Löstagbart drag

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tänkte att det troligen är större chans att få svar här än på märkesspecifikt bilforum :tummenupp

Har en V70 med löstagbart drag som såklart blev underkänt vid besiktning senast. Nu när jag skulle meka loss det gick såklart axeln med det gröna handtaget som man lossar spärren med av :4skrika
Tänkte att om jag får loss hela klumpen upp på en bänk blir det lättare att meka med. Men efter 40000 mil bland jävla salt etc sitter såklart alla skruvar som håller klumpen fast som själva s-tan dragit dem. Nu har jag alltså dragit alla skruvar som håller själva klumpen till en fin rund form.
Då jag hittat ett antal lösa krokar, både hos skrotar och på blocket, tänker jag att om man kan få loss den lösa delen blir det enkelt att köpa en beg krok och montera.

Nu till själva frågan: finns det någon chans att få loss den löstagbara delen trots att axeln gått av???
Och sen bonusfrågan: om jag får loss den löstagbara delen, går det kanske då att fixa till en tattarlösning utan axeln eller med något hemmamekat?

Den löstagbara delen ser ut som på bilden

Bifogat

• 1428005362.jpg
    1428005362.jpg
    55.7 KB · Visningar: 83
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...