Laddproblem Fireblade

Saabraggarn

Stor, trött och hungrig
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
Honda CRF 450L 2019 Honda VFR 750F 1995
Just köpt en -92 fireblade. Skulle starta den idag, men kunde bara konstatera att den var strömlös.. Plockade ur batteriet som var runt som en boll. :gnissla
Satte kablar från gräsklipparen och startade samtidigt som jag mätte med voltmätare. 19 volt på lite varv.
Antar att ny regulator lär inhandlas? Den var bytt för ett par år sen sa säljaren. Vad har gjort att den är kass igen? Byter jag och så förstör jag ett till batteri..?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Stoppa inte i nya batterier innan du har en frisk regulator. Passa på att byta till en MOSFET regulator så går den inte sönder i framtiden. EBAY har Shindengen som är da shit.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var väl ett byte till en lika kass regulator som satt i original, de är inte helt bra de där. Boris råd om MOSFET är bra, för den lär hålla bättre än resten av hojen.

Saabraggarn

Stor, trött och hungrig
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
Honda CRF 450L 2019 Honda VFR 750F 1995
Nä, blir ju inte att köra nåt innan det blir en ny regulator. Såg nu när jag plockade bort den gamla att kontaktstycket är bränt, kan dålig kontakt göra att laddningen skenar? Ska inte chansa med att inte byta, är bara lite nyfiken. :)

Lusse84

Medlem
Gick med
16 May 2012
Hoj
FZ1-N & Husa 650
Råkade ut för samma sak på min gamla fireblade, det är ett väldigt vanligt fel på vissa av Hondas modeller. Mina kontakter var också brända så jag bytte kablar, kontakter och regulator så gick det fint igen.
Sätt gärna någon form av kylpasta mellan regulatorn och plåten(som agerar kylfläns) för bättre kontakt.
Glöm inte mäta vad regulatorn ger vid tomgång och vid lite högre varvtal, vill minnas att den inte bör ligga över 15v vid laddning. :tummenupp
Har du en jäkla otur så kan det även vara statorn som felar, men högst troligt är det inte så! :D

Nyheter
BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre