Låt oss säga att jag äger 2 likadana hojar..

klimtachakka

Medlem
Gick med
5 Dec 2012
Hoj
TZR125 -87, KTM 200 2t, GASGAS TXT 280, KTM 690 E / SM
..teoretiskt sätt så skulle jag ju kunna ha samma regskylt på båda och endast ha en försäkring.
Nu är detta inget jag tänker göra, men tanken har ju slagit en, att risken att åka fast för att ramnummret inte stämmer måste ju vara extremt liten.

Eller vad tror ni ?

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
"Det har väl hänt förr........om man säger så"
Två identiska cyklar med samma ramnummer och samma regskylt - Tja inget jag rekommenderar, men inget du är först med heller.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Försvinnande risk, men OM det skulle uppdagas när du kört på någon som skadats för livet och försäkringsbolaget sätter sig på tvären, så hoppas jag att det kommer att stå dig dyrt.

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Går bra tills det skiter sig, och då skiter det sig ordentligt!

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det jobbiga med olika ramnr och samma skylt är om du klotar med ekipaget som felar så kan du nekas ersättning, förmodligen ett litet samtal med åklagare som kompensation.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Finns en tråd där en gsxr 600 ägare blir stoppad på sin nyinköpta gsxr 750 på väg hem. Med plåten från 600an. Och får kommentaren av farbror blå: Ser du har dekaltrimmat den lite ! :)

Smagatusk

Guest
I teorin fördubblar du din garderob om du är bög och träffar en kille i din storlek.

Jag vet inte vad jag vill ha sagt med det, men varför vill man ha två likadana hojar?

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
I teorin fördubblar du din garderob om du är bög och träffar en kille i din storlek.

Jag vet inte vad jag vill ha sagt med det, men varför vill man ha två likadana hojar?

En gammal erkänd anledning är att en hoj/bil är besiktningsbar och den andra inte, kräver dock samma ram/chassinr om det skiter sig, man hinner bygga om mycket på några timmar :brynad

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Gammalt vädertaget tips om man har ett klart ombyggt fordon som inte går att besikta...

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Mitten av sjuttiotalet, långt innan man kunde SFRO-besiktiga var det en bekant som ruppade runt i något lågt, elakt som på avstånd liknade en tidig Mustang.

Men, det var fyrlänk där andra skröt med 9', det var sänkt där andra på den tiden "stukade", det var coil-overs där resten körde Hi-Jackers, det var breddat inåt där flocken fortfarande oroade sig för att skärmkanten skulle skava bort "Pos-a-Traction"-texten och det var fanimej en extremt ovanlig Doug-Nash 5-växlad manuell med lång etta nere till vänster.

Det var RAD! innan uttrycket ens var känt i Encino valley, och det var ideliga flygande besiktningar med den förhatliga anmärkningen: "överenstämmer ej med registreringsbevis, ny registreringsbesiktning krävs"

Veckan därpå var han inne - igen.

"Fasen, är du här nu igen? Tusan vad dom är på dig med den bilen. Den är ju hur fin som helst - perfekt originalskick. Att dom bara orkar jävlas med dig...?!"

Bilen han åkte in med var tjejens klon på samma identitet. Perfekt originalskick, matchande nummer och plasten kvar på dörrsidorna.

Så, ja - det går att göra. Då som nu.
Se bara till att dokumentera identiteten på exemplaret du mörkar, så ingen kan anklaga dig för att försöka tvätta en fulhoj ren.

Du måste stansa om ramnummret, och göra det snyggt dessutom.
Sedan är det bara att ge sig ut och köra. En åt gången...

Last edited:

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125
Det finns länder där det är personer och inte fordon som är försäkrade.

/mannen med 5 försäkringspliktiga fordon

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Det finns länder där det är personer och inte fordon som är försäkrade.

/mannen med 5 försäkringspliktiga fordon
samma här, fem fordon med en förare, tekniskt omöjligt att kracha med alla samtidigt, ja.... Inte omöjligt, jag kan ju köra på.alla hojarna med ena bilen..... :D

Tror det är bl,a Schweiz du får ha en regskylt till flera fordon, skulle passa mej bra :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...