Ska ta en tur på hojen och ser DETTA. Styrstångsmuttern sitter rejält lös (ingängad max 2-3 varv, sedan hade den ramlat av. Fotot visar hur det såg ut när jag såg det)
Senaste turen var för ett par dagar sedan, kommer inte ihåg att jag märkte något speciellt konstigt då. Borde absolut ha märkt det när jag kom hem och plockade ur nyckeln. Jag menar att nu såg jag ju det på 2 meters avstånd att inte allt stod rätt till.
Har jag en ovän som har smugit sig in i garaget och saboterat ?
Har den kunnat gänga ur sig själv under ett tag utan att jag som förare märker detta ? (Borde ju rimligtvis gett NÅGON typ av symptom att köra med helt lös styrstångsmutter)
Den skall ju ändå dras med 113 nm så det är ju inget man bara lossar "sådär"
Inget konstigt alls på muttern, inga märken överhuvudtaget. Service och underhåll sköter jag om själv men jag medger att jag aldrig kontrollerat styrstångsmuttern (mest för att jag inte äger en 34 hylsa, nu blir det till att skaffa en sådan så momentet blir rätt).
ALLTSÅ - Om denna nu lossnat "av sig själv" borde jag väl fått något slags huggande eller liknande vid kraftiga inbromsningar !?. Eller ?
Det konstiga är att jag inte märkt något skumt ALLS (och har inga ovänner heller vad jag vet .....)