MR.SPEED skrev:hur är det att åka en längre sträcka på en motard.
McGee skrev:vafan e det för veklingar här egentligen.. för tre helger sen avverkade jag 80 mil på min ttr.. med motarddäck.. och visst.. det kankske inte är så kul å ligga å marscha 130-140.. men det går... och är inte så hemskt obekvämt på en ttr iaf... kanske har ktm, kvarnor, husor osv. stenhårda sadlar och fruktansvärda vibrationer.. eller så är många här bara gnällkärringar som inte har den minsta självdiciplin..
Lucky9 skrev:Jag körde Sthlm - Sundsvall (40 mil) i sträck.
Det är direkt plågsamt.
Det va en tjej.
Sen skulle jag hem. Det gick bättre. Hade kommit fram till att det var fel tjej. Men det gjorde fortfarande ont att åka 40 mil motorväg på en KTM 640.
Jag kommer aldrig göra om det. Har iofs inte en motard längre heller...
/Lucky9
Micke O skrev:Vad har du för drevning? Måste varit nästan fullt spett va'? En annan har ju babianarmar redan i 110 :-D
tycon1 skrev:Ja och inte nog med det, man får en strutshals oxå tack vare crosshjälmen som tar upp lika mycket vind som en krauserkåpa!
Micke O skrev:Vad har du för drevning? Måste varit nästan fullt spett va'? En annan har ju babianarmar redan i 110 :-D
McGee skrev:hmm.. jadu.. tror jag har 40 bak på motardhjulet... idag blev det 30mil.. å då gick det bitvis uppåt 150 å int fan ha jag nå babianarmar.. heh bara grusväg med motarden e det bra det?
sen säger jag bara som dom andra snubbarna här intergral å proppar å ååk.... ruskigt va mycke mindre vind man plockar med sån hjälm å motardställ på...
Micke O skrev:Aha, där har vi det - en annan har ju Corduraställ och inte läderkroppsstrumpa
Misstänker att det senare ger betydligt lägre luftmotstånd (är dessutom 1,93 lång)...
McGee skrev:hehe ja..åker inte med läderkroppsstrumpa heller utan jag åker åxå med allväderställ när det inte är så varmt ute.. när det blir varmare ute nu så blire en safety jacket åsså crosströjja utanpå det.. åsså crossbyxor.. funkar kungligt det åxå...
1.93 fiskar mycke vind det åxå å är du axelbred så blire tamigfan som ett segel
MR.SPEED skrev:hur är det att åka en längre sträcka på en motard.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|