Laga stötdämpare, billigt!

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
HRC RC213V
Tja!
Finns det nån här på detta forum som kan laga en stötdämpare till en cross lite halvbilligt så där? Eller vet nåt ställe?
De priser jag fått från experterna är runt 1500 kr, det är nästan hälften av vad jag köpte crossen för, så det är jag inte så sugen på att lägga ner.
Hojen är en suzuki rm 250 från 91. Och det är alltså den i bak jag snackar om. Jag bor i Stockholm. Tack så mkt på förhand!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Det är nog lättare att leta upp en bättre beg stötdämpare då bara materialkostnaden för en stötdämpar renovering lätt är 500-1000 spänn.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
nill0w skrev:
2230316 Tja!
Finns det nån här på detta forum som kan laga en stötdämpare till en cross lite halvbilligt så där? Eller vet nåt ställe?
De priser jag fått från experterna är runt 1500 kr, det är nästan hälften av vad jag köpte crossen för, så det är jag inte så sugen på att lägga ner.
Hojen är en suzuki rm 250 från 91. Och det är alltså den i bak jag snackar om. Jag bor i Stockholm. Tack så mkt på förhand!

Har du letat beggad på http://www.enduromx.com/ ?

Blitzen

Man kan göra så....
Gick med
4 Jan 2005
Hoj
GSX-R 7/11, EXC450
nill0w skrev:
2230316 Tja!

Är det för långt till Nyköping?

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Ren "service" får du nog för runt 1200:- på dasilvaracing.se om grejorna är rena och fina.

Är alltig slut, blir det dyrt. D.vs ny kolvstång o.sv.

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
HRC RC213V
<micke> skrev:
2232010 Ren "service" får du nog för runt 1200:- på dasilvaracing.se om grejorna är rena och fina.

Är alltig slut, blir det dyrt. D.vs ny kolvstång o.sv.

Mjo, är väl vad det kostar. Har inte rivit ner ännu och kollat hur allt ser ut, får ta och göra det. Men en bättre begagnad verkar ju som ett bra alternativ också, om den är dålig då...

Peter80 skrev:
2232014 Kolla på www.soe.se under fliken "mektips" kan ev finnas en bra beskrivnng där.

//Peter

Har sett den! Vet dock inte hur mkt billigare det blir, om en vanlig service kostar runt 1200 liksom. Man ska ju köpa massa packningar, olja och sånt, sen även lämna bort för gasfyllning... så jag vet inte :(

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Jag renoverade min dämpare själv. Kostnad ca 750 kr (Renoveringsats 500 från springzz, olja 120 ,Gas 50. Men har du otur så kan blåsan va dålig och framför allt kolvstången. Min kolvstång hade två fula repor men efter lite våtslip så funkade den, men det var inte långt ifrån att jag lära köpa en ny. Så riv isär dämparen och kika om du klarar dig med en renoveringssats.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
nill0w skrev:
2230316 Tja!

Läker packningarna? Om inte så byter du bara olja, och åker till din bästa handlare och fyller gas. Gas brukar kosta mellan 0 och 100kr. Pruta med det när du köper oljan.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS