Laptimer

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
KTM 450 EXC -07 / CR 250 -01
Tjo.

Vad skall jag köpa för laptimer? Vad är bra / dåligt.. Vad skall man ha idag?

Den skall visa bra tider!!!

MVH
D

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Koppla ett billigt stoppur från classe till ljustutan och dina tider blir de du önskar :tummenupp

Själv kör jag med samma som Kenneth, AIM Mychron Light, fungerar bra men visar långsamma tider.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Köp en AIM Mychron Light det har nästan alla. M.a.o det finns nästan alltid en sändare ute. Köp! :tummenupp

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Abloy skrev:
2099936
Själv kör jag med samma som Kenneth, AIM Mychron Light, fungerar bra men visar långsamma tider.
Det där är ett standarfel på alla laptimers som inte går att fixa. Alla jag pratar med säger att deras alltid visar lite för dåliga tider oavsett märke. Något som verka man måsta leva med :)

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
KennethN skrev:
2100390 Det där är ett standarfel på alla laptimers som inte går att fixa. Alla jag pratar med säger att deras alltid visar lite för dåliga tider oavsett märke. Något som verka man måsta leva med :)

Har hört att detta standardfel visst går att åtgärda genom att vrida på den där gummisaken som sitter så löst på höger styrhalva :va

Inte för att jag själv har tänkt att testa men någon annan kanske har lust att vrida lite och återkomma med en beskrivning av vad som händer.

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Abloy skrev:
2102779 Har hört att detta standardfel visst går att åtgärda genom att vrida på den där gummisaken som sitter så löst på höger styrhalva :va

Inte för att jag själv har tänkt att testa men någon annan kanske har lust att vrida lite och återkomma med en beskrivning av vad som händer.

Enligt din avatar så är det inte nåt du borde testa igen!! :tungan ( Men att du har gjort det är ju tydligt )

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
Daniel-San skrev:
2099247 Tjo.

Vad skall jag köpa för laptimer? Vad är bra / dåligt.. Vad skall man ha idag?

Den skall visa bra tider!!!

MVH
D

Har en XT Racing Ultra Lap (Länk) Brukar fungera bra även när KennethN eller Abloy har AIM-sändaren ute, vet inte om det fungerar tvärtom. Haft lite problem med att det kommit in fukt innanför displayen, kan nog bero på lite ovarsam hantering...

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Lars_Jo skrev:
Brukar fungera bra även när KennethN eller Abloy har AIM-sändaren ute, vet inte om det fungerar tvärtom.

Jasså :va är det du som snor alla mina snabba tider till din laptimer :hihi

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
Abloy skrev:
2110594 Jasså :va är det du som snor alla mina snabba tider till din laptimer :hihi
Så du har äntligen lyckats lista ut hur det hänger ihop :) Har tyvärr precis rensat minnet på min laptimer så du kan nog inte få tillbaka dom heller... Slutade dock med stölderna på höstkanten när jag tyckte att ditt slitna bakdäck gav mig för dåliga tider :) Däcket håller väl en säsong till va? :hihi

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år