Lars"bröstpumpen"ohly

MC Doktorn

Guest
Flummvänstern är i farten igen och vill nu lagstifta om att man ska dela på föräldrarförsäkringen.

Finns det någon som praktiserat en sådan och är dom moderna männen och kvinnorna redo för bröstpumpar. Jag trodde vi lärt oss av det sjuka 70 talet..

Tvångsmjölkning är snart ett begrepp. Kan man inte vara jämlik och få bestämma själv eller är vår biologiska beskaffenhet ett hinder mot jämlikheten.

br_stmj_lk_60252588.jpg

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
Har alltid tyckt att vänstern är helflummiga men Lars Ohly uttalande ang det här är fan sjukt. Har 4 st barn så jag borde kunna det här. Vissa barn vägrar att ta flaska och föräldrar kan få ordentliga problem om det lagstiftas om en tvådelad föräldraförsäkring. Ingen politiker ska bestämma hur länge en kvinna ska kunna amma sitt barn.

Vänstern har ingen verklighets uppfattning utan lever i en utopisk fantasi värld där alla springer runt med blommor i håret och det finns inga kön..

Lyssna när Paulo Roberto äger Vänster/Feministen Hanna Fahl, bla ang tvådelad föräldraförsäkring[YOUTUBE-ID]CEZ7uta14nw[/YOUTUBE-ID]

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Frihet under ansvar.

Jag tror knappast jag är ensam om att inte behöva någon jädra Ohly som ska säga åt mig vad jag tycker, kan, vill, gillar eller inte... Kan bestämma sådant själv, och det kan både tidigare flickvänner och framtida också göra.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Även om jag inte delar hans åsikter så tycker jag ändå bättre om Ohly än Mona, han ger liksom ett genuinare intryck. Bättre på att argumentera än Mona och jag tror faktiskt att han verkligen tror på de dumheter han representerar. Vilket jag inte riktigt tror om Mona.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En s.k. nyttig idiot.
Möjligen skrämmer det över några vimsiga sossar till borgerligheten för att ede inte vill släppa in den där i regeringen.

Han har i och för sig en poäng, att om skattebetalarna skall finansiera föräldraförsäkring skall de också bestämma hur den utformas och hur man kan använda den som styrmedel. Det är ju liksom ingen mänsklig rättighet att få gå och lata sig med en nyfödd sovandes i rummet breve. Själv tycker jag man kunde ta bort den helt och sänka skatten men det känns inte så nära förestående i detta politiska ökenlandskap. :(

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
En s.k. nyttig idiot.
Möjligen skrämmer det över några vimsiga sossar till borgerligheten för att ede inte vill släppa in den där i regeringen.

Han har i och för sig en poäng, att om skattebetalarna skall finansiera föräldraförsäkring skall de också bestämma hur den utformas och hur man kan använda den som styrmedel. Det är ju liksom ingen mänsklig rättighet att få gå och lata sig med en nyfödd sovandes i rummet breve. Själv tycker jag man kunde ta bort den helt och sänka skatten men det känns inte så nära förestående i detta politiska ökenlandskap. :(

Nä det är absolut inte ingen mänsklig rättighet att gå och lata sig. Men att gå och lata sig när du har ett barn under 1 år går inte. Jag har just nu 2 st småttingar hemma. En på 2,5 år och en som är 8 månader. Sambon går upp innan mig och ibland när det är tänder på G eller förkylning så hinner man bara slumra till på natten innan det är dags igen för att fixa välling, ge alvedon eller byta blöja. Vila finns inte..
Vill inte att nån pellejöns ska bestämma hur jag och min sambo fördela vår föräldraledighet. Det sköter vi bra själv!

Att ta bort föräldra försäkringen? Varför det? Jag har jobbat sen jag var 16 och min sambo har jobbat lika länge som jag. Vi lever i ett välfärds samhälle där vi betalar skatt för att kunna unna oss att vara hemma med våra barn.

Visst vi skulle säkert kunna sänka skatten och plocka bort vissa delar av välfärds samhällets "skyddsnät" men det kommer innebära att vi får skaffa oss privata försäkringar tex privatförsäkringar för sjukvård, föräldraledighet mm. Vad händer då om du råkar bli förälder och behöver vara hemma med ditt barn OCH du inte har en försäkring?

MC Doktorn

Guest
Feministen Lars Ohly trampade riktigt i klaveret. Att lagstifta mot människors rätt att välja är vänsterspöket i ett nötskal.

