Mitten av sjuttiotalet, långt innan man kunde SFRO-besiktiga var det en bekant som ruppade runt i något lågt, elakt som på avstånd liknade en tidig Mustang.
Men, det var fyrlänk där andra skröt med 9', det var sänkt där andra på den tiden "stukade", det var coil-overs där resten körde Hi-Jackers, det var breddat inåt där flocken fortfarande oroade sig för att skärmkanten skulle skava bort "Pos-a-Traction"-texten och det var fanimej en extremt ovanlig Doug-Nash 5-växlad manuell med lång etta nere till vänster.
Det var RAD! innan uttrycket ens var känt i Encino valley, och det var ideliga flygande besiktningar med den förhatliga anmärkningen: "överenstämmer ej med registreringsbevis, ny registreringsbesiktning krävs"
Veckan därpå var han inne - igen.
"Fasen, är du här nu igen? Tusan vad dom är på dig med den bilen. Den är ju hur fin som helst - perfekt originalskick. Att dom bara orkar jävlas med dig...?!"
Bilen han åkte in med var tjejens klon på samma identitet. Perfekt originalskick, matchande nummer och plasten kvar på dörrsidorna.
Så, ja - det går att göra. Då som nu.
Se bara till att dokumentera identiteten på exemplaret du mörkar, så ingen kan anklaga dig för att försöka tvätta en fulhoj ren.
Du måste stansa om ramnummret, och göra det snyggt dessutom.
Sedan är det bara att ge sig ut och köra. En åt gången...