Boodh89 skrev:2689655Jag tycker bara det vore ett steg mot att få folket slippa tänka själva...
Låt det vara upp till var och en. Uppmuntra istället för att tvinga...
Så du tycker att var och en ska få avgöra om de behöver ha hjälm eller inte när de kör hoj?Boodh89 skrev:2689655Jag tycker bara det vore ett steg mot att få folket slippa tänka själva... Låt det vara upp till var och en. Uppmuntra istället för att tvinga...
GSXR1100R skrev:883609Eftersom många av oss inte kan köra med insidan så kommer det säkert en lag om obligatoriskt ryggskydd.
Jag körde utan ryggskydd i 18 år innan jag insåg att jag inte va odödlig, nuförtiden kör jag alltid med full utrustning.
Sverige är duktiga på att tvinga igenom nya lagar, bilbältet & hjälmlag är trots allt ganska bra när det gäller att minska skador och undvika R.I.P
Vad tycker ni, skall det införas i lagboken så att även glidar/touring folket börjar bära ryggskydd, dom flesta smarta som kör SH har ju redan ryggskydd.
Nu är inte alla lika kloka som du Elwe och därför behöver vi lagar och regler.elwe skrev:2689685Använder jag alltid hjälm, rygg-, armbågs- och knäskydd, samt heltäckande skyddskläder när jag kör?? JA!!
Vill jag ha lagar om det?? NEJ!!
Varför? Vad mer ska vi inte få ta ansvar för?sandstream skrev:2689702Nu är inte alla lika kloka som du Elwe och därför behöver vi lagar och regler.
sandstream skrev:2689667Så du tycker att var och en ska få avgöra om de behöver ha hjälm eller inte när de kör hoj?
sandstream skrev:2689667Så du tycker att var och en ska få avgöra om de behöver ha hjälm eller inte när de kör hoj?
KaliZ skrev:2689988Jag tycker idén med en lag om ryggskydd är intressant. Men var ska man dra gränsen? Föraren borde ha ryggskydd, det råder det ingen tvivel om, men passageraren? Skjutsar ofta på olika personertuttar) men har absolut ingen möjlighet att hålla alla dessa med ryggskydd och komplett utrustning.
Frågan är då om ett ryggskydd i helt fel storlek kan göra mera skada än nytta?![]()
Hojen ska självklart vara skriven på brukaren av fordonet och försäkringsbolaget kräver även att skyddutrustning (därmed ryggskydd) används, det borde väl vara rimligt? Vill man köra utan ryggskydd så fine...är väl inte värre än att köra lite för fort på 90-väg.. lagbrott som lagbrott![]()
//KaliZ
PierFrancesco skrev:2690388Sitter just och läser en bok som heter "I trygghetsnarkomanernas land", kan rekomendera den (framförallt till er som längtar efter fler lagar)!
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!