"lackera" blås?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
kan man "lackera" blåset? blir det inte för varmt? anledningen till att jag kanske vill omlackera blåset är att jag tänkt köpa laser x-tream och det tillverkas inte i kolfiber :gnissla . och ett "silvrigt" blås är jag tveksam till. någon som vet om det går med tanke på värme osv.

Bifogat

• PICS_XTR_HON_CBR600RR_03-_SB2.JPG
    PICS_XTR_HON_CBR600RR_03-_SB2.JPG
    54.1 KB · Visningar: 216

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Finns en kille här på SH som lackade flames på sitt blås. Om du kan hitta den tråden, kan du nog få lite tips.

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Jag är tvärsäker på att det går, jag kommer dock inte ihåg vad färgen heter. ( finns nog flera alternativ)
Jag har haft hela motorer + rör lackade. :3freak

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Håller på och lackar cylinder, topplock, och avgas till en XR600 nu.

Värmetåligfärg finns. Har hittat någon dom klarar 650 grader. Mekonomen har den vet jag.

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
brinckis skrev:
kan man "lackera" blåset? blir det inte för varmt? anledningen till att jag kanske vill omlackera blåset är att jag tänkt köpa laser x-tream och det tillverkas inte i kolfiber :gnissla . och ett "silvrigt" blås är jag tveksam till. någon som vet om det går med tanke på värme osv.

Om du är intresserad kan jag fixa 1200gradig värmetålig färg, Men bara i svart.

Gunsten

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
ingen förtillfället
Finns ju värmetålig färg lite överallt, men mattsvart är ju inte heller så läckert att måla blåset i!? Lämna in och klä i kolfiber annars? kostar ju nästan bara material eftersom det inte behövs göra någon mall ;)

LOV2XLR8

Love to accelerate
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
Hojlös för tillfället!
Gunsten skrev:
Finns ju värmetålig färg lite överallt, men mattsvart är ju inte heller så läckert att måla blåset i!? Lämna in och klä i kolfiber annars? kostar ju nästan bara material eftersom det inte behövs göra någon mall ;)

Ingen som vét vad de kan kosta å klä en ljuddämpare i kolfiber?? :confused: Samt vra kan sådana affärer finnas??

All_to_slow

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
Såld
LOV2XLR8 skrev:
Ingen som vét vad de kan kosta å klä en ljuddämpare i kolfiber?? :confused: Samt vra kan sådana affärer finnas??

Har man inte kolfiber som ersättning till alu matreialet för att få ner vikten? verkar ju bli "dubbelt" så tungt med två material...

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
LOV2XLR8 skrev:

En jag känner håller på med kolfiber.Han sa att materialkostnaden i kolfiber är 7kr kvdm.där han köper den.
Apropå färg till motor behövs ingen speciell värmebeständig färg.Mycket bättre med riktig billack,helst ska man ha etsande grundfärg först om man målar på ren alu.Blir mycket bättre och tåligare än värmebeständig färg.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha