Laga hål på kåpa??

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Nedan på bild ser ni hålet på magkåpan som är en kraschkåpa gjord av glasfiber.
Hålet är väl ca. 20 x 10 cm.

Mina frågor är:

1. Vilka produkter ska man använda för att spackla ihop hålet med? Glasfiberväv och polyester?

2. Hur bra är dessa produkter från Biltema?

3. Är det bara att lägga på väven först och spackla på med polyester sedan. Vänta ut torktid och slipa ner? Något jag behöver känna till?

Helt ny vad gäller reparation av kåpor....

Bifogat

• hal_magkapa.JPG
    hal_magkapa.JPG
    21.3 KB · Visningar: 102
Biltemas glasfiberprylar är ungefär lika bra som det mesta på marknaden, har en del kompisar i varvsbranchen som reparerar båtar och handlar spackel på biltema..

Polyester+Härdare och glasfibermatta is the shit för hålet och sen använder du spackel för resten av skavankerna.

36-075 0,5Kg Polyester
36-069 20g Härdare
36-070 Glasfibermatta
36-062 Långtrådigt glasfiberspackel.

Är du sedan lite bättre än alla andra hemmapulare så tar du fram din 36-550 Aluminiumroller och rollar ut luftbubblorna för ökad hållfasthet

Last edited:
eller så slår du på båtreperationer så får du polyestern för 40 kr litern.en bärkasse med matta för 50 och rollern på köpet.
bor du närma halmstad så kan jag hjälpa dig.

Biltemas glasfiberprylar....

Klockrent.....tack för ett bra svar!

En fråga ang själva reparationen,
eftersom det är ett ganska stort hål....bör jag inte ha någon typ av "form" eller något annat stöd i hålet? Eller är det bara att lägga på vävmattan först och sedan kleta på polyester på utsidan och insidan? Känns som det kommer bli en deformation.

båtreparationer
Tack men jag har biltema ganska nära mig. :)

Last edited:
lättast är att tejpa för hålet på utsidan med silvertejp och sedan pensla på ett lager och sedan matta,pensla och sedan matta igen och sedan brukar det vara så mycket plast över att du kan trycka ner ett lager matta i detta.
spackla brukar inte behövas nämnvärt.

lättast är att tejpa för hålet på utsidan med silvertejp och sedan pensla på ett lager och sedan matta,pensla och sedan matta igen och sedan brukar det vara så mycket plast över att du kan trycka ner ett lager matta i detta.
spackla brukar inte behövas nämnvärt.

Fan...blir genast sugen på att ta på mig mekbyxan! :tummenupp

*/ ?>
Back