Lackera fälgar, tips??

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Vet att det är några som pulverlackat sina fälgar på klubben till ett klart överkomligt pris.
Vad hette firman och är det nån som har tel nr dit??
Tänkte ev passa på att lacka dom nu när hojen lix är avställd ett tag....

/L

FJ

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GS
Sånt där kan aldrig vara bra.. Honda original grafitgrå färg på fälgarna funkar utmärkt. Jag har tvättat dem en(1) gång sedan -97 och det var snarare en sympati-tvätt pga att John skulle tvätta sin hoj och jag behövde något att göra :) Ett par mil i regn är annars allt som behövs. Man löper då heller ingen risk att bli anklagad för att putsa hojen mer än man kör med den..

Dessutom, eftersom jag själv testat det två gånger, kan jag med säkerhet säga att det känns lite bättre att krascha en skitig hoj än en ren.. :smasha

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Mell skrev:

Jepp!!! :D

Men jag undrar vem som stod o putsade ett ANTAL timmar på sina fälgar :bow ingen nämd....ingen glömd :fakta

Vet att Roger o Robert lackade sina, kanske om dom ser detta kan avslöja vart dom lämnade på lack :tummenupp

marx

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Suzuki Gsxr1000r
JAså dags att försköna hojen!!

Minns inte firmanamnet men dom finns bakom NoMeKo! Lärlingsgatan på Tegs industriområde, sväng in vid Norroljor när du kör mot flygplatsen sedan höger igen vid Bilskroten och fortsätt rakt fram, lackfirman finns på baksidan av nämda NoMeKo.

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
marx skrev:
JAså dags att försköna hojen!!

Minns inte firmanamnet men dom finns bakom NoMeKo! Lärlingsgatan på Tegs industriområde, sväng in vid Norroljor när du kör mot flygplatsen sedan höger igen vid Bilskroten och fortsätt rakt fram, lackfirman finns på baksidan av nämda NoMeKo.

Tack för det Roger!!

Ska åka dit o kolla om jag hittar dom.

Nja försköna vet jag inte den är ju redan sååå skööön :D :D
Passar på att byta färg på fälgarna om jag lackar om (grå :tummenupp ) , skulle ju passat bra i veckan när man har ställt av, men den ska ju ev igång till 1:a maj = tidsbrist!!! Men det beror ju på vädergudarna, än så länge har dom ju inte varit snälla :fatta!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC