Ladda mobil

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tja, behöver fixa en mojäng för att kunna ladda mobilen på hojen.
Har en HTC-telefon, och de har en sån där micro-USB i botten.

HTC har en billaddare för 199.- som funkar om man vill ladda i bilen.
På hojen har jag dock bara 12mm cig.uttag på hojjen.

Känns onödigt att köpa en HTC kabel och slakta för att skruva på en annan plug.

Måste finnas en annan lösning?
Det optimala vore en 12 mm-plug där jag kan plugga i en vanlig USB-kabel.
Var hittar jag en sån?

Edit: En sån här, fast 12 mm:

383541B_X_2010-02-15_081507_444.jpg

Finns det adapter 12mm hane till 21mm hona, eller ska jag behöva börja löda och dona?

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Kapar min egen tråd lite. Behöver vad jag tror kallas en "verktygsrulle". Alltså ingen sån som choperkillarna monterar på sina styren, utan en galongrej med fickor där man stoppar i verktyg. Sen kan denna rullas ihop och knytas igen.

Ofta när man köper ett helt kit fasta nycklar så sitter de i en sån här, men jag vill ha en TOM. Har letat lite, men hittar inget.

Tips?

Edit: Fanns inte på >Biltema när jag var där och rotade förra året, men nu verkar de ha: http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Forvaring/Verktygslada/Verktygsfodral/

Case closed

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Kapar min egen tråd lite. Behöver vad jag tror kallas en "verktygsrulle". Alltså ingen sån som choperkillarna monterar på sina styren, utan en galongrej med fickor där man stoppar i verktyg. Sen kan denna rullas ihop och knytas igen.

Ofta när man köper ett helt kit fasta nycklar så sitter de i en sån här, men jag vill ha en TOM. Har letat lite, men hittar inget.

Tips?

Edit: Fanns inte på >Biltema när jag var där och rotade förra året, men nu verkar de ha: http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Forvaring/Verktygslada/Verktygsfodral/

Case closed

Tjöp en hoj som håller istället så behöver du varken ha mobilen laddad för att ringa vägassistance, eller mobil verktygslåda ;)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Verktygsrulle syr du själv av nylontyg, då får du fickor som passar just dina verktyg

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tjöp en hoj som håller istället så behöver du varken ha mobilen laddad för att ringa vägassistance, eller mobil verktygslåda ;)

Jag HAR köpt en hoj som håller :)
Men man vet ju aldrig om det trilar ner en sten på den när man är ute på fjället. Vill inte bli stående i 350 cm snö....

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Vill inte låte negativ. Men varför släpa med en smartphone på fjället? Jag kommer inte dra med min, utan tar istället med någon äldre telefon med någon som helst batteritid värd namnet. :)

Edit: Fast iof kommer jag själv inte ha möjlighet att ladda då jag slaggar i tält hela veckan (clas olssons solcellsladdare är inte tillräckligt grym).

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Vill inte låte negativ. Men varför släpa med en smartphone på fjället? Jag kommer inte dra med min, utan tar istället med någon äldre telefon med någon som helst batteritid värd namnet. :)

Edit: Fast iof kommer jag själv inte ha möjlighet att ladda då jag slaggar i tält hela veckan (clas olssons solcellsladdare är inte tillräckligt grym).

Jag och en kompis gick sjukt vilse upp på en topp vid Sylen. Han är en seriös hemvärnsman i Jämtlands spaningskompani så han är ingen n00b. Men det var dimma något så jävulskt. Vi har båda iphone och med den enstaka plupp mottagning vi hade använde vi till att kolla flygfoton,kartor och satelitbilder. Vi överlevde tack vare våra smartphones.

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield