Låta hojen stå?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Nu är det kallt och det blir inget körande mer. Nu ska den stå ett tag nu på balkongen tills nästa år.

Vad tycker ni att man bör göra innan avställningen?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Skulle du inte sälja den?? Nu blir jag förvirrad

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Jo men jag kommer att ha en motorcykel till slut, även om jag säljer den eller inte.

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
En fin mito ska inte behöva stå ute i kylan!

Rulla in den på rummet =)

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Har hört någonting om att fylla cylindern med olja och att hälla ut all bensin i förgasaren?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
H4 skrev:
Har hört någonting om att fylla cylindern med olja och att hälla ut all bensin i förgasaren?

Det beror ju på vart den ska stå.. om den står ute får du tömma förgasaren pga kylan. sen sliter alltid bensinen på packningar så töm den hälst endå.
töm kylaren på vatten om den ska stå ute annars blir de å limma.. :brinnerup nja.. lite ironi i för sig. men inte så bra med is i vattenkanalerna.
pumpa däcken ska du göra ju.. kanske du vet.. för att dom inte ska bli platta på ena sidan.
olja i cylindern är bra.. tänk på de sen när den är trögstartad första gången nästa år bara.
JA de var väl allt .. hoppas inte jag missat nåt. jo föresten.. ta ur batteriet. :tummenupp

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
philsson skrev:
Det beror ju på vart den ska stå.. om den står ute får du tömma förgasaren pga kylan. sen sliter alltid bensinen på packningar så töm den hälst endå.
töm kylaren på vatten om den ska stå ute annars blir de å limma.. :brinnerup nja.. lite ironi i för sig. men inte så bra med is i vattenkanalerna.
pumpa däcken ska du göra ju.. kanske du vet.. för att dom inte ska bli platta på ena sidan.
olja i cylindern är bra.. tänk på de sen när den är trögstartad första gången nästa år bara.
JA de var väl allt .. hoppas inte jag missat nåt. jo föresten.. ta ur batteriet. :tummenupp

Den ska stå ute på balkongen. Tack för förslagen, ska se till att det blir gjort om den inte blir såld.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Nu hänger jag inte med, du va väll en 89 och har inte ens fått körkort än, varför sälja redan...?

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
H4 skrev:
Ska köpa en annnan för pengarna.

En nyare från Tyskland? För samma peng? Och tro att det blir billigare?

Har du tänkt på pengarna det kostar att åka ner till Tyskland och hämta en hoj? Har du tänkt på att andrahandsvärdet på en importerad hoj är mycket lägre och mindre eftertraktat?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Itacha75 skrev:
En nyare från Tyskland? För samma peng? Och tro att det blir billigare?

Har du tänkt på pengarna det kostar att åka ner till Tyskland och hämta en hoj? Har du tänkt på att andrahandsvärdet på en importerad hoj är mycket lägre och mindre eftertraktat?
Kostar väll dessutom några tusenlappar att få skiten inregistrerad i svenska registret på 11kW :va

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
NSR_Martin skrev:
Kostar väll dessutom några tusenlappar att få skiten inregistrerad i svenska registret på 11kW :va

Japp. Men det finns sätt man kan komma förbi strulet med effekten. :tungan

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Vill inte ta den här diskussionen igen... det urartade förra gången.

Oroa er inte för mig, ge istället förslag om vad man ska göra innan man låter den stå...

Förresten, jag kommer t.om. att ha pengar över om jag säljer min och köper en annan.

Last edited:

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
H4 skrev:
ge istället förslag om vad man ska göra innan man låter den stå...

Ärligt, det finns otaliga trådar om vad man ska göra innan avställningen för vintern.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...