Långstyrning på semestern

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Hur har det gått för dig, kom du iväg som det vart tänkt? Vore kul med en uppdatering så vi får veta om du klarade dig utan krämpor och ryggbrott.
Själv har jag skjutit upp min eventuella tripp till Piteå på obestämd tid.

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Hoj
Yamaha R6- 09
Hur har det gått för dig, kom du iväg som det vart tänkt? Vore kul med en uppdatering så vi får veta om du klarade dig utan krämpor och ryggbrott.
Själv har jag skjutit upp min eventuella tripp till Piteå på obestämd tid.

Tänkte på vart du bodde när jag skulle uppåt :)

Kom iväg som jag hade tänkt. Gashandhjälpen var väl till användning, och tankväskan var guldvärd för ryggen och inte sämst var ju öronproppar..wow vad skönt.
Körde hela vägen, 95 mil blev det bara E4!

Startade 5.30 Lördag morgon och första stopp blev Gävle,
sen vid lunchtid var jag i Sundsvall och luncha.. sen drog jag vidare och nästa stopp blev mellan Umeå och Ö-vik vid 14-15 tiden kanske på Nordmaling camping har jag för mig det hette, tog av mig allt och tog en liten tupplur 1½ h kanske..sen flåsa jag på och var framme vid 19.00 Träffa några trevliga åkare på vägen som jag pratade lite med och delade upplevelser längs resan, dom var påväg neråt där jag kom ifrån och jag uppåt där dom kom ifrån :)

Är imponerad av mig själv och stolt att jag fixade det på en dag, ville bara fram då jag inte träffat min bror på jävligt länge, försökte njuta så mycket som möjligt och klarade mig från krämpor och ont, ända stället jag hade ont i egentligen var vell röven efter 40 mil som var lite ömt, min airhawk till sadeln funkade inte bra för mig.. jag kom för högt upp. Så den använde jag bara när jag tog nå vila och satt på. Höga kusten var grymt, där kommer jag åka igen.

Lägger vell upp lite bilder från resan när jag kommer hem igen, hemresa planeras starta på Fredag eller Lördag och då kommer jag njuta mer av åkningen garanterat

Blir då inlandet med siktet på Mora, då tjejen har landställe där. Vara där några dagar, sen åka vidare hem mot Sörmland. Tror den resan blir grymt rolig !

Last edited:

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Har en Airhawk jag också och kommer du upp för högt tror jag att du har för mycket luft i. Testa töm ut luft så att du sitter nästan på sadeln men hålla upp av airhawken runtom!

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Hoj
Yamaha R6- 09
Ja! Jag tror nästan det. Försökte tömma ur lite men tyckte inte jag fick till det! Blev bara tvärtom.. ska göra ett nytt försök innan jag spolar den :)

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Hoj
Yamaha R6- 09
okej jag vet inte hur man lägger upp bilder...verkar inte funka. Har förminskat bilden men ändå vill de sig inte. någon som vet?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
okej jag vet inte hur man lägger upp bilder...verkar inte funka. Har förminskat bilden men ändå vill de sig inte. någon som vet?

Har varit strul med bilduppladdningen till och från de senaste veckorna. Så det är bara att avvakta och testa igen lite senare, för vi vill såklart se bilder.

För som Yoda säger:

yodapic.jpg

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...