DeerHunter
Ny medlem
Hej har sett att KTM säljer oranga drev och undrar om någon vet om färgen kommer att sitta kvar? OK jag vet att dom kommer att bli skitiga av kedjespray!!!! Nån som provat att lacka själv och med vilken lack
DeerHunter skrev:Hej har sett att KTM säljer oranga drev och undrar om någon vet om färgen kommer att sitta kvar? OK jag vet att dom kommer att bli skitiga av kedjespray!!!! Nån som provat att lacka själv och med vilken lack
Maciver skrev:Visserligen inte ett drev, men jag färgade en bit av bromsskivan med värmebeständigfärg som härdades i ugnen. Färgen sitter på rätt bra. Vet dock inte om det finns i olika färger.
Lycka till.
Hoztic skrev:Men då var det väl bara navet du målade? Det utsätts ju inte för några påfrestningar. Du kan väl inte ha målat själva bromsskivan där klossarna ligger emot?
DeerHunter skrev:Hej har sett att KTM säljer oranga drev och undrar om någon vet om färgen kommer att sitta kvar? OK jag vet att dom kommer att bli skitiga av kedjespray!!!! Nån som provat att lacka själv och med vilken lack
Dee_cati skrev:Det behöver du knappt fråga... Men samma sak med kedjan, det är inga påfrestningar där heller, endast vid kuggarna ju. Och det syns ju inte ändå knappt.
Du, lite finns det innanför pannbenet på denna pojk. :kocko heheHoztic skrev:Men då var det väl bara navet du målade? Det utsätts ju inte för några påfrestningar. Du kan väl inte ha målat själva bromsskivan där klossarna ligger emot?
Maciver skrev:Du, lite finns det innanför pannbenet på denna pojk. :kocko hehe
Självklart målade jag bara på ytor som INTE har kontakt med bromsbeläggen. För den delen så var det på bakbromsen, hur ofta använder man den.
Maciver skrev:Du, lite finns det innanför pannbenet på denna pojk. :kocko hehe
Självklart målade jag bara på ytor som INTE har kontakt med bromsbeläggen. För den delen så var det på bakbromsen, hur ofta använder man den.
Nexor skrev:Jag brukar måla hela skiten, bli ju absolut prefekt sen när man bromsat bort färgen på själva slitytan! Måste göra det då mina skivor inte är i rostfritt...
Dee_cati skrev:Brukar de vara i rostfritt menar du? Mina svindyra skivor på min gamla bil rostade till och med när de hade stått ett tag... Min beringer-skiva rostar när den stått ett tag, eller rättare sagt så blir det rost-färgat som efter tvätt...
Och grejjen med att bromsa bort färgen låter inte direkt vettigt. Vet du varför man använder Bräkleen tex efter skivbyte mm? Tänk dig lite smält färg som sitter kvar som beläggning på padsen, där var den bromsverkan kass.
Dee_cati skrev:Brukar de vara i rostfritt menar du? Mina svindyra skivor på min gamla bil rostade till och med när de hade stått ett tag... Min beringer-skiva rostar när den stått ett tag, eller rättare sagt så blir det rost-färgat som efter tvätt...
Och grejjen med att bromsa bort färgen låter inte direkt vettigt. Vet du varför man använder Bräkleen tex efter skivbyte mm? Tänk dig lite smält färg som sitter kvar som beläggning på padsen, där var den bromsverkan kass.
David P. skrev:Av estetiska skäl väljer hojfabrikanter rostfria skivor men det är inte samma bett som järn.
/Dave
Efter grusåkat som du kallar det så kommer det fastna sand mellan kedjestyraren och drevet och slipa av eventuell färg/eloxering bara en tanke !Dee_cati skrev:Som david säger så sitter det garanterat. Jag kör guld och tar för givet att det kommer se lika bra ut efter ett grusåka. Jag kör med Motuls kedjevax och det kladdar inte så förbannat mycket iaf, pröva det.
Edit/ jag har lackat min fjäder i guld samt styre och det gjorde jag med vanlig billack och klarlack. Fjädern ser likadan ut fortfarande, var orolig för att det skulle spricka men inte då. Styret är det lite skavt på efter att handsskydden har rört sig lite vid krascherna.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|