LaserPilot på slingerbulten

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Daytona 955i x2
träffade Herr LaserPilot på slingerbulten i kväll.

kunde gått illa, nu blev det bara lite dyr fikapaus.

OBS! medan jag kommer ihåg det, så skall jag återge vad Herr LaserPilot sade:
- Vår målsättning är att vara här och dra in så många körkort som möjligt under sommaren!!! :skrämd :skrämd

Ta det som en varning för resten av året!

man kan ju iofs undra om det inte borde finnas andra trafiksäkerhetsåtgärder att lägga tid på
men som ett tips kan ni ju hålla er borta från slingerbulten i år!!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag mötte en fortkörande bil med en förföljande polisbil på vägen mot Tullinge från Slingerbulten nyss. Jag har för vana att ta en nära-laglig repa först för att kolla läget med grus och sånt. Med lite tur kanske jag hittar poliserna också, INNAN jag begår ett fasansfullt lagbrott.

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
J-Bone skrev:
Slingerbulten ?
Är det Tungelsta eller?
:confused:
Undrade samma sak...Det verkar som sagt vara Tungelsta-vägen som är "slingerbulten".
Jag som trodde det var någon ny spännande väg som jag inte kände till... :rolleyes:

/A

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
WindDrifter skrev:
träffade Herr LaserPilot på slingerbulten i kväll.

kunde gått illa, nu blev det bara lite dyr fikapaus.

OBS! medan jag kommer ihåg det, så skall jag återge vad Herr LaserPilot sade:
- Vår målsättning är att vara här och dra in så många körkort som möjligt under sommaren!!! :skrämd :skrämd

Ta det som en varning för resten av året!

man kan ju iofs undra om det inte borde finnas andra trafiksäkerhetsåtgärder att lägga tid på
men som ett tips kan ni ju hålla er borta från slingerbulten i år!!

Isch... :(

Ungefär var längs vägen stod dom?

/B

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
:mad: Nu vågar jag faan inte åka där något mer.

Vi måste haft lite tur igår när vi åkte omkring där. Jag såg aldrig någon polis.... men det kanske var för att jag koncentrerade mig på annat just då :D

Winddrifter ?? Var de mcpoliser med, eller var det bara bilar??

PEPPE

Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Daytona 955i x2
Re: Re: LaserPilot på slingerbulten

benkar skrev:
Isch... :(

Ungefär var längs vägen stod dom?

/B

ungefär mitt emellan tungelsta & avtagsvägen mot tullinge.

han hade dessutom valt ett otroligt bra ställe och stoppa folk på.

max 30m efter en skymd kurva!
där blir man stoppad & får lämna hojen på vägen.
om nån annan kommit i lite fart genom kurvan så hade det lätt
kunnat bli en olycka!

för övrigt far vägen täckt av grus över hela körfältet en kurva innan poliskurvan, å det höll nog ner farten lite, så jag ska inte
klaga direkt. det har väl kanske hänt nån gång att "nån" kört "lite" fortare än 84 km/h på den vägen...

känns i alla fall lite olustigt, framförallt med hans lilla kommentar om målsättning...

håller mig nog därifrån ett tag ...

PEPPE

Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Daytona 955i x2
Mr J skrev:
:mad: Nu vågar jag faan inte åka där något mer.

Vi måste haft lite tur igår när vi åkte omkring där. Jag såg aldrig någon polis.... men det kanske var för att jag koncentrerade mig på annat just då :D

Winddrifter ?? Var de mcpoliser med, eller var det bara bilar??

ne bara blåvit bil

Tie-Fighter

Moderator - Stulet
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW 650 GS
hmmmm :mad: tur att man inte hängde med..... :eek:

var det bara du eller åkte dom andra på nåt`oxo?

mvh

Tie

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
WindDrifter skrev:

Jo, Söderortspolisen kan borde ju skaffa sig en liten vägborst och hjälpa till med att hålla Södertörnsvägarna rena och fina! Det skulle vara en trafiksäkerhetsåtgärd av högsta klass!

/B

Bifogat

• polisborst.jpg
    polisborst.jpg
    41 KB · Visningar: 378

PEPPE

Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Daytona 955i x2
Tie-Fighter skrev:
hmmmm :mad: tur att man inte hängde med..... :eek:

var det bara du eller åkte dom andra på nåt`oxo?

mvh

Tie

näe resten klarade sig. det var ju bara jag som körde om sunkvolvon som låg ivägen och förstörde kurvorgien ....

PEPPE

Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Daytona 955i x2

benkar skrev:
Jo, Söderortspolisen kan borde ju skaffa sig en liten vägborst och hjälpa till med att hålla Södertörnsvägarna rena och fina! Det skulle vara en trafiksäkerhetsåtgärd av högsta klass!

