Laptimer

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Inte illa alls...men följer det med nån "sändare" (för å registerera varv) i det priset?

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Verkar ju vara den modellen av Mycron Lite som kommer utan sändaren, och dom brukar ju gå att hitta för runt 2000:- + frakt typ.

Men sen står det ju iofs:
"Detta är en demoversion av Internetbutiken. Produkter som visas här kan inte beställas utan är endast till för demonstrativt bruk. Vid demoköp kommer ingen produkt att levereras och ej heller någon faktura debiteras dig som kund. All information inkl. priser om produkter i denna butik är att betrakta som fiction."

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Macke skrev:
Verkar ju vara den modellen av Mycron Lite som kommer utan sändaren, och dom brukar ju gå att hitta för runt 2000:- + frakt typ.

"Detta är en demoversion av Internetbutiken. Produkter som visas här kan inte beställas utan är endast till för demonstrativt bruk. Vid demoköp kommer ingen produkt att levereras och ej heller någon faktura debiteras dig som kund. All information inkl. priser om produkter i denna butik är att betrakta som fiction."

:huvet

Så långt med det då...ska det vara helt omöjligt att få tag på en laptimer till någorlunda vettigt pris??

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
cbjorkman skrev:
:huvet

Så långt med det då...ska det vara helt omöjligt att få tag på en laptimer till någorlunda vettigt pris??

Ja, det verkar fan omöjligt... Letar själv...
Var nån här på forumet som höll på att konstruera en själv. Men det har varit tyst om det nu ett tag. Verkar som man får bita i det sura äpplet och lägga ut 2.500:- :(

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Macke skrev:

Opps, kanske skall läsa allt som skrivs först. :rodnar

MEN i torsdags när jag var på banan pratade jag med en kille som hade köpt laptimer, tror det var precis en sådan där som i länken. Han sa att dom var 10 st som hade gjort ett samköp och på så sätt fått ned priset från ca 2300 till 1500 kr och då ingick sändare. Vi kanske borde göra ett samköp!
Visst fungerar ju ett stoppur men då kan man ju lika gärna ha någon i depån som klockar istället för att montera på hojen, jag vill ju se varvtider medans jag kör så man vet vad som sparar tid kontra kostar tid.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RJ skrev:
Visst fungerar ju ett stoppur men då kan man ju lika gärna ha någon i depån som klockar istället för att montera på hojen, jag vill ju se varvtider medans jag kör så man vet vad som sparar tid kontra kostar tid.

Fast då funkar stoppuret rätt ok ändå. Bara att placera knappen så den nås lätt (stoppuret ska väl gå att fästa synligt på instrumentbrädan)...fast visst, det blir knappast 100% exakt men som snik-laptimer ska det väl funka (tror inte det blir många hundradelar +/- per varv)...

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Har kommit till den insikten att jag heller köper ett bakdäck för dom pengarna som det kostar att få en laptimer.
En vänlig kompis och en mobiltelefon (ericsson 610) eller annan model med inbyggd varvräknare duger gott.

Lovar att du under tiden du kör inte har tid att titta på klockan. Räkna isf med två saker
1. Sämre tid på nästa varv pga att du plockade bort koncentrationen från körningen till klockan.
2. :brinnerup satan grusfållan.. i ett desperat försök att hitta dom där sista tiondelarna.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzukiman skrev:
Har kommit till den insikten att jag heller köper ett bakdäck för dom pengarna som det kostar att få en laptimer.
En vänlig kompis och en mobiltelefon (ericsson 610) eller annan model med inbyggd varvräknare duger gott.

Lovar att du under tiden du kör inte har tid att titta på klockan. Räkna isf med två saker
1. Sämre tid på nästa varv pga att du plockade bort koncentrationen från körningen till klockan.
2. :brinnerup satan grusfållan.. i ett desperat försök att hitta dom där sista tiondelarna.

Nån kompis som vill stå och ta mina tider varje pass under en hel banhelg har tyvärr inte jag...dessutom vet jag inte varför det här e så svårt. Vill man inte se sina tider så sätter man stoppuret så det inte syns under körningen och kollar tiderna efteråt, vill man se tiderna monterar man det synligt...busenkelt!

Ett stoppur för 149kr + lite kabel + en trycknapp för nån tia är väl inte så dyrt (om än inte 100% exakt).

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
cbjorkman skrev:
Nån kompis som vill stå och ta mina tider varje pass under en hel banhelg har tyvärr inte jag...dessutom vet jag inte varför det här e så svårt. Vill man inte se sina tider så sätter man stoppuret så det inte syns under körningen och kollar tiderna efteråt, vill man se tiderna monterar man det synligt...busenkelt!

Ett stoppur för 149kr + lite kabel + en trycknapp för nån tia är väl inte så dyrt (om än inte 100% exakt).
Nja det där stoppuret har du ingen nytta av att se under körningen, om du inte bara klockar ett varv. Pingis hade inför vår torsdagskörningen köpt just ett sådant stoppur och om jag inte gjorde helt fel så ser du totaltid, 1:a varvets tid sedan lägger han ihop tiderna så man har liten koll varv för varv, alltså han adderar varvtiderna eftersom. Men sedan när du stannat klockningen kan du gå tillbaka och se varv för varv men man ser tyvärr inte varv för varv under körning.
Jisses vad svamligt det lätt... nåja du kanske förstod ändå.
Jag vill ändå ha en laptimer, alltid retar det någon! :tungan

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
RJ skrev:
Nja det där stoppuret har du ingen nytta av att se under körningen, om du inte bara klockar ett varv. Pingis hade inför vår torsdagskörningen köpt just ett sådant stoppur och om jag inte gjorde helt fel så ser du totaltid, 1:a varvets tid sedan lägger han ihop tiderna så man har liten koll varv för varv, alltså han adderar varvtiderna eftersom. Men sedan när du stannat klockningen kan du gå tillbaka och se varv för varv men man ser tyvärr inte varv för varv under körning.
Jisses vad svamligt det lätt... nåja du kanske förstod ändå.
Jag vill ändå ha en laptimer, alltid retar det någon! :tungan

Om du börjar tävla får du detta dessutom utprintat på papper :banana
Dock endast på dom baner du kör tävling på.... :(

1:24:00 är alltså målet till kommande helg :tummenupp

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzukiman skrev:

Klarar du det så ska jag sponsra med 20liter soppa till nästa tävling också!

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Suzukiman skrev:

Vad körde vi på för tider förra året ??
Minns inte själv :confused:

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
marx skrev:

he he, förstod att det skulle komma nåt sarkastiskt från dej marx!!

Hmm nog tror jag vi var snabbare än så va!!

Om jag körde på 1.46 så måste ju du legat på 2.30 :skrämd som mestadels låg i sandfållan :rofl

marx

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Suzuki Gsxr1000r
leffe75 skrev:
he he, förstod att det skulle komma nåt sarkastiskt från dej marx!!

Hmm nog tror jag vi var snabbare än så va!!

Om jag körde på 1.46 så måste ju du legat på 2.30 :skrämd som mestadels låg i sandfållan :rofl

Sandfållan var i rent studiesyfte! Det handlar om att känna till omgivningen!

Ola körde på ca 1.30-1.33. Du körde på 1.45. men kanske DU inte vill dra dig till minnes detta faktum!! :rolleyes:

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår