Ladda upp bilder

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
När man laddar upp 6 bilder i ett inlägg, så visas de inte i den ordning de hade i listan för "Hantera medskickade filer"

Vad bestämmer i vilken ordning de visas i inlägget?

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Ja... är en smula frusterande om/när man lägger upp bilder och försöker skriva en "Bildtext", typ Bild nr 1 är på och bild nr 2 är på... eftersom bilderna sedan tycks visa upp sig i slumpvis o-ordning... :( Fungerade bättre förut, men kan inte sätta fingret på när o-ordningen började...

/B

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Uppladdning 1, Uppladdning 2, Uppladdning 3,
Uppladdning 4, Uppladdning 5, Uppladdning 6

i den ordern.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Swedie skrev:
Uppladdning 1, Uppladdning 2, Uppladdning 3,
Uppladdning 4, Uppladdning 5, Uppladdning 6

i den ordern.

Jo, borde ju vara så.. men något skumt är det.... :va

Om jag via tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=84209 tittar på inlägg nr 13 så ligger dom nedre 3 bilderna i o-ordning, men om jag där klickar på och öppnar inlägg nr 13 i ett eget fönster, så ligger dom i rätt ordning... http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1425390&postcount=13

Och ja, har tömt cache, skjutit ihjäl cookies osv... :tungan Något är fel... inte bara jag/vi som uppmärksammat detta.. Ingen livsavgörande fråga, bara en smula irriterande ibland... :)

Slänger upp ett par skärmdumpar.

/B

Bifogat

• i-traden.jpg
    i-traden.jpg
    134.7 KB · Visningar: 63
  • om-man-oppnar-enskilt-inlag.jpg
    om-man-oppnar-enskilt-inlag.jpg
    135.4 KB · Visningar: 54

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
benkar skrev:
Jo, borde ju vara så.. men något skumt är det.... :va

Om jag via tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=84209 tittar på inlägg nr 13 så ligger dom nedre 3 bilderna i o-ordning, men om jag där klickar på och öppnar inlägg nr 13 i ett eget fönster, så ligger dom i rätt ordning... http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1425390&postcount=13

Och ja, har tömt cache, skjutit ihjäl cookies osv... :tungan Något är fel... inte bara jag/vi som uppmärksammat detta.. Ingen livsavgörande fråga, bara en smula irriterande ibland... :)

Slänger upp ett par skärmdumpar.

/B

Dock så är det livsavgörande :mattias .

Samt om man väljer populär-musik-upp-fönstret "Hantera Medskickade Filer" och laddar upp mer än en fil (2 eller 3) åt gången, så kommer filerna i arbiträr ordning. Påpekas bör att eftersom jag inte har vetskap om reglerna för ordningen upplever jag denna som arbiträr även fast det kan förekomma ett underliggande regelverk för ordning.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Beats me. Får vänta. Det kommer ut en ny version av forumscriptet snart som jag Kanske ska uppgradera till.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
flugan skrev:
Dock så är det livsavgörande :mattias .

Jo.. kan ju faktiskt bli en smula pinsamt... :rolleyes: Roade mig någon gång med att försöka skriva lite "bildtexter", och allt hamnade fel... :4skrika

Men.. det är ju datorer/program/script, och då brukar det sluta såhär :gnissla Funkade tidigare, men inte nu, så chansen att det ska fungera efter nästa uppdatering är säkert god, och så slutar det, eller något annat, fungera gången efter den därpå kommande uppdateringen, thats life... :tummenupp

/B

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
benkar skrev:
Jo.. kan ju faktiskt bli en smula pinsamt... :rolleyes: Roade mig någon gång med att försöka skriva lite "bildtexter", och allt hamnade fel... :4skrika

Men.. det är ju datorer/program/script, och då brukar det sluta såhär :gnissla Funkade tidigare, men inte nu, så chansen att det ska fungera efter nästa uppdatering är säkert god, och så slutar det, eller något annat, fungera gången efter den därpå kommande uppdateringen, thats life... :tummenupp

/B

Och så föddes det vanligaste svaret från hjälpdisken (helpdesk)
The problem seems to be on your side

sandstream

Guest
flugan skrev:
Och så föddes det vanligaste svaret från hjälpdisken (helpdesk)
The problem seems to be on your side
Det vi kallar "halvmetersfelet", dvs felet befinner sig en halvmeter från skärmen :D

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sandstream skrev:
Det vi kallar "halvmetersfelet", dvs felet befinner sig en halvmeter från skärmen :D

Samt FFF... Fat Fingre Failure, och BDU, Brain Dead Users... :rolleyes: Funderar skarpt på att lämna IT-livet bakom mig och istället dreja krukor på Gotland, köra SL-buss, eller kränga hojdäck, kan inte bli vidrigare än det är... :4skrika

Och det vanligaste Helpdesk-svaret ÄR, -"Har du prövat starta om din PC?" :7peta

Är en sjuk värld... :död

/B

sandstream

Guest
benkar skrev:
Samt FFF... Fat Fingre Failure, och BDU, Brain Dead Users... :rolleyes: Funderar skarpt på att lämna IT-livet bakom mig och istället dreja krukor på Gotland, köra SL-buss, eller kränga hojdäck, kan inte bli vidrigare än det är... :4skrika
Om Gotland Ring håller vad den lovar så kan jag också tänka mig att flytta dit och köpa ett säsongskort :)

benkar skrev:
Och det vanligaste Helpdesk-svaret ÄR, -"Har du prövat starta om din PC?" :7peta
Är en sjuk värld... :död
Det som är ännu sjukare är att omstarten rättar de flesta felen och det folk borde prova först.
Frun jobbar med support och man kan knappt förstå vilka kålhuvuden det finns där ute :3freak

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Hmm jag har dock aldrig hört kan du starta om din Mac
ifrån vår helpdesk :va
Möjligtvis kan du starta om det programmet. :D

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...