannat och inte kan ge besked.

Tycker det är lite konstigt att man inte har delar hemma när det är högsäsong?!. Ja jag förstår att man inte kan allt på lager.....

Snart e säsongen över och jag kommer föroppningsvis ha lite vinterpyssel, om jag får det innan nästa säsong. Väntar även på ett Titax bromsgrepp..

Den som väntar på ngt gott..... väntar alltid för länge.:död

PS: det är ett försäkringsjobb så fb betalar sliponet....

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Kan du inte beställa sliponet 15% billigare från UK, sälja det till verkstan och låta dem salta upp notan till sin vanliga nivå?

Alla borde bli glada?

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ring Boove direkt själv och fråga om det ska vara såhär i högsäsong. Distributörerna behöver lära sig att även de ska vara tillgängliga under sommaren, inte bara butikerna.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag köpte min yoshipipa från USA kan rekommenderas i framtiden, sparade nästan 3000kr på det!:tummenupp

jonaska91

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Jag har väntat på mitt slipon från GPR via Boove sen den 25 april så det har tagit mer än 3månader...

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Har 2 x 15 cm kvar från mina akrapivic... du kanske kan använda dom på nå sätt :hihi

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Det går alldeles utmärkt att du köper sliponet själv och sänder in kvittot till försäkringsbolaget. Been there done that:tummenupp
Jag köpte baklampor ifrån Tyskland då man inte kunde finna den modellen i Sverige.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Min erfarenhet är - tyvärr - att det är bortkastad tid att försöka få tag på Yoshimura-delar genom den "officiella" svenska importören. De har knappt något i lager och beställer man något de inte har i lager så tar det minst sex veckor innan man får delarna. Dessutom till marknadens förmodligen dyraste pris...

Jag beställde lite Yoshimura-delar (justerblock för hjulaxeln) häromdagen, från en engelsk handlare via ebay. Beställde på tisdag, fick dem hemkörda till dörren i Kalix på torsdag och betalade totalt ~ 15% mindre än det uppgivna svenska priset...

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Det går alldeles utmärkt att du köper sliponet själv och sänder in kvittot till försäkringsbolaget. Been there done that:tummenupp
Jag köpte baklampor ifrån Tyskland då man inte kunde finna den modellen i Sverige.

Yep, se till att du är överens med försäkringsbolaget bara. De är inte heller så intresserade av att betala sjuka överpriser - de vill ju liksom minimera kostnaderna....

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
X-11
Jag råkade åxå ut för en evighetslång leveranstider på ett micron hel system till min X11, Duels skyllde på allt möjligt. Samma kväll jag fick leverans beskedet letade jag upp epost adressen till micron i UK och frågade om deras underleverantör i Sverige får hålla på hur som helst?

Redan följande dag tror jag det var ringde samma säljare från Duells upp och meddelande att systemet skulle anlända till mig inom 5 arbetsdagar.

I bland kan det löna sig att vara lite besvärlig:)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin