Jag vill höra med er om vad ni tycker om hantering av mitt försäkringsrände. Jag är ganska upprörd och behöver lufta mina känslor.
Jag ramlade omkull på min KTM 1190 Adv på en grusväg i juni. Det var ganska låg hastighet men olyckligt fall då hojen hoppade till på en upphöjning och lade sig på sida så det blev ändå ganska kraftigt fall. Vid första blicken såg man inte någon riktig skada på hojen förutom skrapade plastdelar och kraschbågar.
Jag kontaktade direkt Svedea som godkände ärendet och därefter skrev jag till verkstaden Automästarna i Linköping. Det var 15/6, besiktning och pappren hade de inte skickat in förrän 15/7. Jag var tvungen att åka dit för att få lite mer information och fick ta reda på att den som besiktade motorcykeln missade att styrstoppet gått avvilket jag själv kom på (och är ingen mekaniker) och skrev till dem i första mejlet. När jag påpekade att karosserin är sned (bild) sade han bara att det sannolikt varit så även innan.
De skulle beställa delar som inte kommit än. Under tiden åkte jag till Tjeckien där jag gjorde servis på hojen hos KTM och upptäckte att även elementet har böjda öglar. Det var inte ens på listan av delar som de beställde. Jag undrar nu hur ska jag lita på dem och hur de egentligen besiktat motorcykeln.
Vad ska jag göra? Ska jag gå till någon annan verkstad? Är det normalt att det tar så länge? De kanske har en duktig mekaniker som kommer att göra sitt jobb bra och notera flera skador men så länge har jag haft bara ångest på grund av dem.
TL,DR Jag har tappat förtroende i verkstaden där man hanterar mitt skadeärende då man har missat några skador på hojen, det tar för länge och de kommunicerar dåligt.
Jag ramlade omkull på min KTM 1190 Adv på en grusväg i juni. Det var ganska låg hastighet men olyckligt fall då hojen hoppade till på en upphöjning och lade sig på sida så det blev ändå ganska kraftigt fall. Vid första blicken såg man inte någon riktig skada på hojen förutom skrapade plastdelar och kraschbågar.
Jag kontaktade direkt Svedea som godkände ärendet och därefter skrev jag till verkstaden Automästarna i Linköping. Det var 15/6, besiktning och pappren hade de inte skickat in förrän 15/7. Jag var tvungen att åka dit för att få lite mer information och fick ta reda på att den som besiktade motorcykeln missade att styrstoppet gått avvilket jag själv kom på (och är ingen mekaniker) och skrev till dem i första mejlet. När jag påpekade att karosserin är sned (bild) sade han bara att det sannolikt varit så även innan.
De skulle beställa delar som inte kommit än. Under tiden åkte jag till Tjeckien där jag gjorde servis på hojen hos KTM och upptäckte att även elementet har böjda öglar. Det var inte ens på listan av delar som de beställde. Jag undrar nu hur ska jag lita på dem och hur de egentligen besiktat motorcykeln.
Vad ska jag göra? Ska jag gå till någon annan verkstad? Är det normalt att det tar så länge? De kanske har en duktig mekaniker som kommer att göra sitt jobb bra och notera flera skador men så länge har jag haft bara ångest på grund av dem.
TL,DR Jag har tappat förtroende i verkstaden där man hanterar mitt skadeärende då man har missat några skador på hojen, det tar för länge och de kommunicerar dåligt.
Last edited: