Lag Murphys sista deltävlingen i ERF på Anderstorp

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Japp då var det dax för sista racet för i år i ERF för Lag Murphy, Anderstorp den gamla F1 banan ska tas i besittnig 30/9. Den här gången skall iallafall jag hålla mig på hjulen, ligga på banan och glida omkring vinner man ingen tid på.
Någonstans i mitten på startfältet borde vara en realistiskt mål.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
aRWe skrev:
2481577 Japp då var det dax för sista racet för i år i ERF för Lag Murphy, Anderstorp den gamla F1 banan ska tas i besittnig 30/9. Den här gången skall iallafall jag hålla mig på hjulen, ligga på banan och glida omkring vinner man ingen tid på.
Någonstans i mitten på startfältet borde vara en realistiskt mål.

Håller tummarna!:tummenupp Hoppas ni får en trevlig racingdag!:)
 

RX

VFR - paradise on wheels
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
En grön Honda VFR -93
Regndäck ?

VÄDERPROGNOS LÖRDAG : Lördagen bjuder på molnigt väder i nästan hela landet, möjligen kan solen titta fram i delar av Götaland och de västra fjällen.

Jag håller tummarna och önska lycka till.
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
nc35 skrev:
2505948 En nyfikenhets fråga? hur gick de för er på tävlingen:va
Det gick mindre bra den här gången, vi fick bryta efter 50 varv efter en krasch, hojen gick inte att reparera på plats (kopplingskåpan):(
 

Sir:C

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
västerås
Hoj
GSX-R 1000 K6 banhoj/KTM 530 -08
aRWe skrev:
2506172 Det gick mindre bra den här gången, vi fick bryta efter 50 varv efter en krasch, hojen gick inte att reparera på plats (kopplingskåpan):(

Synd att det inte gick att fixa...
Hur låg ni till innan kraschen då?
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Sir:C skrev:
2506799 Synd att det inte gick att fixa...
Hur låg ni till innan kraschen då?
37:a och på väg uppåt efter en soppig start av undertecknad, i min nervositet så hittar jag inte startknappen.:arsele :hihi
 

Ella

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Heby
Hoj
SV 650S
aRWe skrev:
2507035 37:a och på väg uppåt efter en soppig start av undertecknad, i min nervositet så hittar jag inte startknappen.:arsele :hihi

Hmmm... Jo, det är ju en fördel att starta hojen för att kunna komma runt... :tungan
 

R-Sickan

Guest
Rapport.

aRWe skrev:
2506172 Det gick mindre bra den här gången, vi fick bryta efter 50 varv efter en krasch, hojen gick inte att reparera på plats (kopplingskåpan):(


Det var LagChefen som highsida efter mål och start rakan.
hamnade på Värnamo akuten och där konstaterade man att det BARA var mjukdelsskador..........

Men man ville ändå att jag skulle vara kvar över natten för observation för tydligen hade jag blod i urinet.

Nej tänkte jag om det inte är värre så kan jag lika gärna "ligga" i husvagnen och ta några pilsner och gå på efter festen.

FredR1k var snäll och hade följt med ambulansen och höll mig sällskap :pannkyss skulle hjälpa upp mig och åka tillbaka till Anderstorp men icke blev yr.kallsvettades och aj vad ont det gör i höftet.:huvet

Så det var bara att lägga sig ner igen och låta läkaren skriva in mig.

Söndag:
Var upp och traskade med hjälp av gåstol och innan det var man tvungen att be om hjälp att komma ur sängen. Oooohhhh va skönt idag får jag åka hem yuippee väntade på att läkaren skulle komma och skriva ut mig men inte kom det någon läkare hhhmmmm..............
Får då bsök av alla i teamet inkl depåpersonalen:Bugar
Talar om att läkaren ej har varit här ännu så de kan gå och äta så länge,jag ringer när jag är klar för hemfärd.

NEJ du får inte åka hem du har alldeles för ont för att sitta i bil i 4-5 tim sa sköterskan åt mig.:huvet
Då började tårarna rinna,men jag vill hemmmmmm.

Måndag:
Läkaren hade tittat på röntgenbilderna och hittade fraktur på bäckenet fram.
Ny röntgen på onsdag de vred mig så illa att jag spydde och sov sen hela dagen.
Visst jag har även fraktur där bak på bäckenet.:gnissla

Och då blev man kvar på Värnamo lasarett tills fredag 6/10 då fick jag åka taxi till Västerås (sov hela vägen till Örebro)vet inte vad de sprutade i mig innan avfärd från Värnamo.

Satt på akuten i västerås i nästan 2 timmar innan de skrev in mig.

Redan på lördagen ville jag åka hem men ingen läkare syntes till, söndag åka hem men icke.
men måndag är bra att åka hem NEJ sa läkaren jag vill kontrollera dina röntgen bilder först en gång till så att inte Värnamo har missat någonting.

Värnamo skulle skicka bilderna på måndag förmiddag så på tisdag skulle de vara i Västerås.Va bra då kan jag åka hem på tisdag.................
Inga bilder.:mad:

Onsdag (idag) läkaren kommer och visar tummen upp, jag vrålar får jag Äntligen åka hem,JA svarade läkaren, men vi ska röntga din högra fot först........vad mer tänkte jag.
Ner till röntgen avdelningen och tillbaka upp. Visst spricka i foten också,men som tur var så var det samma sida som höftskadan så de behöver inte gipsa foten.
jag får ju ändå inte stödja högra foten på 6 veckor.
Så nu är man äntligen hemma och har ett par kryckor som bästa vän i min 6 veckor frammåt.:kryckor

Stort tack till alla er som stöttat mig och hälsat på när jag legat inne.

Förlåt FredR1k att du inte fick köra på Anderstorp,men nu kan jag ju skryta att jag körde snabbare än du.Det lär vara den enda gången.;)

Men åka hoj det ska vi banne mig göra nästa år igen, men försöka att inte highsida mer det gör OOOONNNTTTTT.

Kram R-Sickan
 

Ella

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Heby
Hoj
SV 650S
Det är jätteskönt att höra att du är hemma igen!!

Du lär väl knappast orka med After work på fredag? :fyllisar

;)

Krya på dig!!!
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
R-Sickan skrev:
2530643 Det var LagChefen som highsida efter mål och start rakan.
hamnade på Värnamo akuten och där konstaterade man att det BARA var mjukdelsskador..........

Då började tårarna rinna,men jag vill hemmmmmm.

Läkaren hade tittat på röntgenbilderna och hittade fraktur på bäckenet fram.
Ny röntgen på onsdag de vred mig så illa att jag spydde och sov sen hela dagen.
Visst jag har även fraktur där bak på bäckenet.:gnissla

Och då blev man kvar på Värnamo lasarett tills fredag 6/10 då fick jag åka taxi till Västerås (sov hela vägen till Örebro)vet inte vad de sprutade i mig innan avfärd från Värnamo.

Så nu är man äntligen hemma och har ett par kryckor som bästa vän i min 6 veckor frammåt.:kryckor

Stort tack till alla er som stöttat mig och hälsat på när jag legat inne.

Men åka hoj det ska vi banne mig göra nästa år igen, men försöka att inte highsida mer det gör OOOONNNTTTTT.

Kram R-Sickan
Det är gott kry i dig Sickan, fy vad man hade åmat sig om det var en annan som gjort det där.
Och det är klart du ska åka hoj men du får vänta tills nästa säsong.
Krya nu på dig och hoppas du snart slipper ont och värktabletter för att kunna ta en:öl
 

nc35

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Surahammar
Hoj
Yamaha R6 -04 RR
ingen rolig historia!! men bra att du fick komma hem till slut,
O krya på dig!
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
R-Sickan skrev:
2530643 Det var LagChefen som highsida efter mål och start rakan.
hamnade på Värnamo akuten och där konstaterade man att det BARA var mjukdelsskador..........

Men man ville ändå att jag skulle vara kvar över natten för observation för tydligen hade jag blod i urinet.

Nej tänkte jag om det inte är värre så kan jag lika gärna "ligga" i husvagnen och ta några pilsner och gå på efter festen.

FredR1k var snäll och hade följt med ambulansen och höll mig sällskap :pannkyss skulle hjälpa upp mig och åka tillbaka till Anderstorp men icke blev yr.kallsvettades och aj vad ont det gör i höftet.:huvet

Så det var bara att lägga sig ner igen och låta läkaren skriva in mig.

Söndag:
Var upp och traskade med hjälp av gåstol och innan det var man tvungen att be om hjälp att komma ur sängen. Oooohhhh va skönt idag får jag åka hem yuippee väntade på att läkaren skulle komma och skriva ut mig men inte kom det någon läkare hhhmmmm..............
Får då bsök av alla i teamet inkl depåpersonalen:Bugar
Talar om att läkaren ej har varit här ännu så de kan gå och äta så länge,jag ringer när jag är klar för hemfärd.

NEJ du får inte åka hem du har alldeles för ont för att sitta i bil i 4-5 tim sa sköterskan åt mig.:huvet
Då började tårarna rinna,men jag vill hemmmmmm.

Måndag:
Läkaren hade tittat på röntgenbilderna och hittade fraktur på bäckenet fram.
Ny röntgen på onsdag de vred mig så illa att jag spydde och sov sen hela dagen.
Visst jag har även fraktur där bak på bäckenet.:gnissla

Och då blev man kvar på Värnamo lasarett tills fredag 6/10 då fick jag åka taxi till Västerås (sov hela vägen till Örebro)vet inte vad de sprutade i mig innan avfärd från Värnamo.

Satt på akuten i västerås i nästan 2 timmar innan de skrev in mig.

Redan på lördagen ville jag åka hem men ingen läkare syntes till, söndag åka hem men icke.
men måndag är bra att åka hem NEJ sa läkaren jag vill kontrollera dina röntgen bilder först en gång till så att inte Värnamo har missat någonting.

Värnamo skulle skicka bilderna på måndag förmiddag så på tisdag skulle de vara i Västerås.Va bra då kan jag åka hem på tisdag.................
Inga bilder.:mad:

Onsdag (idag) läkaren kommer och visar tummen upp, jag vrålar får jag Äntligen åka hem,JA svarade läkaren, men vi ska röntga din högra fot först........vad mer tänkte jag.
Ner till röntgen avdelningen och tillbaka upp. Visst spricka i foten också,men som tur var så var det samma sida som höftskadan så de behöver inte gipsa foten.
jag får ju ändå inte stödja högra foten på 6 veckor.
Så nu är man äntligen hemma och har ett par kryckor som bästa vän i min 6 veckor frammåt.:kryckor

Stort tack till alla er som stöttat mig och hälsat på när jag legat inne.

Förlåt FredR1k att du inte fick köra på Anderstorp,men nu kan jag ju skryta att jag körde snabbare än du.Det lär vara den enda gången.;)

Men åka hoj det ska vi banne mig göra nästa år igen, men försöka att inte highsida mer det gör OOOONNNTTTTT.

Kram R-Sickan

Ajj. Krya på dig!
Det är bra att dom är noga och försiktiga.
Säg till om du behöver öl jag har några plattor att sälja :öl
Du kanske ska dricka mjölk istället så benen håller bättre nästa säsong:)
 

r Anders

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 550 Tracker
Krya på dig och drick mycket mjölk som WestW skrev, det kanske fler behöver för att hålla ihop :confused:
Ett tips är att du håller dig borta från röntgen, dom hittar bara en massa trasiga ben och sånt:kryckor

*Anders*
 

R-Sickan

Guest
rapport

Hej!
Tänkte bara meddela att har gjort slut med "sambosarna".
Har nu tassat fram i 2 veckor utan dom och det går frammåt med en väldig fart nu.
Undrar om man skulle försöka ta milen någon dag...... ha ha ha

Lite sjukgymnastik på det så fungerar höftet och benet snart som det ska, den har tappat kraften,undrar varför.....:confused:

Hojen är snart ihop skruvad fattas bara en bromsslang och lyftning av bromsarna.:yoparty
Även det nya sliponet måste på sen är vi klara för åkning. Inhandlad idag.

Tack FredR1k och aRWe för all stöd och hjälp.:pannkyss :Bugar
Hojen tackar också.:D

Och även tack till er andra för hjälpen jag fått.:pannkyss

// R-Sickan
 

Larre70

The one and only
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Daytona
Hej!
Tänkte bara meddela att har gjort slut med "sambosarna".
Har nu tassat fram i 2 veckor utan dom och det går frammåt med en väldig fart nu.
Undrar om man skulle försöka ta milen någon dag...... ha ha ha

Lite sjukgymnastik på det så fungerar höftet och benet snart som det ska, den har tappat kraften,undrar varför.....:confused:

Hojen är snart ihop skruvad fattas bara en bromsslang och lyftning av bromsarna.:yoparty
Även det nya sliponet måste på sen är vi klara för åkning. Inhandlad idag.

Tack FredR1k och aRWe för all stöd och hjälp.:pannkyss :Bugar
Hojen tackar också.:D

Och även tack till er andra för hjälpen jag fått.:pannkyss

// R-Sickan


Då är det bara att vänta in våren o isfria gator nu då:tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top