/B

haha såna där tjänstefordon borde dom ha fler av!! :rock

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS

benkar skrev:

/B

Fy fan va bra Benkar!
Du är kung. :bow
Skicka bilden till trafikpolisen och visa hur de verkligen gör nytta.
De kan ha med sig laserpistolen och mäta på 30-streckor där hastigheten är befogad att kollas!

Edit: tog bort Craps Lock-texten

Last edited:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jag såg en polisbil med tillhörande folk på vägen mellan S-tälje och Nynäs, ca tre kilometer innan Sorunda. Han aldrig uppfatta om de hade/haft laser, om det var så, då börjar de roliga vägarna på södersidan bli riktigt farliga. Har aldrig sett en polis i de krokarna förut så det kanske har börjat med lite sporadiska laserfällor. Nu kan man tydligen hålla 300 km/h förbi Stockholms skolor och daghem, risken för upptäckt känns ju rätt obefintlig när stans poliskår skjuter laser på landsvägarna. Nollvisionen, för ett säkrare Sverige, eller möjligen rikare iom alla böter.

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
benkar skrev:
Någon som sett till några fler fartkontroller på Slingerbulten?

/B

Nu har jag vart där och kört flera vändor i ett par dagar utan att ha sett till någon av "Sthlms finest".
Den här eftermiddagen mötte jag däremot en blå Kwak ZX-6R -03 med en glatt vinkande svart-silvrig förare i en av de hårigare kurvorna. Dessvärre hann jag inte själv få loss mitt krampaktiga tag om styret och vinka tillbax trots att han körde betydligt snabbare.
Som tur var fick jag en chans till (på en raka!) efter att jag hade vänt uppe vid T-korset med Stopplikt.

Den glatt vinkande föraren (med ett Arlen Ness-ställ) var precis färdigfikad på Rosenhill när jag dök upp så jag fick chansen att be om ursäkt för mitt nonschalanta uppträdande tidigare.

Inte nog med det, den glade föraren var sen efter lite prat om fjädring och däck, vänlig nog och visa mig hur en sann RR-förare tacklar idealspåret på Slingerbulten fram till Tullinge-avfarten.
Givetvis i slowmotion så jag kunde hänga med.

Därifrån fick jag en lektion i hur man snabbast kommer till Bromma trafikövningsbana och det var en snabb väg det.

Den glade föraren i det svart-silvriga Arlen Ness-stället som körde på en blå Kawasaki ZX-6R, som han för övrigt var vänlig nog att hjälpa en bekant med att köra in och finjustera däckslitaget på, kändes så bekant, precis som jag har sett han på bild någonstans eller kanske på TV måhända?

Vem kan det ha varit :confused: :confused:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Caffe skrev:

Den glatt vinkande föraren (med ett Arlen Ness-ställ) var precis färdigfikad på Rosenhill när jag dök upp så jag fick chansen att be om ursäkt för mitt nonschalanta uppträdande tidigare.

Inte nog med det, den glade föraren var sen efter lite prat om fjädring och däck, vänlig nog och visa mig hur en sann RR-förare tacklar idealspåret på Slingerbulten fram till Tullinge-avfarten.
Givetvis i slowmotion så jag kunde hänga med.

Därifrån fick jag en lektion i hur man snabbast kommer till Bromma trafikövningsbana och det var en snabb väg det.

Den glade föraren i det svart-silvriga Arlen Ness-stället som körde på en blå Kawasaki ZX-6R, som han för övrigt var vänlig nog att hjälpa en bekant med att köra in och finjustera däckslitaget på, kändes så bekant, precis som jag har sett han på bild någonstans eller kanske på TV måhända?

Vem kan det ha varit :confused: :confused:

Kan det ha varit Mat....as? :p Nä, han brukar väl inte vara på TV, eller.... :confused: ;)

/B

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Kan omöjligt vara Mattias, han skulle aldrig hålla ner tempot på Tungelsta :fakta Kanske var Claes Elfsberg eller Pontus Gårdinger, de syns ju på tv ibland?

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
OLJEKYLD GSXR skrev:
Kan omöjligt vara Mattias, han skulle aldrig hålla ner tempot på Tungelsta :fakta Kanske var Claes Elfsberg eller Pontus Gårdinger, de syns ju på tv ibland?

Fi faen, har Classe Elfsberg provkört din hoj Oljekyld??

Den här mannen påstod sig nämligen ha kört just den :p

Han hade förvisso inte samma kraftiga näsparti som Elfsberg har heller men han (Elfsberg) kanske har vart inne o hälsat på plastdoktorn och fixat upp sig lite?? :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...