Frågan är om det är bättre?

3447786819.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vill inte att nån pellejöns ska bestämma hur jag och min sambo fördela vår föräldraledighet. Det sköter vi bra själv!

Absolut, det tycker jag också.

Att ta bort föräldra försäkringen? Varför det? Jag har jobbat sen jag var 16 och min sambo har jobbat lika länge som jag. Vi lever i ett välfärds samhälle där vi betalar skatt för att kunna unna oss att vara hemma med våra barn.

Du gör likhetstecken mellan förmyndarsamhälle och välfärdssamhälle i stycket efter där du vill välja själv ser jag.

Vad händer då om du råkar bli förälder och behöver vara hemma med ditt barn OCH du inte har en försäkring?

Samma sak som när du saknar en bilförsäkring och krockar, det går åt skogen. Du tycker väl inte bilförsäkringen ska gå på skatten också? Och även om man inte avskaffade föräldraförsäkringen helt kunde man väl börja införa synsättet:

Bidrag till alla som behöver

istället för som nu:

Bidrag till alla

Det tycker jag vore fint, bidrag till behövande, lägre skatt åt alla. Inte påtvingad välgörenhet i form av diverse bidrag hitan och ditan.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Frihet under ansvar.

Jag tror knappast jag är ensam om att inte behöva någon jädra Ohly som ska säga åt mig vad jag tycker, kan, vill, gillar eller inte... Kan bestämma sådant själv, och det kan både tidigare flickvänner och framtida också göra.

Kan inte annat än att hålla med!

Känns dessutom lite förlegat att behöva lagstifta om en sådan sak i dagens samhälle. Folk är väl vuxna och kan välja själva...
och nu kommer folk hata mig för att jag säger det, för det gjorde till och med min mor. :gnissla
Men det är ett fritt val att skaffa barn, och vill man ha barn så bör man nog tänka igenom sin livssituation en extra gång om man faktiskt har råd och tid till det, inte bara för sin egen skull utan även för barnet.

Jag kan förstå att folk valde att låta mannen arbeta om de tjänade mer och att kvinnan va hemma, hade det vart tvärt om med lönen så hade det vart tvärt om med fördelningen. Folk gör det som är mest passande för dem själva....

Något annat som jag själv anser vara lite oroväckande är att både Lars Ohly och majoriteten av kvinnotidningen "Amelia"s läsare vill ha 6 timmars arbetsdag - med bibehållen lön... Hur har dem tänkt sig att det ska gå ihop? De 8 miljarderna som Ohly tänkte spara in igår, går ju käpprätt ut genom fönstret i så fall....

Men att Mona skulle vara sämmre än Ohly har jag svårt att smälta.. jag tror det är samma skit bägge två.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Vad är det för folk som röstar på politiker som så uppenbart inget hellre vill än att detaljstyra människors liv? ALLA ska göras till bidragstagare och styras, i tanke och handling.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Om Ohly fick bestämma så skulle det nog inte ens behöva delas ut bidrag. Hälst skall alla jobba 8 timmar dagar (eller 6 timmars som dom går till val på nu då :rolleyes: ) och inget skall bedrivas privat. Så om du bara får matkuponger, kläder mm från staten så är nog Ohly nöjd sen... då kan ju alla få lika och staten tjänar pengar ;)

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Det känns som någon gör en höna av en fjäder när miljontals människor svälvter och drunknar i översvämningar. :va:va

Mjölkpump,,vadå,,,,,,,, jag har aldrig hört en kossa klagat över att bli mjölkad, gör so m bonden lura tjejen med lite godis medans du mjölkar.:hihi:hihi

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Men det är ett fritt val att skaffa barn, och vill man ha barn så bör man nog tänka igenom sin livssituation en extra gång om man faktiskt har råd och tid till det, inte bara för sin egen skull utan även för barnet.

Om fler lösaktiga fruntimmer tänkte som dig så skulle vårat samhälle se mycket bättre ut samt vi skulle kunna ha skattelättnader utan att för den del dra ner för mycket på annat.
Men så var det ju hela den där biten med att tänka också :död

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Om fler lösaktiga fruntimmer tänkte som dig så skulle vårat samhälle se mycket bättre ut samt vi skulle kunna ha skattelättnader utan att för den del dra ner för mycket på annat.
Men så var det ju hela den där biten med att tänka också :död
Nu kanske det ska poängteras att det ju faktiskt även krävs en man för att åstakomma en unge... Men jag fattar vad du menar ;)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år