Laserpistol hur får farbror blå göra ?????

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Får farbror blå gömma sig hur som helst med sina laserpistoler, jag menar dom fasta kamerorna efter våra vägar får ju inte stå gömda?

I rondellen bakom alla blommor vid Gävle´s västra infart stod en kvinnlig polis och inte f-n luktade hon på blommorna inte :mad: :mad: och sedan stod kollegan vid infarten mot Högskolan och skrev böter för fulla muggar.
Nu hade jag turen att det fanns trevliga medtrafikanter som varnade mig för annars vet f-n hur det hade gått :va där går det i regel fort när man kommer från Sandviken innan man bromsar upp för att ta sig igenom rondellen.

Får dom verkligen göra på detta viset :va

// Lasse

PS
Hayabusan går som en dröm :D
DS

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Det får dom nog.
På roslagsvägen precis efter Naturhistoriska riksmuseet brukar dom stå på en parallelgata på andra sidan staketet uppe på ett berg med sina fina laserpistoler å skjuta på intet ont anande billister.

Wille

Gröna Faran
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD ZX6R
Mätning
5 § Mätkontrollanten skall placera sig så nära vägen, körbanan, skoterleden
eller terrängfordonets tänkta färdriktning som möjligt utan att utsätta
sig för risker. Instrumentets sikte skall riktas så att rikthjälpmedlet är fokuserat
på fordonets registreringsskylt eller annan lämplig målyta.

Hela lagtexten finns här..

http://www.trafikjuristen.se/pdf/hemspdf/Laser-FAP.pdf

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag rädda en bil från en massa böter.

visste vart haffa stog då man var ute med motarden o man måste ha koll :)

han hade glömt lyse så jag körde upp brevid o börja göra en massa standard tecken o han verka fatta då ljuset åkte på fort som faen..ca 10 sek senare fastna han såg jag...undra om dom han få på bälte :rolleyes:

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Dom står nog var dom vill? När jag svängde av mot eurostop vid Örebro på väg hem från bikeweek så hade jag plötsligt en mcsnut i backspegeln, han hade gömt sig på en påfart så jag såg honnom aldrig, han var dock väldigt trevlig och lät mig komma undan med +20 och 1200pix i böter. För någon sommar sen när jag kom på Nynäsvägen förbi Farsta i +200 och hann precis skymta en vit hoj på bron över motorvägen. Jag kastade mig på bromsen och han han kom farande i bra fart ut på motorvägen FRMFÖR MIG :D , han stoppade mig inte ens för ett "moralsamtal" då han nog var helt inställd på att komma ut bakom mig och kunna klocka mig till ett saftigt bidrag till stadskassan? Så passa alla broar, viadukter och skymda påfarter där brukar pojkarna i blått häcka.

El Phantasmo

Snygg. Sexig. Singel.
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
inte ens en sparkcykel
Hightuned skrev:
Dom står nog var dom vill? När jag svängde av mot eurostop vid Örebro på väg hem från bikeweek så hade jag plötsligt en mcsnut i backspegeln, han hade gömt sig på en påfart så jag såg honnom aldrig, han var dock väldigt trevlig och lät mig komma undan med +20 och 1200pix i böter. För någon sommar sen när jag kom på Nynäsvägen förbi Farsta i +200 och hann precis skymta en vit hoj på bron över motorvägen. Jag kastade mig på bromsen och han han kom farande i bra fart ut på motorvägen FRMFÖR MIG :D , han stoppade mig inte ens för ett "moralsamtal" då han nog var helt inställd på att komma ut bakom mig och kunna klocka mig till ett saftigt bidrag till stadskassan? Så passa alla broar, viadukter och skymda påfarter där brukar pojkarna i blått häcka.

Dom klockade mig för 108 km /h där precis vid tyresöavfarten :kulspruta

Dom verkar gilla att stå där och smyga dom asen. :huvet

Nyheter
Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...