Låsta annons-forum?

Status
Ej öppen för fler svar.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Jonne_boy skrev:
För att slippa allt skitsnack i säljes trådar??
På gott och ont i så fall. Dels har vi ju nyligen sett en säljesannons där någon försökte sälja en knarr med inihelvete hög uppgiven effekt. Säljaren kunde inte uppge vid vilket varvtal effekten fanns och han kunde heller inte uppge vridmoment/varvtal. Ej heller kunde han visa några papper på bromsning av motorn. Dessutom gav han intryck av att vara endast måttligt kunnig och knarren gav heller inget vidare intryck.
Detta skulle alltså mycket väl ha kunnat handla om rena glädjesiffror. Jag säger inte att det nödvändigtvis var så men eftersom säljaren inte kunde presentera några som helst bevis på effekt trots att vi var åtskilliga som uttryckte vårt tvivel så kan man ju böra fundera....
Hursomhelst så kunde det ju ha slutat i att någon okunnig köpte denna otroligt "vassa" knarr om inte vi hade sagt ifrån att nåt är skumt. Vad jag alltså menar är ett skydd för spekulanterna så att de inte blir pålurade vad som helst.

En annan sak som har uppträtt här är en lirare som desperat i fyra(!) olika annonser annonserade efter regpapper till en knarr. Eftersom en regpapper alltid hör ihop med en ram (som han inte behövde) vare sig den är importerad eller inte så kan man misstänka att det rörde sig om en stulen eller försäkringsbedragen hoj. Detta är något som kostar _alla_ som har minst halvförsäkrat pengar i form av ökade premier. Jag ifrågasatte då en av de annonserna då den alltså såg skum ut och fick medhåll av en eller flera andra som hade reagerat likadant.

Summan av detta är att det kan vara bra att kunna kommentera annonser, dels för att skydda mindre kunniga spekulanter, dels för att (så långt det går) förhindra brott.

Nu säger jag inte att dessa båda annonsörer nödvändigtvis har gjort sig skyldiga till det ena eller det andra med eftersom ingen av dem trots uppmaningar presenterade bevis på att de var ärliga så...

Edit: Jag har inte testat nya systemet än men kanske skulle göra det. Hursomhelst så kan jag alltså inte uttala mig om det nya är bra eller dåligt.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Och den ena snubben som jag nämnde i inlägget ovan törs inte svara offentligt men skickar PM istället:

"lägg ner!!
Du ska nog sluta snacka massa skit!!
Det är ingen stulen hoj,det är en tysk krockad som är avreggad=skrotad,därför kan ja inte regga in den igen.Och behöver därmed nya papper.Sköt du ditt,så sköter jag mitt "

1. Allt som behövs är att visa kvitto när man blir ifrågasatt.
2. Kan man inte det så får man finna sig i att bli ifrågasatt.
3. Varje svensk medborgare är _skyldig_ att anmäla misstanke om brott. Snubben ifråga ska ju snarast vara jävligt nöjd med att jag eller någon annan inte har ringt bylingen.

För övrigt är jag rätt säker på att det är olagligt att flytta identiteten till en annan knarr, skrotad eller inte, det är ju faktiskt inte samma knarr.
Och hot kommer du ingenstans med. Sköt du ditt (ex vis genom att visa kvitton) på ett sådant sätt att vi andra slipper bli misstänksamma så behöver diskussionen överhuvudtaget inte uppstå.

Till er andra:
Det var som sagt fler som blev misstänksamma mot snubben ifråga och uppmanade att ingen ska hjälpa honom.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
varför ska man oxå ifrågasätta alla?

ni kan fortfarande kommentera i nya annonsforumet.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
hehe han PMade mig åxå:)
han tycke jag skulle sköta mina egna affärer.
Jag tycke att om hojen verkligen var en skrotad tysk hoj som han påstod så måste han kunna regbesikta den här i Sverige, visst det kotar en del men det var han inte sugen på.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll